Gå til innhold

Det er litt fælt å tenke på at jeg må ta vare på moren min...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må "allerede" ta vare på/ha ansvar over min mor på 40 år. Dette sliter meg ut.. Hun klarer seg ikke selv, jeg må mange ganger være psykologen hennes.. og det hjelper ikke mye å ha en far som har gjort slik at dette har skjedd...

 

Fra jeg var 5, måtte jeg leve i uro og ha ansvar en 5 åring ikke skal ha...

De kranglet, slåss og plutselig kunne de bli borte midt på natten, og ingen var der når jeg trengte noen..

Jeg er lei av å måtte ta ansvar for henne nå, greit nok at man må "ta vare " på foreldre når de blir eldre og ikke heelt klarer seg selv.. men jeg syns dette er tidlig.

Jeg må passe på slik at hun kommer seg i seng, må være tilgjengelig 24 timer i døgnet, må kunne lytte når som helst, være den skulderen hun kan gråte på eller bare være tilstedet når tankene tar fatt...

 

Er så sliten at dette snart ikke går mer, men hun trenger meg..

 

Og nå sitter jeg her og sutrer og syns litt synd på meg selv..

 

jaja, God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg er i lignende situasjon selv og det tærer på kreftene! Sender deg litt styrke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du virkelig må passe på at hun kommer seg i seng om kvelden, burde det vært en oppgave for kommunale hjemmehjelper!

Jeg ville absolutt søkt om det.

Og hvis hun sier at bare du i hele verden kan legge henne om kvelden, ikke hør på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke ansvarlig for din mor!!!

Greit man kan hjelpe sine foreldre, men man skal ikke ta på seg ansvaret for deres liv og velvære.

 

Om din mor på 40 år ikke klare å ta vare på seg selv må dere søke hjelp annet sted. Du skal ikke være hennes hjemmepleier eller psykolog.

 

Det er ok at hjelpe med enkle ting og være en skuldre eller lyttende øre en gang i blant, men slik du beskriver her er ikke ok. Hverken for deg eller din mor.

 

Søk hjelp. Er hun selv klar over "problemene"? Da kan dere evt snakke sammen med hennes lege.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få henne inn i et hjelpesystem. Psykiatrisk hjemmetjeneste. Vanskelig å få til det hvis hun ikke vil, og spesielt hvis du tar deg av henne.. Men du har rett til et eget liv du også, selv om det er moren din. Moren min er delvis inne i et system (hun vil helst ikke ha noe hjelp), og faren min tar noe. De bor (heldigvis) langt unna... Meste av tiden lever hun et uverdig liv sett utenifra. Men med jobb, eget barn og mann, så kan ikke jeg leve livet for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...