Gå til innhold

Tips til dere fleregangsfødende med småsøsken hjemme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom det er noen som ikke har tenkt på dette:

Det er lurt å kjøpe en liten gave til storesøster/storebror fra babyen som du har med på sykehuset og gir ved første besøk. Da gjør man litt stas på storesøsken også, og de får en god start. Det kan bli mye oppmerksomhet og gaver rundt den lille!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D var et bra tips som jeg skal følge opp!! Fort at d blir litt skjev fordeling, spesielt når storebror er 2 år og ikke kommer til å skjønne hvorfor babyen får alle pakkene!

Skrevet

Et annet tips er å ha noen smågaver ferdig innpakket hjemme også.

Som eldste kan få om det skulle komme barselbesøk med gaver til nykommeren :)

Skrevet

Vi har allerede pratet om at lillebror antagelig har med seg en gave til storebror når han kommer - har kjøpt inn akkurat det legosettet som storebror har ønsket seg så lenge.. Og storebror synes dette var veldig gøy, men også veldig rart..: "Har han kjøpt leke til meg i lekebutikken?" Vi: "Ja, vi tror kanskje han har gjort det..." Storebror: "Hmm...." (tenker lenge) "Er det virkelig en lekebutikk inni magen din mamma?" :)

Skrevet

Det var veldig lur idè. Dette skal vi også gjøre til storesøster :)

Skrevet

Dette har vi gjort til alle. Nå ventes nr 4 og her blir det storebrorpresang. Helt klart! Når folk spør hva vi ønsker til babyen svarer jeg at om de skal kjøpe noe kjøp heller til storebror. Mye viktigere at det er de som får fokuset enn en bitteliten baby som ikke forstår noe av det uansett :)

Når venner som har barn fra før skal ha baby kjøper jeg alltid en ting til storesøster/bror.

Skrevet

Her får storesøster dukke og dukkevogn før fødselen, så har jeg gjemt unna små pakker med dukkeklær hun kan få når lillebror får gaver. Alle gir jo nesten klær, så da får de det "samme"

Selv kjøper jeg også altid gaver til venners storesøsken når de får baby, så får babyen en liten sutteklut eller noe sånn.. Begrenset hva man trenger til en baby faktisk..

Skrevet

Tusen takk folkens for et smart tips. Det skal jeg gjøre.

Skrevet

Jeg fødte i går, og i dag var storesøsknene på besøk. Gavene funket veldig bra, særlig på fireåringen, som til slutt sa: 'å, mamma det var akkurat en sånn baby jeg ønsket meg!'. Toåringen var mer fornærmet over at babyen foretrakk puppen fremfor skikken hun prøvde å gi han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...