Gå til innhold

5mnd - vil ikke ha flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har noen gode tips?

Har ei jente på 5mnd som ikke vil ha hverken flaske eller smokk.

Nå er det bare 2mnd til jeg skal ut i jobb og da må hun ihvertfall ha ett flaskemåltid mens jeg er på jobb.

Men hvordan får vi henne til å ta flaske? (smokk er jo greit at hun ikke vil ha, men melk må hun jo ha selv om jeg ikke er tilstede)

Har prøvd Avent, Mam og Medela sine flasker, like misfornøyd med alle.

Er det noen barn som ikke tar flaske i det hele tatt??

Har prøvd å gi henne melken fra medisinbeger og det går, men vi søler jo veldig da. Aner ikke hvor mye hun får i seg da.

Fins det andre kopper som noen kan anbefale når de er så små?

Håper noen har gode tips! Litt kjedelig at det var nr. 3 som ikke ville ha flaske. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 5,5 mnd tar heller ikke flaske, men tutekopp drikker hun mer enn gjerne fra! Prøvd det? På boots apoteket har de en tutekopp beregnet fra 4 mnd. Vi bruker den og en fra tupperware.

Lykke til :)

Skrevet

Har du prøvd forskjellige flasker? Vi strevde med å få jenta vår til å ta flaske også, måtte prøve 5 forskjellige før vi fant en hun ville ha.

Skrevet

Vi fant ut at vi bare måtte "kjøre hardt mot hardt"... Er hun sulten nok så tar hu flaska for å si det sånn :D

Prøvde avent, dr brown og så tilslutt mam, og da valgte jeg å ikke prøve fler forskjellige. Tenkte at det bør være greit å la de bli vant til en slags flaskesmokk, at de får En tut å forholde seg til, da det kan bli forvirrende med flere forskjellige, og måter å suge på.

Tok lang tid men nå tar han jaggu flaska gitt :D

Han er en skikkelig stagutt, så måtte faktisk være så ille at en dag spiste han ikke på 7timer, fordi han baare ville ha pupp, men da tok han flaska tilslutt! og så har vi prøvd jevnlig etter det, og nå drikker han som bare det :D Bruker bare litt tid og surrer litt akkurat i begynnelsen, helt til han skjønner at "okey, SÅNN var det skulle jeg suge på denne ja" :)

Ellers så vet jeg om flere som har måttet begynt med kopp, så hvis det funker så er det jo bare å kjøre på :)

Lykke til!

Skrevet

Prøv med tutkopp, det er egentlig det som er anbefalt for barn over ca 6 mnd. Flaske kan føre til sugeforvirring uansett alder, så når det er mulig å bruke noe som ikke likner bryst i det hele tatt er det best. Mulig du må vente litt, men det merker du jo. Uansett er det ingen garanti for at hun tar flaske om 2 mnd om du starter nå, og det er ingen garanti for at hun tar flaske om 2 mnd om du IKKE starter nå. Det ordner seg nok til hun blir 7 mnd, skal du se :)

I verste fall kan du nok bare gå på jobb og se hvordan det går, det går helt fint å amme henne før og etter jobb i noen dager inntil hun finner ut av det, og dere vet jo også at hun kan koppmates om det virkelig trengs. Kanskje kan far komme til deg på jobb med henne i noen dager også, det trenger jo ikke være permanent selv om han kommer hver dag den første uka :)

Jeg har jobber siden hun var ca 4-5 mnd, og ammer enda, nå er hun 15 mnd, så det går fint an å kombinere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...