Mamma'n og englebaby'n Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Hvordan står det til med dere og novemberbarna deres? Dumt at ikke klubben overføres til DiB - vi har jo helt sikkert masse å dele med hverandre vi som har helt jevnaldrende babyer Kanskje vi kan bruke denne tråden til å "bli kjent" på nytt? Vi hadde jo god nytte av hverandre når de lå i magen disse små
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 her er den; http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/5129 (må gå inn på klubbsider til venstre her, så velger klubber 2010)
tnd Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 hei hei=) det samme har jeg også lurt på ...hvorfor finner jeg ut alllti ut ting leeenge etter alle andre
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2011 Nei relativt lite aktivitet der gitt. Ingen som ser innom der sikkert. Er det Bra med dere novembermammaer da?
indigo25 Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 Hallo! Her er alt bra, lillegutt er 7 og en halv måned og er snart på farten. Nå går det baklengs, sidelengs og ser han tar planken og skyver knærne under seg oftere og oftere. Han får fremdeles pupp både natt og dag, spiser 3 måltider med fast føde samt litt fersk fruktpure og babykjeks innimellom. Han er en blid gutt og sover 2 eller 3 ganger om dagen. Om natten har han blitt mer urolig i det siste og begynt å legge seg på magen. Da våkner han ofte siden han da begyner å øve seg på å krabbe:) Er nok utviklingssprang og vil nok roe seg igjen ( håper jeg!). Han er litt skeptisk til mennesker han ikke kjenner og føler seg tryggest hvis Mamma eller Pappa er i nærheten. Jeg synes det er spennende å følge utviklingen hans, blir så stolt over å ha laget og bært frem et lite menneske. Hvor utrolig er ikke det? Tror nok ikke de som ikke har barn selv skjønner hvor oppslukt man blir av et sånt vesen, har mange venner som ikke forstår hvorfor jeg ikke er klar for å gå på fest eller være borte fra han ennå. Jeg velger å være tilstede da jeg føler det er det mest riktige for meg. Har dere andre det bra også?
snuppelura-jente10 Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Så flott å kunne høre hvordan det går med alle vi som hang på november 2010. Her går alt veldig bra. Har en jente som sover veldig bra. Får 4 måltider fra kl 09.30- kl 19. Sover fra kl 19 til kl 09. Men da sover hun bare en gang på dagen da, men sover da i 3 timer. Leker masse på gulvet. Kommer seg rundt, bakover og så vidt litt fremover. Kommer seg nesten opp i krabbestilling. Sitter selv, men klarer ikke å komme seg i sittestilling selv enda. Ler og skravler dagen lang. Koser oss veldig hjemme i permisjon. Jeg har vært litt ute jeg da. Sovet 2 ganger hos mormor og far har vært alene flere kvelder. Men blir ikke så mye nå lenger da jeg venter nok et novemberbarn og begynner å merke at det er litt tøft med baby i magen og utenfor, he he, men så glad for at jeg skal få oppleve det å bli mamma igjen. Det er jo bare helt fantastisk.
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2011 Ja, veldig moro å kunne følge hverandre litt Jenta mi er vel nå straks 8 mnd, født 9. nov. Hu har holdt på lenge med å knekke krabbekoden, men klarte det (til mammas store glede etter mange netter med mye frustrasjon) dagen før hun var 7 mnd. På 7 mnd-dagen satte hun seg opp selv. Nå reiser hun seg opp så lett som bare det, og går rundt hvis hun kan skyve en krakk eller en stor pappeske foran seg. Veldig moro å se! Vi har vært på ett babysvøm-kurs, og skal på ett til i august, men nå bader vi ca en gang i uka og hun storkoser seg. Svømmer alene en liten stubb, og plasker og spruter og drikker klorvann Nettene har vært kjempefine helt til hun begynte med krabbe-kodeknekking. Etter at hun mestret det våkner hun fortsatt, og jeg kan ikke skjønne hva det er. Hun øver masse på å stå uten å holde seg så det kan jo være hun styrer med å lære å stå og gå på egenhånd. Ellers er det muligens tenner, hittil har det dukket opp to nede. En på mammas bursdag 15.5 og en 11 dager etterpå. Natta hennes varer uansett fra ca. 18.30-6.30 selv om hun er våken ett par ganger, og på dagen sover hun 3 ganger. En kort morgen og ettermiddag og en god langdupp midt på dagen.Hun har blitt en skikkelig hermegås, klapper og banker og kysser og vinker når vi gjør det foran henne. Hun sier også mamma, hei, se, ja og nei, men hvor bevisst det er skal jeg ikke si noe om. Hun har lært ordene, men jeg tror ikke akkurat at hun helt skjønner betydningen av de. Hun roper som regel nei og mamma når hun er sinna, og hviner ja når hun koser seg Vi fullammet til ca 5,5mnd, da startet vi med velling. Nå får hun 3 måltider om dagen, men er ikke kjempebegeistret for middagsmat. Fingenmat derimot, det elsker hun. Det første mormor sa var "kan selv" og det første mamma sa var "greier sjøl", så at denne frøkna er en selvstendig liten dame er vel kanskje ikke så rart. Hun knasker i seg middagsmatvarer når hun får det i biter, men det blir ikke de samme mengdene da.. Jeg har heller ikke vært borte særlig mye, første gangen jeg var borte over lenger tid var nå for en uke siden - da var jeg borte i hele 9 timer! Deilig å se igjen tulla da Det går jo helt fint, men jeg koser meg sånn med henne så jeg har ikke noe behov for å farte rundt uten henne. Selv om jeg kjenner at det i blant er deilig med litt tid for meg selv Godt å lese at dere har det bra, herlig alder nå! Skjer noe nytt hver eneste dag
enits40 Skrevet 30. juni 2011 #9 Skrevet 30. juni 2011 Hei, jeg var ikke så aktiv på disse klubbsidene, men har også et novemberbarn. Nyter dagene i min siste permisjonsmåned. Baby krabber og sitter selv, har fått 8 (åtte!) tenner og elsker å reise seg opp til alle ting han kan holde fast i. Er en blid liten krabat som endelig har fått lubne lår og bollekinn etter at det ble slutt på å bare spise melk! Nå går det i grøt og litt brødskive + frukt - middag kommer enda ikke på tale, og han gjør grimaser over alt han får som ikke er søtt. Hmpf. Fra august skal pappaen være hjemme i tre måneder, og jeg gruer meg til å gå glipp av all denne deilige tiden sammen med lillemann. Etter permisjonen venter barnehageplass, og det er utrolig å tenke på at lille da ikke er baby lenger.... God sommer til alle novembermammaer og babyene deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå