Gå til innhold

Sutring, hyl og skrik dagen lang... Vurderer å pakke sakene mine å flytte ut en stund

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet du hva? Det synes jeg faktisk du skal gjøre!

Ta deg en hyttetur eller lei deg inn på et hotell... bare deg. Tror alle har godt av å komme seg bort fra sutring, hyl og skrik for en dag eller to;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DO IT!! Jeg måtte ta en siesta fra hus og hjem en helg for et års tid siden. Ungen trassa VERRE, og jeg ble nesten litt gal. Sendte gubben og ungen til svigers og bare sløøøva en hel helg. Tok lang tid på badet, drakk en rusbrus på kvelden,hadde noen venninner over på spillkveld, shoppet litt osv. Bare hadde litt alenetid uten mas fra unge og gubbe.

Husmorferie er undervurdert i dagens samfunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg... DERE HAR BARN, OG BARN TRASSER, HYLER OG DET SOM VERRE ER i perioder....

Pust DYPT med magen, og tell til 10. Det går over, om du klarer å stå i det. Hvem har sagt du kan stikke fra egne barn? Tror du det hjelper?

Den eneste du kan endre er DEG, og den endringen vil føre til endring i de du omgås. Den som ikke har forstått dette, burde i det minste ventet lenge med å få barn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18:40, er du helt evneveik eller? Ja, selvsagt trasser, hyler og vræler barn, det vet da alle. Men hva får deg til å tro at bare man teller til 10 så blir man ikke sliten av det? Trass går ikke over av seg selv på 1-2-3, det er mye jobbing som skal til for å komme gjennom trassperioden uten å få en bortskjemt unge som tror han/hun kan få det de vil. Her i huset må nei bety nei, om så ungen skriiiker i 3 timer. Og etter noen uker med slikt spetakkel hjelper det lite å telle til ti, men har fortsatt skrikerungen i øra etter at det er blitt stille!

Jeg er avbalansert, rolig, bestemt og rettferdig, men det hjelper lite når sønnen min helst ikke vil ha på seg jakke i 20 minus, jeg må fortsatt krangle vettet av meg med ham for å få presset på ham jakka, og i tillegg høre hylinga til vi kommer inn i hus igjen og jakka kommer av. Samme med regler som skal brytes gang på gang på gang. Det er ikke lov å kaste ball inne, uansett hvor mye han vil, og det vet han, det kan han og det aksepterer han, med mindre han virkelig vil kaste ball. Da må vi krangle igjen, og han hyler.

Vet du hva, til slutt blir man så sliten av trass, hyl og skrik at man bare må stikke av litt å høre på roen og ikke gjøre en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, jeg som hadde forventet å bli halshugget og kjeppjaget etter dette innlegget...

Tusen takk for støtten damer! Det varmer når jeg får støtte på noe som er så sensitivt som dette. Her inne skal man jo helst ofre seg selv 110% for barna sine til enhver tid. Jeg elsker barna mine over alt på jord, men jeg trenger av og til å føle at jeg er noe mer en en mamma som alltid må sette mine egne behov til side.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18:40 her.

For å si det som det er. Må du holde ut i 3-4 timer fordi ungen får et nei, så har du bommet hardt et sted ;)

Jeg har snart voksent barn, i tillegg til mindre. Så jeg vet da litt om hva jeg snakker om.

Å gjøre seg selv bjørnetjenester, i form av å først nekte, så bryte sammen og gi etter, og så nekte igjen... Hva venter du da? Jo, det er da du får sinneanfall som varer i timesvis ;)

Hvorfor krangle om ting DU skal bestemme som forelder? En jakke i 20 minus? Da diskuterer en ikke!

Jeg vet ALT om slikt, og har til og med gått kurs pga barn med sinnevansker. Men 4 timer??? Nei, da er det foreldres feil, og du har deg selv å takke. Du er inkonsekvent, og det lønner seg aldri. Ja, jeg vet du blir provosert nå, men sant er det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nulltoleranse for surting og hyling i hus. Det kan dem gjøre på rommet sitt, værsågod, men skal dem i stuen skal sutringa ligge igjen på rommet. PUNKTUM! Hadde klikka selv jeg.

Det gjelder å være konsekvent!

ta deg en hyttetur og slapp av.. kom hjem som en ny mamma med nye regler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å bli sliten av småbarn og alt som følger i den perioden, det er ikke alle som tørr å sette ord på det engang... Og med slike dømmende svar som noen serverer er ikke det så rart. Å ta seg et avbrekk når ting føles uholdbart viser faktisk bare tegn på styrke og ansvar! Ta deg en natt borte du, de med noe i hodet skjønner at du nødvendigvis ikke vil flytte ut for en stund, men trenger et avbrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det ha barn...kjenner til det..det gjør sikkert de fleste!

Men litt barnvakt eller en helg for seg selv er VIKTIG!!!

Jeg hadde aldri taklet og være mor uten noe form for "egen tid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:02; ingen vet ALT om noe som helst. Alle barn er ulike, alle foreldre er ulike. Generelt sett har jeg lite til overs for en slik arrogant holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18:40 her: Du ditt bedrevitende nek 21:02! Hva vet du om mitt barn?! Jeg er alltid bestemt, et nei er et nei, men han er ikke enig. Og på sitt verste kan han være sint og trasse i 3 timer for et nei han virkelig er imot. Mitt barn er helt normal og helt frisk, ikke en eneste diagnose på ham, han er bare viljesterk og bestemt.

Og kall det hva du vil, men når jeg krever at han skal ha på jakke og han ikke vil og hyler og skriker, så vil jeg vel si at vi krangler, for en krangel er vel når to personer er veldig uenig og ikke kan snakke seg til en enighet?

Jeg har ikke bommet noe sted. Jeg er en god mor og en god oppdrager for mitt barn, jeg aksepterer at han er den han er, jeg har aldri gått tilbake på et nei, men han er fortsatt sterkt uenig. Du vet ALT om mitt barn, jaha, har du sitti i hekken min og tatt notater siden han ble født?!

Jeg blir litt paff av ditt svar, du skal liksom være en "ekspert på slikt", og svarer nedlatende og bedrevitende. Hvis du har noe som helst peil på barneoppdragelse og trass, så vet du vel at det finnes store forskjeller mellom barn. Noen barn kommer gjennom trassen lett, andre har vanskeligere med å omstille seg de regler og normer som er i et hjem. Barn er da grunnleggende egosentriske og ser kun seg selv, det skal mye jobbing og modning til for at de kan se andre i sine valg og rette seg etter regler de ikke ser meningen i. Mitt barn ser ikke faren med å kaste ball inne fordi han ikke har knust/ødelagt noe ennå, derfor skjønner han ikke hvorfor han ikke får lov, dermed ønsker han ikke å føle regelen.

Jeg håper for guds skyld ikke du kurser andre, for da bør de får pengene sine tilbake og harddiskene renset, for du snakker over deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet... Ingen gidder vel diskutere med et barn som har feil, når en vet en må gjøre det en må(som å ha på jakke i 20 minus)???

Hvorfor tror dere at barn i dag kan hyle i 3-4 timer for å få viljen sin????? Nå må dere begynne å tenke selv!

HILSEN 21:02 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23:20: Du er jo bare kvalm og ekkel. Gå å legg deg og vask munnen din en runde. Du er så innsnevra og selvsentrert at du ikke hadde merka det hvis verden hadde rast ned rundt ørene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... Jeg har tre barn og er blitt mer og mer ydmyk i forhold til min kunnskap (eller manglende sådan) for hvert barn. Det har tydeligvis ikke du, 21.02.

*serverer deg et stykke humble pai. Du trenger det.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkret hva er det som gjør at du mener det?

Jeg har nok litt mer erfaring og tørk bak ørene enn de fleste her inne, når det kommer til oppdragelse og alder.

Ikke at jeg er perfekt, men hjelpe meg så tafatte mange foreldre er. Ikke rart barna hyler etter rettledning!

Mener du virkelig(i fullt alvor) at et lite barn skal kunne bestemme selv om det vil ha klær på i 20 minusgrader? Hadde du giddet krangle om det i 3-4 timer? Dette er bare et eksempel, men om dere "diskuterer" dette med et barn, så har dere laget deres egne feller.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg med sønnen som er så sinna: Selvsagt er det ikke noe diskusjon, han skal ha på seg jakke, men han er jo fortsatt uenig og krangler om det. Han sier ikke makelig "Ok mamma, siden du mener at det er viktig med jakke når det er kaldt, så skal jeg ta den på meg, for det er fornuftig!"

Du påberoper deg mye innsikt som du ikke viser et snev av i innleggene dine. Enten får du ta deg et skrivekurs for å ordlegge deg riktig, eller så får du ta deg skikkelig sammen og lese over det du skriver med dine utdannede øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår nr 2 trasser hyler og gråter masse.. og henger etter meg store deler av dagen.. Har sagt at en dag ender jeg med å måtte føde ham på nytt, fordi han er såååå ekstremt klengete.

Om 2 uker skal jeg faktisk på husmorferie der han blir igjen med far i huset.. Knytte seg litt til ham også.. og kanskje bli litt pappadalt.. hadde vært fint =)

Ikek msiforstå, jeg elsker ham over alt på jord.. men nå må både han og jeg ha en pause. etter 3,5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viser jo ved ordbruken din at du har en holdning som ikke hører hjemme noe sted. Kalle andre et nek?? Hva er det for oppførsel?

Jeg er alene (100%) med barnet mitt, og hun har en vilje som ikke ligner noe. Dette har også blitt meg fortalt av de i barnehagen, som faktisk jobber med barn hele tida. Klart jeg blir sliten til tider. Men å krangle i 3-4 timer?? Da gjør DU/DERE noe feil.

Jeg teller til tre, og gir hun seg ikke innen da, så får hun pent lov til å sitte på en stol til hun har roet seg.

Du har selv valgt å bære fram et barn. Og da får du også ta konsekvensene av det. Jeg er så lei av folk som til stadighet klager over barna sine. Selvfølgelig er det slitsomt til tider, men aller mest er det jo en glede.

Har du prøvd å SE ungen din? Ikke bare hyle og skrike tilbake. Sette deg ned på huk, og snakke med barnet. Kjenner du provoserer meg maks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott at jeg provoserer deg, kasnkje du etterhvert blir så provosert at du ser hvor nedlatende og fæl du virker.

Selvsagt ser jeg barnet mitt, vi komminuserer flott sammen. Jeg og mannen min blir ofte rost av de ansatte i BHG for måten vi takler trassen hans. Vi har telleregel, konsekvensskjema, belønningssystem og hele sulamitten. Men han vil fortsatt være langsint hvis han må gjøre noe han er uenig i og ikke forstår. Hen er bare sånn, på godt og vondt. Han er selvsagt ikke slik hele tiden, det er sjeldnere og sjeldnere i takt med at han blir eldre.

Og jeg skriker aldri til ham, jeg kan heve stemmen en gang i skuddåret, men det er aldri roping. Jeg har kanskje ikke gått de samme fancy kursene som deg, men jeg har fått med meg litt gjennom tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke at dere gidder å trasse slik mot ungene. Krangle i timesvis om en jakke!! Kan dere ikke bare la dem gå ut i -20 uten jakke, så skjønner de fort hvorfor de ble anbefalt å ta jakke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...