Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #1 Del Skrevet 26. juni 2011 Nå blør jeg! Er tredje gangen på et halvt år at jeg har testet positivt for så å begynne å blø senere... Denne gangen følte jeg meg så sikker på at det kom til å gå bra. Var ille kvalm hele tiden fra tirsdagen av.. Frøs som en gal og vurderte å finne frem ulltøyet mitt. Svimmel, taklet ikke diverse lukter. Men nei, denne gangen skulle det også gå galt. Var jo bare 4+5 i dag da jeg våknet med blod i trusa, men jeg er så lei av å bli skuffa gang på gang. Den store gleden som har vært her i huset siden den digitale testen kunne fortelle meg at jeg var gravid Jeg har lyst til å ringe legen i morgen og spørre om blodprøve, men har gjort dette nok nå til at jeg ikke orker å utsette meg selv for "kanskje det bare er en uskyldig blødning" tanker. Men kan jeg ringe i morgen og spørre om en slags utredning? Er redd det er noe galt med meg.. Har et friskt barn på 2 år som jeg ble uplanlagt gravid med, så jeg har fått det til før, men ikke nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #2 Del Skrevet 26. juni 2011 Så leit å høre Kan ha vært kjemiske graviditeter, les litt om det. Hvis du alle tre gangene har testet + for å begynne å blø rett etterpå høres det sånn ut. Hvis du ikke hadde testet hadde du bare opplevd det som en mens noen dager forsinket. Ønsker deg masse lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #3 Del Skrevet 26. juni 2011 Om det er tredje gangen på 6 mnd, så syns jeg du skal be om utredning. Er det samme far som med førstemann du nå prøver å bli gravid med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #4 Del Skrevet 26. juni 2011 Tusen takk for svar begge to! Det er samme far ja. Har også litt smerter nedi der, og er ikke kvalm lenger, tok en svak positiv test i morges også. Er så lei av dette... HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #5 Del Skrevet 26. juni 2011 Jeg løy tydeligvis.. Jeg klarer ikke legge fra meg tanken på at dette kanskje går bra, selv om fornuften sier noe annet! HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #6 Del Skrevet 26. juni 2011 Be om en test fra legen Hi. Sett deg på bakbena og rett og slett krev at du får utredning på hvorfor du mister (om det mot formodning skjer nå også). Det har du krav på. Det sliter jo på psykisk og fysisk å gå sånn og lure og å være redd for å miste. Ønsker deg lykke til videre Hi, krysser fingrene for at det går bra denne gangen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #7 Del Skrevet 26. juni 2011 Tusen takk for svar! Tenkte å ringe legesenteret i morgen og fortelle om situasjonen og spørre om jeg kan få ta blodprøver for å sjekke hcg nivået og om jeg kan få legetime for å finne ut hvorfor jeg aldri kommer lengre enn til 4/5 uke av svangerskapet lengre.. Vil det bli en gynekologisk undersøkelse da? Er det lang ventetid på å få tatt blodprøver? Er sjansen stor for at jeg blir avvist siden jeg er så kort på vei og blør? HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #8 Del Skrevet 26. juni 2011 Må si jeg blør lite da. Er kun når jeg er oppe og går mye, bøyer meg ned og løfter på toåringen blodet kommer. Ellers er det tørt. Lå på sofaen en halvtime + uten å blø HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #9 Del Skrevet 26. juni 2011 Jeg vet ærlig talt ikke hvor lang tid slike ting tar dessverre. Men ring å hør i morgen om du kan få en hastetime, helst samme dag. Forklar legen hva du opplever når du blør (mengde, farge på blodet, om du har smerter). Si til legen det du beskriver over her at du ikke blør når du ligger stille, men når du løfter på toåringen., kanskje du bør ha noen restreksjoner når du er gravid, ikke løfte f.eks? Min mamma blødde når hun gikk gravid med meg. Startet i 7 uke. Hun måtte nesten ligge i hele svangerskapet. Hun blødde fra og til i store deler av det, å trodde hun mistet meg flere ganger siden hun blødde så mye. men hun hadde ikke så mye smerter da. Å som du ser, gikk det jo bra til slutt:) (hun fikk heller ikke løfte tungt forresten). Nevn i tillegg at du har mistet før (selvom han kanskje vet det). Si at blødningene starter "hver" gang i de ukene du er i nå.. Alt dette kan vært nyttig for legen å vite. Om du jobber, kan det hende du bør ha en sykemelding (iallefall frem til det har gått 3mnd).. HÅPER DETTE GÅR DIN VEI HI:O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #10 Del Skrevet 26. juni 2011 Og forresten Hi (15:53 her igjen), ikke vær redd for å ringe legen. Bedre å gjøre det for mye enn for lite. Dessuten vet jeg at ved å "mase" litt på disse legene, kan de ofte undersøke deg bedre. nettopp fordi de vet du står på ditt! Og skulle dette skje igjen (noe jeg såklart håper ikke er tilfelle) så sørg for at du får all den utredningen du har krav på..! Hvil deg godt, ta det med ro og hold deg unna tunge løfte (hvertfall frem til du har snakket med legen om dette). TviTvi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #11 Del Skrevet 26. juni 2011 Hei! Jeg er i gang med det som ser ut som MA nr for meg på bare 3 mnd. (MA er missed abortion, dvs fosteret dør, men ingen blødning, slik av det blir liggende og man oppdager at det ikke har vokst/lever på ul.) Før dette hadde jeg en kjemisk graviditet. Det ble tom tatt blodprøve for hcg under denne korte uken, hvor jeg hadde svakt positive tester,og ingen mens. Mensen kom da en uke forsinket. Hvis man får diagnosen habituel abort har man mistet tre ganger, og får rett på utredning. I denne sammenhengen teller ikke kjemisk graviditet, har jeg fått beskjed om. Skriver ikke dette for å være ekkel med deg, skjønner at du er skikkelig lei deg og vil ha hjelp, men det kan være bra for deg å være litt forberedt. Det finnes et eget forum for habituel abort, de damene kan mye mere enn meg om dette, og kan sikkert gi deg gode råd videre på veien. Forøvrig kan du nok få en blodprøve for hcg uten å måtte ha legetime, hvis du ringer og han/hun bare fyller i rekvisisjonen til blodprøven, så kan du få time senere for å snakke om hvilken hjelp du kan få ved evt senere forsøk. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #12 Del Skrevet 26. juni 2011 Så trist med dine MA Jeg tok dette svangerskapet så med ro, for jeg fikk positiv digital, noe jeg har forstått er vanskelig i starten da den trenger et høyere hcg nivå enn andre tester. Hadde jeg aldri testet bare dager etter IKM hadde jeg aldri skjønt at jeg har problemer med så korte svangerskap/ kjemiske graviditeter heller. Om jeg har mistet vil jeg gjerne bli gravid igjen så fort som mulig. Burde vi ha sex annenhver dag fra neste uke da? Og hva i all verden kan jeg gjøre for å holde på spira? HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #13 Del Skrevet 26. juni 2011 Hei igjen! Jeg blir inseminert i Danmark, så da er alt litt mere klinisk, men hvis du vil ha stålkontroll, kjøper du cb el-tester på www.billigetester.no. Strimmel- og stav-testene blir forstyrret av hcg-rester etter kjemiske graviditeten din, så de bør du ikke bruke. Dessuten er de vanskeligere å lese av. Du teller dager fra første dag i siste mens og begynner å teste med morgenurin fra dag 10. Når du får positiv el-test, vet du at egget slipper alt fra 24-48 timer senere, og du bør ha samleie med mannen. Noen får positiv test allerde 11 dager etter el, men det vanligeste er å teste 14 dager etter el. Da vet du i hvert fall mye mere om syklusene dine og når du faktisk er over tiden, osv. Klinikken i Danmark gir progesteronstøtte til de som opplever kjemiske graviditeter, men da må du nok til en spesialist (gynekolog) for å få slikt. Du må begynne med å snakke med legen din og få en henvisning til gynekolog, få tatt en ordentlig undersøkelse hos gynekologen, sjekke hormonnivåer etc, kanskje de kan hjelpe deg videre. Men tror at du må belage deg på å betale noe av dette selv. Tror de digitale testene slår ut på hcg-nivå på 50, jeg hadde 60 på dag 13 etter el denne siste graviditeten. Det finnes mye informasjon om akkurat dette både her på forumet og ellers på nettet. Lykke til!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå