sologsommer Skrevet 26. juni 2011 #1 Del Skrevet 26. juni 2011 feber, mange prikker, syk? Her er han blid som en sol og klør ingenting, men prikkerne kom først idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
****TÅRNFRID**** Skrevet 26. juni 2011 #2 Del Skrevet 26. juni 2011 Min sønn måtte være borte fra skolen i 1,5 uke. Han var svært plaget. De første to dagene var han pigg, 3.dag våknet han med oppkast og hadde 4 dager med feber. Han hadde ekstremt med prikker overalt. Det verste var nok de som kom under føttene slik at han ikke klarte å gå normalt. Vi ga flytende zyrtec mot kløen, paracet stikkpille for feberen. Når feberen ga seg så var det egentlig litt "koselig" siden vi bakte boller, malte på lerret, lekte med plastelina ol (mao. aktiveiteter som vi vanligvis ikke har tid til i en ellers så travel hverdag) Nå har datteren vår fått det og har feber fra føste dag, men håper allikevel hun ikke blir like hardt rammet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MariRari Skrevet 26. juni 2011 #3 Del Skrevet 26. juni 2011 En fikk lite prikker, ingen feber og var hjemme fra barnehagen tre dager. Den andre var dekket av prikker, fikk mye feber og var dårlig i bortimot to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippo77 Skrevet 26. juni 2011 #4 Del Skrevet 26. juni 2011 Hei. Dere skriver prikker, men de væskefylte blemmene som kommer etter prikkene da? Grunnen til at jeg spør er at jeg nettopp (forrige uke) hadde vannkopper selv, og de røde prikkene ble raskt (i løpet av timer) til væskefylte blemmer. Men på datteren min virker forløpet annerledes. Hun hadde feber på fredag, på lørdag kom prikkene. Maaaange på rygg og rompe. I dag flere prikker på magen. Men altså ingen blemmer. Og fin form. Hun klør ikke spesielt mye heller, men jeg holdt på å bli gal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
****TÅRNFRID**** Skrevet 26. juni 2011 #5 Del Skrevet 26. juni 2011 De aller fleste prikkene ble til blemmer i løpet av 1-2 døgn. Alle blemmene var tørket inn først etter 1,5 uke. De kan ikke gå i barnehage/skole før alle prikkene er tørket inn uansett allmenntilstand. Vannkopper og helvetesild er samme virus og kan være farlig for voksne med dårlig allmenntilstand. Da jeg skulle på jobb (helsevesenet) tok jeg meg grundig dusj på jobb for å være sikker på at jeg ikke skulle ta med smitte på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
****TÅRNFRID**** Skrevet 26. juni 2011 #6 Del Skrevet 26. juni 2011 Sønnen min fikk noen blemmer med en gang men noen var prikker før de ble til blemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå