Vshb Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Jeg har skikkelig vondt i magen, lang oppe under ribb beina og imellom liksom. Er utrolig vondt, nesten vondt å puste. Er bare 20+3 så bebin ligger jo ikke så langt opp at den presser på noe enda? Merker også at magen ser annerledes ut fra dag til dag, noen dager kan den være mindre osv. Har mista ett barn i uke 36 før så er veldig redd og bekymra, prøver å ta meg sammen å tenke positivt men det er ikke så lett! Noen som kjenner igjen magesmertene eller har hørt om noe lignende? Takknemlig for svar.
Lille diamant Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 Så trist å høre at du har mistet ett barn tidligere forstår veldig godt at du er ekstra bekymret da. Det tror jeg andre hadde vært og. Men jeg leste faktisk akkurat i en gravidbok jeg har, og der står det at det er veldig vanlig å få smerter i hele magen rundt uke 20 og fremover, pga at magemusklene strekkes hele tiden. Var vanlig å ha vondt både nede i magen og helt opp ved ribbena slik som du beskriver. Og opplever selv at magen forandrer seg fra dag til dag, så tror det er normalt. Det kommer vel litt an på hvordan barnet ligger og om du er litt oppblåst osv. Men er selv helt nervevrak hver gang jeg får vondt i magen, så om dette skremmer deg veldig så ville jeg kanskje tatt en tlf til fødeavdelingen der du hører til? Er ikke noe godt å være så bekymret! Håper alt er i den skjønneste orden
ballerinaen_ Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 Hei =) Jeg skrev et innlegg her tidligere om symptomer som du beskriver. Har i perioder veldig veldig vondt helt øverst i magen. Jeg har lagt merke til at når det er som verst så er det de dagene jeg ikke får gått skikkelig på do, eller får ut noe "gass" hehe.. Også kan det komme en dag der jeg blir skikkelig dårlig i magen og går med løs mage en hel dag og gasser mye, men da er jeg også fin igjen i magen i et par dager etterpå. Jeg var inne til sjekk på sykehuset for dette også, fordi jeg hadde svangerskapsforgiftning sist svangerskap. Nå var prøvene heldigvis helt fine og jeg var i samtale med både jordmor og lege som sa at dette høyst sannsynlig dreide seg om luftsmerter, eller og at tarmer blir forskyvet pga livmorens og fosterets vekst. Skjønner godt du blir bekymret, for det er veldig ubehagelig og gå sånn :-/ Håper det blir bedre snart ! Masse lykke til videre =)) Klem
Vshb Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2011 Tusen takk for svaret:) godt å høre at andre opplever at magen varierer også! jeg ble litt beroliget nå faktisk. Hvilken bok har du? Er det en av de man får hos helsesøster/lege eller har du kjøpt den:)?
Vshb Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2011 Hei! Takk for svaret:)! Det hjelper så veldig å høre at andre har det likedan! Jeg synes ikke det minner om luftsmerter, men det er kanskje ikke så lett å kjenne at det er det bestandig?! Om det er sv.forgiftning er vel allmentilstand dårlig også? Er jo bare 20 uker på vei så det er vel lite sjangs for at det er det, tror jeg! Jeg håper så inderlig at det går bra denne gangen!! Lykke til til deg også
Lille diamant Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 Ja det er godt vi kan spør hverandre her inne når vi er bekymret Boken har jeg kjøpt selv, og heter "I mors liv" og er skrevet av Tore Henriksen som er fødselslege.
Vshb Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2011 Det er sant:) ringte føden tidligere ikveld pga at smertene ble sterkere å jeg var så svimmel:/ fikk komme å ta UL å alt var heldigvis bra! Bare veldig lavt blodtrykk å det med magesmertene var visst ikke uvanlig... Føler meg litt småhysterisk, men godt å bli tatt på alvor:)! Anbefaler du boka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå