Gå til innhold

Jeg er mamma til en multihandikappet gutt.......og begynte å gråte da jeg åpnet dib i kveld


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 3, snart 4 år siden fødte jeg en sønn som ble skadet under selve fødselen pga fikk surstoffmangel.

 

Men han overlevde, som for oss er vår lille skatt. Han er 100% pleietrengende resten av livet sitt pga sykehustabbe.

 

Vi er utrolig glade i han, elsker han over alt på jord. Gjør alt for at han skal ha det bra for han lever trolig ikke lenger enn til ca. 20 år er vi blitt fortalt.

 

Når jeg åpnet dib-siden i kveld begynte jeg bare å gråte av å lese artikkelen om lano-ungen hva enkelte får seg til å skrive på et nettforum. Jeg gråt inderlig, det bare traff meg midt i hjertet disse kommentarene som har blitt skrevet om multihandikappete barn. Er mennesker, og da trolig andre mødre, så slemme at de må skrive sånne ting? Det er mange mødre som faktisk er mamma til barn med ulike diagnoser, medfødte misdannelser eller som oss; har et barn som er mulithandikappet som sikkert ikke en skjønnhet i andes øyne - men for oss er et mirakel tross situasjonen.

 

Hva slags verdier lærer disse mødrene sine egne barn?

 

Har bare lyst å gå inn å kysse min sovende gutt som skal leve i en "ond" verden noen år til før han forlater oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte med deg frem til slutten av siste setning. Den synes jeg var litt drøy, hadde jeg vært deg ville jeg ikke sagt det til fremmede. Så troll sier jeg bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne nyhetssaken handler om at et multihandicappet barn ble valgt til "Lano-ungen", i konkurranse med hundrevis av "normale" og mer konvensjonelt søte barn. Det innebærer at svært mange føler sympati og glede over et slikt barn. Det burde fortelle deg at verden tross alt ikke er så ond likevel. At det finnes individer som er uenige, kan vi aldri slipe bort fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tårer i øynene av å lese dette hi. Verden er grusom.

Noe så unødvendig som en tabbe skal ødelegge et helt liv:(

 

Kunne vært meg dette, gutten min fikk surstoff mangel og riene uteble.

Takk og pris for at vi fikk hjelp i tide.

 

Jeg har kommentert Lanoungen tidligere, syns det er forferdelig hva enkelte klarer å lire av seg.

 

Dere er i mine tanker hi.

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Hei HI,

Jeg er faktisk helt enig med deg, og syns at holdningene til enkelte er usunne og forteller om et menneskesyn som er avstumpa.

Kan tenke meg at det er fælt å lese for alle som har en handikappet person blant sine nære og kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg HI. Skjønner ikke vitsen med alle de stygge kommentarene som har blitt skrevet. Mange desperate mødre her inne som ikke takler at deres barn ikke vinner den fordømte lano konkuransen. Selvom det ikke er noen unnskyldning for alt som har blitt sagt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi lever i en ond verden omgitt av folk som ønsker andre vondt.

Men folk har ulike synspunkter ut i fra sitt ståsted.

Enkelte mangler innsikt og kunnskap, men man er ikke ond fordet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at vi MÅ stemme på funksjonshemmede barn som er med i konkurransen fordi de er funksjonshemmede og de bor i en ond verden? Jeg føler med deg og barnet ditt, og hadde det vært opp til meg hadde alle barn blitt født friske og raske- selvfølgelig! Men dette er bare en konkurranse, herregud! Eneste grunnen til at forrige vinner vant, var pga sympatistemmer, rett og slett! Om du syns verden er et så forferdelig sted, så utsetter du ikke barnet ditt for sånne konkurranser, rett og slett..end of story

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ingen som sier at en MÅ stemme på funksjonshemmede barn, ingen som sier at en MÅ stemme på friske barn heller.

 

Men, kommentarene flere har kommet med er helt unødvendige.

Ikke hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er slettet...

 

Og jeg er helt enig med Hi..

 

Jeg kan ikke forstår at de som skriver her inne på bim..og skriver slike ting om barn er mødre selv... Håper VIRKELIG ikke at en av dere anonyme er en av mine venninner.. eller bekjent av meg.. da skjemmes jeg..

 

Hater anonymknappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men han som vant ifjør hadde på LUA. For guds skyld, foreldrene hands prøvde ikke engang! Det var bare for å provosere. Hvis de virkelig ville at barnet sitt skulle vinne, vil de ihvertfall ha prøvd å ta et litt mer koselig bilde.

 

Lano sier selv at de leter etter et barn med glimt i øyet - et sjarmtroll. Det var han neppe. Han visste knapt at bilde ble tatt ser det ut som.

 

Jeg har ikke noe imot handikappede barn, herregud. Har også ikke sendt inn bilder av mine barn til lanoungen., men jeg finner det støttende og blir fornærmet at akkurat det bilde vant.

 

Hvis man absolute må være så politisk korrekt, finnes det mange fine bilder av downs barn (blant annet) som sitter i badekaret..og smiler..og sjarmerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem.. har du tenkt over at ikke alle barn ser sjarmerende ut per definisjon? Men at foreldrene fortsatt syns han/hun ser sjarmerende og nydelig ut.. På samme måte som ikke alle syns mitt barn er verdens mest sjarmerende..

 

Og hva vet du om hva som er bakgrunnen for å ha på barnet lue?

 

Om du virkelig blir støtt og fornærmet av det bildet..da har du et problem..

 

Og det er bare de med barn med downs som får lov å sende inn bilder da? Hva med andre sykdomer og syndrom?

 

Vedder på at det tar under en dag før denne tråden blir slettet.. For dere bimdamer.. (velger å ikke føle meg tilhørende under dette begrepet) er slemme og egoistiske.. Jeg blir kvalm av holdningene her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i utgangspunktet at Lano-ungen og andre bildekonkurranser er usmakelig og ikke noe jeg ville meldt barna mine på. At nettopp den gutten som vant gjorde det synes jeg bare var fint fordi det bidrar til større aksept av anderledeshet. Supert!

Det er likevel med et lite snev av bismak jeg skriver det fordi jeg vet at 4chan bidro til at han vant og det var delte motiver bak den stemmegivningen...

 

Jeg tror det er svært få som har en slik holdning til anderledesbarn og noen av de roper høyere enn de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever ikke i en ond verden, men i en vanskelig verden med mange dumme mennesker i.

 

Jeg føler med deg, Hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å ikke lese det som har stått av kritikk av valg av lano-ungen, nettopp fordi jeg ikke ønsker å forholde meg til alle de trangsynte og tidvis ondskapsfulle kommentarene jeg regnet med stod der...

 

Jeg forstår at du blir lei deg når du leser sånt. Mitt råd til deg, HI, er å heve det over dette! De som skriver slike negative ting har sannsynligvis et forholdsvis snevert syn på verden. Mest sannsynlig mangler de empatiske evner også. Man skal jo ikke komme og vise dem at verden ikke er "perfekt". Ofte dreier det seg om sjalusi også - "det jeg har er jo så mye bedre enn det der"...

 

Jeg har jobbet med barn som din gutt, HI, og har sett hvor fantastiske slike små kan være. De som ikke er altfor skadet kompenserer for det de ikke kan gjøre med et ukuelig livsmot, livsvilje og ikke minst livsglede som ofte langt overgår det mange av de såkalte "perfekte" har... Jeg tror også at man må ha opplevd det for å forstå det. Et barn er et barn uansett tilstand, og man blir like glad i det uansett.

 

Jeg må innrømme at selv om jeg absolutt synes det er fantastisk at nettopp denne gutten ble valgt til lano-ungen - så gir det meg et lite "ubehag" når jeg ser bildene. Hvorfor, når jeg faktisk ser hvor god han er og synes at det er utrolig bra at nettopp han vant?? Jo, det trigger min egen redsel for å få et barn som ikke er helt som alle andre. Rett og slett fordi jeg vet hvor enormt krevende det er på alle måter. Men det er mitt problem som jeg tar et oppgjør med, og det har ikke noe med denne skjønne gutten å gjøre! :) Men vi mennesker liker jo ikke å bli konfrontert med våre frykter... Verden i dag er så fokusert på det "perfekte" at mange nekter å se at verden i seg selv ikke er "perfekt".

For en kjedelig verden det ville vært om alle hadde vært "perfekte"!!!

 

Så hev deg over alle sånne negative kommentarer, HI - de vet faktisk ikke hva de snakker om. De forstår ikke hva de gjør mot andre. Det er uansett ikke personer du hadde ønsket i din omgangskrets!!

 

Og ja, jeg regner med at mitt innlegg sikkert vil provosere nettopp dere som har vært så negative. Dere har full rett til å tenke og mene hva dere vil - men må dere absolutt si alt på så stygge måter?? Har dere ikke medfølelse nok i dere til, bare for et øyeblikk, å forestille dere hvordan det hadde føltes om det faktisk var dere som var i den situasjonen at deres elskede barn var et slikt spesielt barn? Dere har faktisk et valg - dere må faktisk ikke si alt dere mener når det ikke gjør annet enn å såre andre som allerede har nok utfordringer.

 

Og nok en gang til HI... hev deg over disse kommentarene og disse personenes meninger - de vet ikke hva de gjør, og de har ikke forstått hva dette dreier seg om. Du har en fantastisk sønn som du gjør en utrolig jobb med! Du kan aldri skjerme deg eller din sønn mot alle slike holdninger, men du kan fortsette å være hans gode mamma og gi ham et godt liv. De aller fleste er gode og vi er så heldige å leve i en god del av verden. Fokuser på det og de som gir deg positive inntrykk og opplevelser og nyt sønnen din! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, HI! Det er så mange uspiselige mennesker på dette forumet. Og de sitter og gjemmer seg bak pc'en og holder seg anonyme. Hvilken glede får egentlig dere av å holde på sånn?

 

Det er vel ingen som ønsker seg et sykt barn, men verden er sånn at det skjer. Barnet er like mye verdt uansett utseende og funksjoner.

Det er ikke rart det er mye mobbing blant barn, når de har foreldre som dere.

THINK BEFORE YOU SPEAK!!

 

TIl deg, HI; jeg ønsker deg all lykke til videre i livet! Du har min fulle sympati i den krevende hverdagen du og familien har.

 

Varme klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...