Gå til innhold

Hvordan står det til med deres økonomi?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere orden i sysakene eller sliter dere med forbrukslån, inkasso o.l?

 

Sånn nogenlunde oversikt her, men skulle veldig gjerne ønske jeg var studielån og et forbrukslån på 40 000 foruten.... Vanskelig å betale hardt ned på det også, når man har barn som stadig trenger ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har grei kontroll. Ingen inkasso eller fæle lån å snakke om. Har jo huslån da ;))

Tror vi er flinke til å ikke bruke mer enn vi skal.

Er ikke alltid det blir så mye sparing, men vi går i alle fall ikke i minus..

Det er så mange her som skriver at de sparer 20.000 i mnd og sånn.. Har hytte her og båt der.. Det er jo kjempefint for dem da!!

Vi er nok mer vanlig lønnte ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nav, ved en feil, ikke ga meg svangerskapspenger i fire måneder, måtte vi ta opp et dumt lån. Det betaler vi på fortsatt. Ellers har vi full kontroll:) Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra. Burde spart mye mer, siden vi har så god råd. Men vi har som regel ca 70 000 på sparekonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har full kontroll. Vi er litt eldre enn gjennomsnitt her inne, 37 og 41, så har også litt høyere inntekt, ingen studielån.

 

Vi sparer ca 15.000 i måneden uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full kontroll her. Har en halv mill på bok, 150K på ungene sine konti, vi har studielån, bolig og billån som betjenes, og sparer 10 000 i mnd. Ingen kredittkort her i huset og har aldri hatt inkassosak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har helt middelse inntekter, to studielån på 300 hver og huslån. Ingen inkasso eller sånt tull. Ikke forbrukslån heller.

 

Målet er å ha en bufferkonto som er på minst 50 000 hele tida. Det trenger man jo.

 

Nå skal vi flytte så da går det penger ut, men har en spareplan mot jul og da skal vi være i balanse igjen. :)

 

Vi sparer litt og bruker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg det helt greit, for jeg har økt inntekten drastisk de siste årene :)

 

Ingen forbrukslån, ingen inkasso(har aldri hatt det heller), og lite huslån.

 

Studielånet er som det er, men sammen med huslånet er det likevel bare ca 500 000 i gjeld jeg har. Jeg prioriterer huslånet nå, for studielånet er gunstigere på mange måter.En kan ikke arve studielån, og en kan fint få både utsettelse og rentefritak på det ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en helt ok økonomi, men er ikke videre flinke til å spare.

Vi har huslån, billån og studielån, men ingen små lån. Vi har aldri hatt inkassosaker heller.

Da vi nettopp har flyttet til et større og dyrere hus er bufferkontoen vår under 10 000.

Planen er å spare så vi også til en hver tid har 50 000.

 

Vi har forøvrig begge to helt normale inntekter, 800 000 i samlet årslønn, 2 barn og rekkehus i oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene har deltidsjobb og den andre jobber ikke og dermed mottar trygd. Dårlig økonomi og to barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årslønn på ca 850 000 (fra nå, jeg skal også begynne å jobbe etter ent studie)... Kommer til å ha en flott økonomi fra nå av. Han har noe forbrukslån igjen 70 000 som blir borte i løpet av 2011 (ja han har fin mulighet til å kunne betale det). Og jeg skal spare minst 12 000 i mnd til egenkapital så vi kan flytte herfra:) Føler vi har fin oversikt jeg. Og mesteparten av den "dumme" gjelda er borte nå. har igjen studielån og billån da. + leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har årsinntekt på rundt 900 000 og kun huslån. Har to biler uten lån, de er nokså gamle men gode.. Har stor egenkapital i egen bolig og veldig grei økonomi.. Sparer ca 10 000 i mnd, kunne spart mer om vi ville men vi liker å ha det "greit" og slippe å snu på hver krone, går ut å spiser ca 2-3 ganger i mnd og kjøper det vi vil på butikken når vi vil ha det/trenger det.. Jeg jobber deltid så har mulighet til å øke inntekten min en del om jeg ønsker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har god økonomi. Eller trygg, heter det vel, for pengene florerer ikke. Samlet inntekt på ca 900 000.

Huslån, billån, 2 x studielån, og jeg har et kredittkort med 14 000 i minus (men det er ikke et problem).

 

Vi burde kunne spare mer enn det vi gjør. V i sparer endel, men det går ofte direkte til ting, feks oppussing.

Bor i et passe gammelt hus!

 

Vi er 35 og 37 år og har snart 3 barn:)

En i puberten, han er den som koster desidert mest *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kunne vert mye bedre har prøvd å få jobb i over et år nå og er alene med barna hvor far ikke gidder å jobbe eller ha de slik at han slipper unna med bidrag og ikke engang kjøper bursdags/julegave til de.

Jeg sitter igjen med all gjeld etter skilsmissen også dessverre. lang historie men det er bare sånn.

Jeg er glad vi har de stønader vi har i Norge for jeg hadde aldri klart meg uten, det går egentlig ikke helt rundt men jeg får det til på en eller annen måte. heldigvis har jeg bare 60 000 kr igjen i gjeld nå så om jeg bare får jobb blir jeg kvitt det fort nok. Og kan ha råd til ting igjen.

Jeg har vel forsåvidt orden i sysakene da jeg vet hva jeg får inn og hvor penga går bare synd å måtte leve på minimum hele tiden og ikke ha råd til noe som helst utenom hva man virkelig trenger og egentlig ikke alt av det heller. Det gjør meg trist da det går utover barna. Har virkelig stått på siden jul for å få lagt til side litt slik at barna skal få oppleve noe i sommer så kom en uforutsett utgift som jeg hverken kunne noe for eller kunne utsette og der gikk alle de pengene plus det jeg fikk igjen på skatten :( så da blir det ikke noen småturer engang på barna i år heller. Føler meg som en dårlig mor når de må gå hjemme her i 4 uker, og så komme tilbake i bhg og høre om alt det gøye de andre barna har gjort.

Men får håpe en ny jobb er rett rundt hjørnet slik at vi kan ta igjen neste sommer.

 

Har søkt barnehageplass i oslo og andre større byer (bor på landet nå) så får jo håpe at jeg får et sted slik at jeg lettere kan få jobb.

 

Jeg er ihvertfall takknemlig at jeg får den hjelp fra staten jeg får som alenemor akkurat nå og for at gjelda blir litt mindre hver mnd ikke øker som jeg har sett det gjøre hos mange.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det bra. Inn ca 950 000 ( jeg har redusert stilling)

Vi har en ny bil og en gammel bil, begge uten lån.

Har kjøpt enebolig og kommer til å bruke overskuddet av økononomien til oppussing de neste årene.

Litt kreditt lån, men aldri hatt problem med tilbakebet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne hatt det bedre. Vi har god ned betaling på huslån,ikke billån etc. Vi har et greit overskudd hver måned, men det er egentlig ikke nok.

Vi trenger ny bil, og vi trenger en del til oppussing av huset, vi er halvveis i et større prosjekt.

Skulle gjerne ha hatt en mill til å bruke, men ønsker ikke være mer belånt, det er mer en nok som det er. Vi tar det litt etter litt og er tolmodige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i dag veldig god økonomi, blir spent på hvordan det blir fremover med 3M i boliglån og ny baby på vei. Vi har inn ca 900-950K, studielån begge to, en leilighet som leies ut, betaler stort sett seg selv men gir et par-tre tusen i ekstra inntekt per mnd. Han har vel ca 100K på fond og30K på konto mens jeg har 25K på fond og 60K på BSU. + litt ekstra på sparekonto. Skal selge en leilighet nå og overskudd skal brukes på hus og settes inn på konto som buffer. Tror vi skal klare oss fint men det blir nok merkbart trangere nå enn hva det har vært til nå hvor jeg har hatt knappe 4000 i boutgifter og 24K utbetalt.

 

Sparer hver mnd, begge to jeg sparer ca 4-5000 når jeg har råd og litt mindre om det er store regninger. Men sparer alltid, hver eneste mnd. Om så bare 500 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forbrukslån.

Ikke noe kredittkortgjeld

Regninger betales i tide.

Ingen inkassogjeld.

Meget god oversikt over økonomien.

Sparer 5-10.000 i måneden.

 

Når det kommer til økonomien har vi veldig orden i sysakene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålkontroll her ;)

 

Har flere kontoer, til regninger/lån, mat og forbruk, lommepenger igjen på lønningskontoen etter at de faste trekkene er kjørt.

 

Ingen forbrukslån e.l.

 

Har lave inntekter og dyrt boliglån så vi må ha kontroll, kan ikke bare bruke i hytt og pine.

 

Har spart opp en bufferkonto over flere år, og handler ikke før vi faktisk har penger å handle for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ustabilt, mye penger ut, og mye penger inn. Er alltid snakk om store summer, og jeg som er forsiktig og engstelig av natur, går stort sett rundt med hjertet i halsen.

Mannen er sabla god med penger, går jo alltid bra, men blir stresset av plustelige utgifter på 6-700 000 og sånn.

 

Eier mye, tre hus, en leilighet, 4 biler, båt og hytte både på fjellet og i spania. Mye er ofte belånt opp til pipa for andre prosjekter. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordnede forhold føler jeg. Mannen skal skifte jobb og vil derfor gå ned 200 000-300 000 i årslønn nå, så det vil nok merkes. Vi vil likevel ha en samlet årslønn på ca kr. 820 000 og med huslån på 1,3 mill og studielån på kr. 100 000 burde det gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...