Gå til innhold

3 eller 5 uker på veg?


Mimmi84

Anbefalte innlegg

jeg tok graviditetstest som sa 2-3 uker på veg. Jeg husker ikke sikkert, men jeg mener forige mens var rundt ca 22 Mai. Det vil si at jeg er i 5 uke i følge terminkalkulatoren på mammanett. så, hva er det jeg skal forholde meg til? er det mammanett? den reelle uken min er vel 2-3 uker, men disse kalkulatorene regner jo litt annerledes. så for å si den uken som folf her inne forholder seg til, så er jeg altså i uke 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det var clear blue digital du tok, så viser den alderen til fosteret.

Dvs den viser 2-3 uker, -hvis du er 5 er fosteret 3, og det stemmer med graviditetstesten.

 

 

Gratulerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det CB sier er hvor lenge det er siden unnfangelse.

Man er 2 uker lenger på vei enn det den sier.

Mengden hCG i urinen varierer også veldig fra person til person, og svangerskap til svangerskap, så det CB sier kan bare ses på som en indikasjon.

Jeg ville har stolt på terminkalkulatoren.

 

Gratulerer men spire i magen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminen blir jo regna fra første dag i siste mens som jo er før du er blitt gravid. EL er omtrent midt i syklusen så du er på en måte to uker på vei før egget blir befukta. Sier CB 2-3 uker, er fosteret 2-3 uker, og du er 4-5 uker ut i ditt svangerskap. Noe klokere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott. det var det jeg trodde selv også, men ville bare være sikker. kult, da kom jeg plutselig 2 uker videre! Da blir det nok feberuar barn, og ikke mars.

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...