Gå til innhold

Mer flaskemas fra meg... Dere som har baby på 2 mnd, som får flaske, hvor mye spiser de og hvor lang tid bruker dere på måltidene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kan vi fort bruke 30-45 minutter. Må bruke den tida for å få opp raper, og få i henne nok mat. Hun suger ikke bare ivrig i vei på flaska og ferdig med det, liksom. Det er et styr å få i henne nok.

Hun spiser mellom 70-130 ml, men da har jeg alltid lirket det i henne. Hadde det vært opp til henne hadde hun stoppet på 40 ml, men det er ikke nok, for da legger hun ikke på seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er også ca 2 mnd. Hun spiser oftest mellom 90-120 ml ca hver 3 time. På natt strekker hun den gjerne 6 timer. Hun ligger på ca 7 måltid pr døgn. Hvert måltid tar 15-40 min avhengig av om hun må ha bleieskift under måltidet. Hvor ofte spiser din da?

Skrevet

Jenta mi spiser også ca. 7 måltider i døgnet. Men, hun har ingen lange soveperioder på natta enda. Hun sover max 4 timer i strekk.

Skrevet

Da vesla var ca 2 mnd så gikk det i 70 - 90 ml pr måltid og 8-9 måltider iløpet av døgnet.. Brukte under 30 min inkl rap.. hun har alltid spist fort..

Hun sov aldri mer enn 3 timer sammenhengende..

Nå er hun 11 uker og spiser imellom 90 og 120 ml.. Spiser kanskje hver 4-5 time.. og har begynt å sove 5-6 timer om natten, spise litt og kan fint sove 6 timer til..

Skrevet

Kjempefint å se litt hvor mye andre bebiser på samme alder spiser. Da spiser hun ikke sånn aller verst. Problemet er at det er et strev å få i henne nok. Hun vrir seg unna etter ca. 40 ml, men kan etter langt om lenge, litt rap og diverse ta flaska igjen. Men, det hender også ofte at hun ikke vil ta flaska igjen, og da må jeg lirke den inn i munnen hennes, og da kan hun ta litt til.

Skrevet

Vi ender nok totalt på ca 700-800 ml pr døgn, fordelt på 5-6 måltider. Han sover ca 6 timer på natten, og ellers går det ca 4 timer mellom hvert måltid. Hvis jeg "tvinger" igjennom mat før han er sulten, og gir skikkelig tegn til sult, er han kavete og utilpass ved flaska, og vi må lirke som du sier, men når jeg stoler på hans selvregulering spiser han gjerne 150 ml i ett måltid. Det tar ca 20 minutter. Han kaver ikke i søvne, men stopper å spise når han er mett.

Har du prøvd å gjøre melken mer attraktiv/søtere med litt malt? Morsmelken er mye søtere enn mme, så det kan kanskje hjelpe på spiselysten.

Anbefaler virkelig å låne boka "Flaskemating" på biblioteket. Den gjorde meg tryggere på hele flaskesituasjonen. Har bare vært flaskemamma i litt over to uker.

Skrevet

Hjelp!!!!! er det bare min baby på 7 uker som spiser myyye mat? han vil ha 8 måltider i døgnet og spiser mellom 130 og 160 ml hver gang. dette blir jo mer enn 1 liter i døgnet, men han er jo sulten..... Riktignok gulpes jo noe av maten opp igjen da

Skrevet

Min jente er 10 uker, jeg ammer og blir helt koko i hodet av denne matingen. Hun suger gjennomsnittlig 7 min hver gang hun spiser, men så virker det som at hun ikke er fornøyd. Vrir seg unna puppen når jeg legger henne til etter 30-45 min pause, og begynner å gråte. Har i helgen begynt å gi henne mme på flaske om kvelden, og da spiser hun rundt 70 ml etter litt pupp.. Jeg pumper meg, og dette får hun om morningen etter at vi har stått opp, selv om hun har spist. Jeg kan rett og slett ikke se på henne når hun er mett og fornøyd, og dette sliter meg helt ut. Syns det er bedre å se på flasken hvor mye hun spiser, selv om melken spruter når hun begynner å spise av puppen. Virker som hun syns det er kjedelig å ligge på puppen i mer enn 10 min.

Gjest LillyBelle65
Skrevet

Det er jo individuelt hvor mye en baby orker av mat :)

Her sover jenta vår hele natten gjennom uten å våkne eller bli vekt av oss, det har hun gjort siden vi kom hjem fra sykehuset. Mme begynte hun å få fra hun var 3uker.

Jeg har ikke fulgt anvisning som er på pakningen, jeg lar henne spise så mye hun orker, og dette varier helt fra dag til dag.

Men hun pleier å spise ca. 180ml på hvert måltid, noen ganger kan det bli mer og andre ganger kan det bli mindre. Men så lenge hun legger på seg så er det det viktigste :) Nå er jeg også litt usikker på hvor ofte hun får mat om dagen da dette også varier helt fra dag til dag.

Men jeg vet hvertfall at hun ikke legger på seg for mye og heller ikke for lite :)

Skrevet

syns ikke du skal henge deg opp i hvor mye hun spiser så lenge hun gir tegn på at hun vil ha mat jevnt, vi også sleit med at mating kunne ta en time og brukte mye tid, men når vi fikk bytta flasker og str på smokk ble det noe helt annet, min kan kun drikke av mam flasker pga den brede smokken :) og opp en str så kan det hende det blir fart på sakene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...