BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 -Gutten min er naa 17 dager gammel, og fikk for ca 8 dager siden kraftig oeyebetennelse paa ene oeyet. Fikk oftamowell oeyedraaper av legen og skulle dryppe hver 4.time i 5 dager. Det bedret seg raskt, men plutselig blusset det opp igjen. Jeg fortsetter aa dryppe, pluss at vi renser med sterilt saltvann med jevne mellomrom og er supernoeye med haandhygienen. Syns ikke det blir saerlig bedre! Erfaringer og raad her? -For ca 3-4 dager siden dukket det opp masse smaa kviser i ansiktet hans. Saerlig paa kinnene og paa haka. Regner med han ikke har noe ubehag med det, men det ser litt trasig ut. Noe man kan gjoere med det? -Vi strevde saart med aa faa i gang amminga! Endelig gaar det ganske knirkefritt og han spiser godt. Men jeg har store smerter i ene brystvorta, saerlig i det han begynner aa suge, saa dabber det av. Men jeg kan ikke se at jeg er saar heller. Det gjoer saa vondt at jeg skikkelig gruer meg til hver gang han skal ha hoeyrebrystet. Noen som har opplevd dette?
helene0: jan09+jun11 Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 De kvisene er nok hormonutslett. Det er ingenting å gjøre med og vil gå vekk av seg selv etterhvert. Sånn vondt i brystvorta hadde jeg og med førstemann. Det varte og rakk en uke eller to etter at man ikke kunne se noe sårhet lenger. Har det litt sånn nå også, men i kortere periode heldigvis
*Smiley* Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 Kan hende det er trang tårekanal.Førstemann her hadde det i 1 år før det gikk over.Hadde øyekatar nesten hele tiden.Masser øyekroken v nesen.Det hjelper på å få ut verken. Små kviser er nok hormon utslett.Helt normalt:)
kinaputten Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 gratulerer med baby kvisene er sikkert hormonutslett og går bort av seg selv. Har hørt om noen som smører A derma krem, men jeg bare lot de være. hadde samme smerter jeg også i særlig ene puppen, trodde jeg hadde fått sopp, men det var det ikke, var bare veldig sterk utdrivningsrefleks, gikk seg til etter hvert.
theresen83 Skrevet 26. juni 2011 #5 Skrevet 26. juni 2011 Når vi leverer ut øyedråper på apoteket mot øyebetennelse pleier vi og si at man ska dryppe til det er bra og deretter to dager ekstra, ikke alltid det er nok med 5 dager.
tnd Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 gratulerer med baby=) jeg har lest at morsmelk funker bra på øye(hva morsmelk kan brukes til)men har ikke fått testa det ut....testa det på tett nese,funka der... det kommer til å gå mye bedre med puppen din, jeg grua meg jeg også,gjorde så vondt...men etter ca 3-4 uker gikk det knirkefritt.... ble helt hekta...=)
ToneC Skrevet 26. juni 2011 #7 Skrevet 26. juni 2011 Babyen min har samme problemet. Har bare vasket godt i øyet, de sa det ikke er øyebetennelse så lenge det ikke er rødt inne på øye. Skal visst hjelpe å massere forsiktig innerst inne i øyekroken, eller der det er en liten kul inne ved nesa. Morsmelk fikk jeg høre på sykehuset var fy, fy... De har visst funnet ut at det er for mye sukker i det. Når det gjelder vondt i brystvorten har jeg det også på den ene siden helt til å begynne med. Varer max 2 min, men er til å holde ut.
lillenims Skrevet 26. juni 2011 #8 Skrevet 26. juni 2011 Har du lest http://ammehjelpen.no/artikkel/129/Smerter-i-brystet-utdrivningssmerter ? Ei venninne av meg hadde svært sterke utdrivingssmerter, og hun sa at det som hjalp var varme, hådmelking/pumping (hun hadde MYE melk og måtte pumpe minst 30 ml pr bryst for at det skulle hjelpe) og å bli distrahert, for henne betydde det som regel besøk. Då måtte hun bite tennene sammen.... men det gikk over etter ca 3 uker til henne, og det virker som det er ganske vanlig at det gir seg da. Prøv med varme kluter eller varmeputer, og å pumpe ut litt før amming dersom du har spreng. (Produksjonen kan øke, men du kan trappe ned senere. Frys ned det du pumper så har du det til senere.) Lykke til
Gjest Madolyn Skrevet 26. juni 2011 #9 Skrevet 26. juni 2011 Vet at en del bruker brystskjold: http://www.google.no/search?q=brystskjold&hl=no&rlz=1R2SKPB_noNO328&biw=1680&bih=792&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=f5UHTsT3K83CtAa_vOHGDA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBoQ_AUoAQ Virker som om enkelte er veldig i mot brystskjold, men dersom du kun bruker det på den ene brystvorta så skjønner hvertfall ikke jeg problemet med å bruke brystskjold, så lenge babyen ikke blir forvirret Hvorfor er brystskjold mer fy-fy enn å kombinere flaske og amming f eks? PS: sånne småkviser/utslett er helt normalt, og kan komme fra hormoner i brystmelken din. Gutten min på 11 uker får stadig litt utslett her og der men det kan gå 1-2 timer eller 1-2 dager så forsvinner det igjen Smør litt brystmelk på det; jeg tror det lindrer, og slik forsvinner utslettene fortere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå