Gå til innhold

Hva kjøpte du til babyen som du tenkte etterpå at du hadde klart deg uten? U/t

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

baby bjørn bæresele.....brukt kanskje 1-2 ganger?

ammepute

masse upraktiske klær

lekegrind....ble bare brukt til å ha leker i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognteppe (for varmt)

Bæresele (babyen trivdes ikke i den

Tåteflasker og tåtesmokker (jeg ammet helt til de kunne skjemates)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purelan

Close baby carrier bæresele (ble brukt hele 3 ganger)

Enorme mengder klær i de aller minste størrelsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gulpekluter (store fine gaskluter). Kjøpte sikkert 20 stk og de ble ikke brukt for ho gulpa aldri. Nå som ho er 5 mnd så bruker ho de flittig som kosekluter. Vil ikke ha noe annet.. Så fikk bruk for dem etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Bleiebøtte (det lukta jo verre enn verst på badet, så den fikk raskt gå)

-bæresjal (var veldig okey på en ferietur nr minste var 1 måned, men ble ikke brukt siden da all belastningen endte på ei skulder)

-babybjørn bæresele (var vond å bære i så sydde meg heller mei-tai, mye bedre og laaaangt billigere + at da kunne jeg jo gjøre den mere personlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammepute!

Masse klær. Ble egentlig bare brukt bodyer og strømpebukser.

BabyBjørn, brukt max 10 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammepute.

Og forsåvidt Purelan også, selv om den ikke var den helt store kostnaden. Jeg ammet, men helt uten problemer av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ammepute

Sånn liten stol til badekaret (må jo holde babyen uansett...)

Og litt senere: Gåstol. Brukte den ei uke, så begynte hun å krabbe og var ikke interessert i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammepute. Den var bare helt idiotisk..

Bæresjal og bæresele.

Frottekluter fra Princess. De er knøttsmå!

Elektrisk brystpumpe. Jeg fikk den bare ikke til. Det er lettere å bruke hendene.

Gensere og olabukser frem til ca 3 mnd. Man trenger bare body og strømpebukse/sparkebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippestol (babyene lå på gulvet, sofaen, eller satt i fanget).

Bleiebøtte (sto på varmekabler på badet, og stinka! Bedre å gå ut med bleiene med én gang).

Ammepute (altfor stor og klumpete).

Lekegrind (ble brukt til å oppbevare leker i).

Stellebag (stor og klumpete, brukte heller min egen veske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bamse som laget "fosterlyder"... jammen blir vi lurt til mye! Men selve bamsen var søt da.. men 500,-?????

Jeg er kjempeglad for lekegrinda som eldstemann brukte MYE! Spes når vi holdt på å pusse opp... han koste seg veldig, og ble flink til å leke alene. Nr to satt der MAX ti min. sammenhengende.. uansett hvor mye vi prøvde...

Jeg er også glad for voksiposen..

har hengepupper, så trengte ikke ammepute.. og kjøpte det ikke heller..

Jeg er også glad i bleiebøtta mi, men brukte den bare til tissebleier.. Bæsjebleiene gikk rett ut.. men greit å slippe å løpe ut for HVER tissebleie. .ihvertfall for oss som fikk tette og hadde 2 bleieunger en periode...

bæreselen kom jeg bare ikke igang med, og ble fort gravid igjen.. men håper å bruke den til nr 3 nå, når jeg skal rundt med 2 større unger også..

Bæremeis... når eldste var så gammel at han kunne sitte i den, så var jeg høygravid igjen.. og vi gikk lite på turer.. og året etterpå, ble de så små begge to at vi prioriterte andre turer...

Men igjen - håper å bruke den en del til nr 3....

jeg synes det var kjekt å ha 1-3 antrekk i små strl... fordi det var så kjedelig med de som var for lang overalt.men IKKE mange i små strl altså. det er bortkastet... men et par stk..

(Jeg visste ikke hva jeg fikk, men det ble gutt, og de "kjønnsnøytrale" gule klærne synes jeg ikke ble så kjønnsnøytrale.. følte ikke gult var helt guttefarge.. ville heller hatt hvitt...Nå hadde jeg kanskje ikke brydd meg)

Ellers tenker jeg at det sikkert er lurt å begynne med noen basisting:

Vogn, så du kommer deg ut

Bilstol om du har bil

Stellebord, evt ei stellematte å legge på vasken på badet..

Jeg hadde IKKE overlevd uten Baby Bjørn sin vippestol.. det var beste ivesteringen :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med leker kan forandre seg til neste barn! Jeg trodde jeg bare kunne kaste halvparten av lekene til nr en, han så jo ikke på dem engang. Men så kom nr to og han likte alt nr en ikke brydde seg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy fader, kjøpte bleiebøtte jeg også, for en lukt!! Det ble jo bare verre med de posene som liksom skulle gjøre at det luktet godt, den blandingen av parfymen i posene og dritten i bleiene var helt grusom!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bruk for det meste jeg kjøpte, bare ikke smokkene. Jeg kjøpte en del ting før babyen var født, men bare det aller mest nødvendige. Resten tok jeg etter hvert.

Jeg fikk bruk for TONNEVIS med klær i de minste størrelsene - gutten min var liten ved fødsel, og han gulpet og tisset gjennom og bæsjet utenfor bleien omtrent hele tiden. I begynnelsen gikk det fort fem-seks skift i løpet av en dag. Jeg måtte kjøpe mer klær i str 50 etter at han var født! Men vi brukte kun strømpebukse og body den første tiden.

Ammeputen var helt genial! Jeg lærte kun å amme liggende på sykehuset, så da jeg kom hjem og skulle amme sittende, fikk jeg det ikke helt til. Ammeputen var super å bruke for å øve seg med, så jeg fikk dreisen på tingene. Dessuten var det jo kjempebehagelig :-)

Vippestol kjøpte jeg når gutten var rundt 3 mnd, jeg kjøpte en stilig sak med vibrering og lyd og lys. Helt klart en av de beste investeringene jeg har gjort!

Bæresjalet kom godt med når vi skulle gå opp til hytta (der er det bare sti, ikke vei), eller bare en snartur på butikken. Jeg syns ofte det ble kronglete å gå rundt med den digre vogna, og jeg liker å ha armene fri.

Gulpekluter trengte jeg i haugevis, og de bruker jeg enda til snørrtørking eller vasking av ansikt og hender etter et måltid (gutten er snart to år).

Frottekluter fra Princess bruker jeg enda til å vaske bæsjerumper med.

Tåteflasker fikk jeg bruk for, selv om jeg fullammet. Av og til trengte jeg nemlig barnevakt, og da brukte jeg min helt geniale elektriske brystpumpe, og så fikk barnevakten mate med flaske.

Poenget mitt er at selv om noen ikke har fått bruk for disse tingene, gjelder det slett ikke alle. Du kan kjøpe det mest nødvendige før fødselen, og så se an behovet etter hvert. Alle barn er forskjellige, og foreldrene like så. Man merker fort hva man har bruk for og ikke!

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 tøybleier med ullbukser etc

Alle todelte kles-sett som ikke var festa enten oppe i nakken eller nede i skrittet (dvs alt annet enn bodyer og sparkebukser, for ting som er delt i midjen som joggedresser o.l. blir bare gnikka oppover på ryggen og etterlater ham mellombar.)

Men jeg brukte ammeputa mye til nr 2, lekegrind mye til alle sammen, og bleiebøtta da jeg bodde i en liten leilighet med stellebord i allrommet. Det var tross alt tettere enn et vanlig søppelspann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo sååå mye her som jeg har hatt stor glede av. Neseblåser, ammemadrass og strømpebukser er vel det jeg har satt mest pris på. Hjemme bruker vi bare body og strømpebukse. Og bæresjal var gull for å få hendene fri. Lammeskinn har vært et must fordi han blir klam uten.

Jeg har ikke brukt ammeputa, den var for høy for meg og bare ubehagelig. Hadde jeg tenkt litt lenger hadde jeg også byttet flere av gavene i større størrelser. Trenger ikke 4 kule bukser i str. 56. Ikke sååå ofte vi fikk brukt det. Skulle jeg byttet hadde jeg byttet i str. 68/74 og oppover. Det er i de størrelsene jeg begynner å mangle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...