Gå til innhold

bare meg som blir SPRØ av uklare avtaler???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

¨å prøve å avtale noe som helst med noen virker som en helt umulig oppgave... får alltid svar som... sender en mld,vi får se,kommer uttpå dagen osv.... shit!!! er det sånn folk er???

 

jeg liker å ha faste avtaler med fastsatte klokkeslett... bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja det kommer an på situasjonen.

 

Vet jeg at vedkommende kan ha noen problemer som gjør at slike ting blir vanskelig så skjønner jeg det. Har selv vært der. Mulig man må ha vært der for å forstå at det ikke alltid er like enkelt å gjøre avtaler. Noen sliter med diverse ting.

 

Men om det ikke ligger noe til grunne for at det er vanskelig for vedkommende, som du vet, så kan det være at personen bare er vanskelig på avtaler.

 

Men ja er jo greit med faste avtaler, når de først er satt. Men akkurat på klokka går ikke nødvendigvis alltid med unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette skjønner jeg bare ikke... man kan fiiiint avtale ett klokkeslett selv om man har barn... bare å planlegge godt det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok vel an på alder på barnet vil jeg tro.

 

Men ofte har folk med jobb og familie, litt forskjellige prioriteringer. Slik at når helgene kommer er det ofte mye som skjer.

 

Men du er kanskje ikke i jobb eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda jeg har jobb,3 barn og mann... fortsatt ingen problemer med klare avtaler og klare klokkeslett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og har mann og 2 barn, men merker at jeg har ting å gjøre i helgene som må gjøres før jeg ønsker noe annet.

 

Men jeg merker også at jeg trenger et push på å ta imot avtaler.

 

Så litt enig i ano litt lenger opp i forhold til at noen sliter litt i forhold til dette.

 

Mange sider av en sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vettu hva... da får man heller bare si i fra at man ikke vil... utrolig frekt og ufint å komme med svevende svar og ikke si klart ja eller nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke bakgrunnen. Gjelder det alle du kjenner, eller er det noen. Slått deg at det kan være noe som ligger bak? Du får finne ut om det er noe problemer før du kveser og kaller det frekt og ufint!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noen ja... og har spurt hva som er grunnen uten å få noe fornuftig svar..

men det er liksom en allmenn oppfatning at det er greit å ikka ha klare avtaler når man har unger og det gjør meg irritert...

 

lett å si... nei du skjønner det tok litt ekstra tid i dag morres ... når man står der å venter på noen som dukker opp 30 min forsent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder melding, så er jeg en sånn treig person. Går sjeldent med mobilen på meg, lar det ligge igjen et sted, har ikke høy lyd på. Så kan gå mange timer før jeg svarer. Men jeg er lei mobiltilgjengelighet til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjipt å stå å vente på folk. Men skjønner at ting kommer i veien, men kanskje ikke akkurat ti min før man skal møtes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg mener i alle fall at om man skjønner at man kommer til å bli forsinket så gir man beskjed ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gir meg grått hår også!

 

Feks.forrige helg hadde vi har bedt noen på middag. Først takket alle ja, så kom det melding om at fire av de kanskje kom litt seinere, så at de ikke visste helt om de kom, men at de skulle gjøre alt for å rekke det.

 

Så står jeg der da: Skal jeg lage mat til 8 eller til 12? Skal jeg ta ned skjøtene til spisestua og dekke på til alle, eller bare til 8? Skal vi 8 i såfall begynne å spise eller skal vi vente og se om de kommer...

 

Folk som ikke kan gi klare beskjeder eller holde avtaler skaper problemer og frustrasjon for andre!

 

 

 

De kom, forresten, 2 timer etter at vi andre hadde spist ferdig, og de var såååå sultne! Så da måtte jeg bryte opp fra hyggelig prat, og ut på kjøkkenet for å varme opp mat til dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen veninner som var sånn. Om de skulle komme hit for å spise eller ta en tur på stranda for eksempel var det håpløst å få et klokkeslett ut av dem. Da skulle vi gå her å vente på melding om at "nå har vi dratt hjemmefra" uten å kunne bruke dagen selv. Til slutt ble jeg lei og begynte i steden å si for eksempel "Vil dere være med på stranda i morgen? Vi regner med å drar kl. 11.00." eller "lyst til å komme og se en film? Vi stetter den på kl. 21.00." Deretter holdt jeg meg til klokkeslettene. Etter at de hadde kommet for sent noen ganger gikk det seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt likt! Verste jeg vet er svar a la typen "vi meldes i løpet av dagen", du hører fra meg sånn plutselig" osv. Får jeg slike svar så sitter jeg ikke å venter, da ser jeg på det mer som et høflig nei.

Og ja, jeg er et planleggingsmenneske som hater å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også lei av dette, men det gjelder ikke venninner med barn, men venninner med mobil, hehe, enkelte er kroniske når det kommer til avtaler. Vi kan avtale å møtes på kafè kl 19 f.eks, men det tikker så og si alltid inn en melding like før tidspunktet: "rekker det ikke før 19.30" eller lignende. Veldig irriterende at man aldri kan holde det man har avtalt. Tror enkelte er veldig sløve på å ordne seg og komme seg i vei til avtalt tidspunkt fordi de vet det er så "enkelt" å bare melde å si at de blir sene.. Hadde vi ikke hatt mobiler så måtte de jo vært flinkere til å komme til rett tidspunkt. Eller kanskje hadde de vært like sløve da også, hvem vet. Irriterende er det likevel at enkelte synes DERES tid er viktigere enn MIN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...