Gå til innhold

Noen som har litt greie på eteriske oljer??? Trenger hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den siste uka, etter at jeg var på apoteket og fikk råd om å kjøpe teatreeolje til hjelp mot mine hodebunnplager, har jeg gnidde en fem-seks dråper på hver side av tinningen samt i bakhodet, omtrent hver dag i en uke.

 

Hun på apoteket sa jeg skulle blande den i sjampoen men sa også at jeg kunne bruke den rett på huden. Nå har jeg sjekket litt rundt meg og funnet ut at denne oljen er fryktelig, FRYKTELIG sterk og kan være farlig.

 

Huden ble bedre den, sist gang jeg tok på var i går kveld. Nå lurer jeg på...kan det være farlig for helsen min det jeg har gjort?? Kan det ha så sene ettervirkninger eller ville jeg ha merket det nå om det hadde gjort noe?

 

Plutselig ble jeg veldig bekymret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er ganske konsentrert og sterk men hvor har du lest at den er farlig? Den går under legemiddel og selges derfor på apotek, og de selger vel ikke noe som er farlig ved riktig bruk?

 

Jeg er absolutt ingen ekspert på området men jobber som frisør og vi har en egen teetrea-serie mot hodebunnsproblemer og hudproblemer. Vi har bare opplevd positive virkninger av disse produktene og kunder er svært fornøyde siden oljen roer ned irritasjoner. Men vi har blitt fortalt at noen kan reagere på den men ikke at den er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Har nettopp lest at en mann døde etter å ha drukket ren teatreeolje og at den deretter ble forbudt å selge en stund i Norge.

 

Jeg har jo ikke drukket den, men smurte ren eterisk olje på huden i hodebunnen i mange dager. Er den fortynnet er dette selvfølgelig ikke noe problem, men det gjorde ikke jeg.

 

Men jeg regner med at jeg ville merket noe om jeg hadde reagert på dette. Reaksjonen kommer vel med en gang???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er farlig. Jeg bruker det på alt.. Sår, desinfisering, ansikts "damping" skyllemiddel for tøybleier og annet som lukter. Har til og med et eggeglass stående i søppelskapet for da lukter det ikke av søpla uansett om man glemmer å tømme den en dag. Har også brukt det mot vond lukt i vasken o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...