Gå til innhold

SA uke 13+5:-(

HH72

Anbefalte innlegg

Var på ul i forb m duotest fredag: mistanke om alvorlig kromosomfeil pga lite bevegelser og liten kropp i forhold til hodet. Planlagt morkakebiopsi til uka. Før jeg kom så langt begynte riene fredag kveld og etter noen overraskende vonde timer var jeg ikke gravid lenger. Kanskje like greit at naturen ordnet opp selv, men selvfølgelig trist uansett. Spesielt fordi dette var en IVF graviditet der jeg ble gitt svært dårlige sjanser for å bli gravid med egne egg. Så det er ikke " bare å prøve igjen" som enkelte sier. Klart jeg skal prøve, men det var nærmest et mirakel at jeg ble gravid sist, så det skal litt til å få klaff en gang til. Nå blør jeg masse og er spent på når syklusen kommer i gang igjen. Men mest sannsynlig blir det ikke noe nytt ivf før til høsten(?)

Kjipe greier dette her

Fortsetter under...

Hei!

Det var jo bare kjempekjip , spesiellt etter 12 uker, hvor de fleste begynner å senke skulderne sine litt mere.

Jeg er selv igang med inseminasjoner på CFC, hadde MA 1/4 og det ser ut til at jeg er i gang med ena en MA nå.

Etter første MA'n satte kroppen igang utrensningen selv og jeg er 99% sikker på at jeg hadde el 2 uker etter MA, deretter kom mensen etter ca 14 dager, og ny el på syklusdag 14, helt som normalt.

Jeg ringte og konfererte med Lindenberg hva jeg burde gjøre, og han var krystallklar; Du skal insemineres så raskt som mulig etter første mens.

Det er lurt med en mens for å være sikker på at det er helt tomt. Jeg var på ul for å være helt sikker på dag 10. Men da er sjansene for å bli gravid større enn vanlig. Så selv om du mistet har du nå en sjanse for å faktisk bli lettere gravid igjen, siden du nettopp har hatt en abort. Lindenberg sa at de bare visste at slik var det, men at de ikke visste årsaken. Samma det, tenker jeg, bare det funker.

Jeg ble gravid på min første ins etter aborten, men nå har det stoppet opp å vokse enda en gang, så venter bare på blødninger og smerter...

Bare alt har roet seg litt for deg, er det sikkert lurt å forberede nytt forsøk så du er klar når du får mensen igjen, så du får benyttet deg av denne ekstra fertile tiden etterpå.

Vet ikke om dette var litt trøst for deg, men det er da et lite håp i hvert fall.

Jeg synes det er dyrt nok å reise ned gang etter gang på inseminasjoner, og klarer ikke å forestille meg hvor ergelig det må være å miste slik når man har drevet med IVF.

Min kjepphest i alt dette er at, akkurat som du også skriver, jeg er glad for at naturen ordner opp og at kroppen fungerer slik den skal. Alle vil jo helst ha et frisk barn.

Lykke, lykke til!! :-)

Tusen takk for utfyllende svar fra deg som jo dessverre vet godt hva dette dreier seg om. Jeg må dessverre vente to menstruasjoner før jeg kan begynne på neste ivf, siden stimuleringen begynner på syklusdag 2. Men skal faktisk vurdere inseminasjon hvis jeg får EL etter at første mens er unnagjort, da jeg også har hørt at en er mer fertil like etter et svangerskap. Taper ikke noe tid på det. Pengene må jeg bare skaffe...

Lykke til, håper du blir ferdig fort denne gangen, jeg er faktisk takknemlig for å slippe kontroller, cytotec, valg etc. Ville fort tatt 2-3 uker og endel grubling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...