Gå til innhold

Burde jeg investere i speilreflekskamera når jeg har dette i brutto denne måneden:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

29 000 kr med skattepengene som kom inn igår.

Av dette går 4000 til husleie og rundt 2000 til flybilletter. 3500 har allerede gått til ny bilstol. Og rundt 5000-6000 til mat og andre ting.

 

Altså har jeg ca. 14 000 igjen minus noen tusen i regninger. Bør jeg investere i et speilreflekskamera på omtrent 5000 kr da? Eller er det galskap.. Per idag har ikke vi kamera i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på om du har samboer med inntekt i tilegg? Jeg ville ikke følt at jeg hadde råd til det...ihvertfall ikke hvis jeg skulle på ferie. Sett av 2000,- og spar et par måneder...eller kjøp brukt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, anbefaler ikke å kjøpe brukt. Og det eksempelet over er simpleste sort. Sikkert mer enn nok til vanlig bruk altså, men det var ikke dyrt da det var nytt. Det ble solgt for 3500 kr for max 2 år siden. Canon - feks dette, har tungvinte menyer, og er man ikke ihuga fotografspire blir Auto stående på konstant. Får ikke utbytte av kameraet og kunne like greit ha kjøpt en bra "vanlig" kamera. Vanskelig å sette seg inn i haugevis av nye termer og i tillegg ha tungvint meny.

 

Man har garanti og reklamasjon på nytt kamera. Hvem vet om det har falt i golvet? Det gjorde mitt og jeg kunne glatt ha solgt det uten å si noe om det..

 

23:38

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig i at jeg ville kjøpt nytt fremfor brukt...

Men jeg har dette kameraet og er IKKE enig i kommentaren under her! Det er enkelt å bruke; jeg har det ikke alltid på auto gitt, og er ingen ihuga fotografspire heller - bare en småbarnsmamma som elsker å ta bilder :o) Så at det er så vanskelige menyer på Canon mener jeg er tull...

Bildene blir også kjempefine! Jeg bruker en ekstern blitz i tillegg, og det kan muligens anbefales... Sånn etterhvert i hvert fall :o) Men bildene blir bra med den innebygde blitzen også altså. Og utebilder blir suverene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...