Gå til innhold

Min 3. fødsel- flott opplevelse!

Anbefalte innlegg

Vil dele min fødselshistorie med dere. Jeg fødte mitt 3.barn nå i juni. Var i utgangspunktet ganske nervøs for den forestående fødselen. Mitt 2. barn var stjernekikker og fødselen stoppet litt opp slik at det måtte vakum til for å få han ut..dette gjorde meg redd fordi barnet ble stresset. Men ut kom han og alt gikk fint:) Men det var ikke fritt for at jeg var redd for en lignende fødsel denne gangen..

Fire laaaaange dager over termin kjenner jeg den velkjente murringen i ryggen- kl er 01.00 på natten og jeg vet at nå er det ikke vits i å prøve å sove. Riene setter i gang med intervaller på alt mellom 10-4 minutters mellomrom. Kl 2 tar jeg to parasett og ringer til fødeavdelingen for at de skal vite at jeg nok kommer om en stund. foreløpig går det helt greit å puste seg gjennom riene. Mer irriterende er det at man må tisse hele tiden, kommer endel blod og slim og jeg tenker at endelig, nå er ting virkelig i gang!

Mannen min er flink til å massere ryggen under de verste takene.

Vi bor to minutt unna sykehuset slik at vi stresser ikke, spesielt siden jeg kom litt tidlig til sykehuset sist. Ikke gøy å bli send hjem igjen...

Når klokken nærmer seg 5 er riene rimelig intense og nå er det rundt 4 minutter mellom de. Vi ringer drosjen og kl 5 er vi på fødeavdelingen. Vi blir tatt i mot av en som skal vise seg å være verdens koseligste jordmor.

Det første hun gjør er å sjekke åpning og jammen har jeg 7 cm åpning alt- hurra, jeg jubler tross smertene! Vi blir tildelt fødestue og nå tar riene seg kraftig opp. Mannen får virkelig gjennomgå, jeg sitter på kne i senga og henger på han, puster og peser meg gjennom riene. Jordmor holder seg i bakgrunnen, er bare fremme og lytter på babyen inn i mellom. Hun roser oss for jobben vi gjør og det er godt med gode ord. Jeg har ikke behov for lystgass, føler at jeg har nok med å puste meg gjennom riene selv. Det rare denne gangen er at jeg føler at jeg greier å kontrollere kroppen, at jeg får til det som jeg har lest om, å slappe av i kroppen under riene. Har aldrig født stående på kne før, kanskje det er denne stillingen som gir meg følelsen av å ha kontrollen? Kl 6.15 går vannet, og rett etter dette kommer følelsen av at kroppen vil trykke..helt merkelig, har aldri vært obs på dette før, men nå sier kroppen i fra om at pressriene er like rundt hjørne...

Vet ikke hvor mange pressrier jeg hadde, men kl 06.50 ble den vakre gutten vår født.

Han var 4 kg og 50 cm. Fikk sydd et par sting, men har aldri vært i så god form kort tid etter fødsel noen gang:) Det ble en fantastisk rolig og flott fødsel!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143357502-min-3-f%C3%B8dsel-flott-opplevelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...