Gå til innhold

Sykemelding spontanabort


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen!

 

Men mindre du av en eller annen grunn er for syk til å være på jobb.

En SA gjør deg ikke nødvendigvis syk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker, var innom sykehuset 4 ganger i løpet av den perioden for behandling, endte med utskrapning fredag i uke 2. Var på jobb igjen på mandag. Ta den tiden du trenger. Jeg hadde vært sykemeldt lengre om ikke arbeidsgiver var gem og lot meg komme og gå som jeg ville den første uken jeg var i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte jo om hvor lenge man EVENTUELT var sykemeldt. Det sier seg selv at man har en grunn til det. Ikke alle blir syk av en spontan abort, men mange blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt 3 spontanaborter i 5.-7. uke, og har ikke vært sykemeldt pga disse. (Ene aborten skjedde på jobb mens jeg stelte en sengeliggende pasient..)

hadde en missed abortion i uke 12 (hadde gått til grunne i uke 6). Da fikk jeg sykemelding tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet i uke 7, og hadde utskrapning lørdagen 1 dag etter jeg blødde mye.

 

Var tilbake på jobb tirsdag uken etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg da!

Man blir EVENTUELT sykmeldt så lenge man er for syk til å gå på jobb!

De aller færreste blir syke av en SA. De færreste trenger behandling eller utskrapning.

 

De aller fleste SA oppleves som en litt kraftig mens når det skjer så tidlig. De aller fleste kan fint gå på jobb med blødninger. Kan du ikke det, så har du muligheten til egenmelding. Dersom du fortsatt er syk etter endt egenmeldingsperiode, kan du be legen om sykmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kommet noe lengre, men hadde sikkert vært like ille om det hadde skjedd i uke 7 så syns egentlig ikke det har så mye å si hvor langt jeg var kommet. første tri. Jeg var helt knust og lå hjemme og gråt i dagesvis. Enda godt jeg hadde forståelsesfull lege. Kunne brukket nakken på de som sa jeg burde komme meg ut av sofaen og tilbake på jobb, hallo, kanskje andre klarer å tørke støvet av skulderen dagen etter aborten å fungere normalt men det tok lang tid for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 3 MA'er. Var sykemeldt 1 uke etter alle.

Tok det veldig hardt psykisk. Ikke alle er i stand til å gå på jobb med en gang etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellig åssen man reagerer. Jeg hadde en MA uke 11, forsteret/ embryoet døde noen uker før det. Jeg følte stor sorg og klarte ikke å være på jobb før etter tre uker. En ting er fysisk, men verden raser jo litt etter noe slikt. For min del hadde jeg begynt å planlegge mye framover. Så jeg tok meg tid til å la kroppen få reagere. Ingen av legene eller sjefene mine som reagerte noe spesielt på at jeg ble borte så lenge. Ganske normalt vil jeg tro. Sjefenes koner hadde også opplevd dette så de visste hva det innebar..

 

Om DU trenger å ha tid for deg selv, så gjør du det. Ingen kan bestemme hva som er rett for DEG. Ingen her, og ingen på legekontoret. Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...