Gå til innhold

ensomt å være ensom.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg kjenner veldig godt på denne følelsen nå disse dager, men føler den også veldig ofte.

Min mann har vært bortreist på jobb nå siden forrige torsdag, og det er tomt uten ham her.

Men og fra alle de andre jeg har nær.

 

Har 2 venninner, tok kontakt med ene venninnen forrige helg om vi skulle finne på noe. Men de hadde planer. Ikke har hun tatt kontakt igjen. Jeg har stort sett tatt kontakt med henne etter jeg ble 2 barnsmamma når mannen min har jobbet sent eller mye. Så det svir at jeg ikke hører fra henne. Hun har veldig mange andre rundt seg, så hun har vel andre eller bare familien som fyller dagene.

Og min andre venninne har jeg og tatt kontakt med 2 ganger, fikk et svar på fb etter jeg "maste" men ikke mer.. Var da for å treffes en dag... Det svir!

 

Og har en annen bekjent som jeg ikke er så veldig nær, men hun har sagt så lenge hun skal komme på besøk. Og traff henne på en tilstelning kort tid etter babyen min var født og hun sa igjen hun ville komme på besøk. Hører ingenting.. Også sendte jeg en mld på fb og hørte bare fra henne fra det ene svaret. Ikke for å treffes (jeg svarte tilbake da jeg foreslo vi kunne treffes med barna våre..) men har ikke fått noe svar tilbake.

 

Og har denne helg og forrige helg hørte jeg med min bror om vi skulle treffes for en ettermiddag for en kaffe. Men han gir ikke lyd fra seg, når han sier han skal ringe tilbake. Var snakk om en grillings imorgen kanskje...

 

Vel, har ikke flere rundt meg. Og de venninne mine jeg har har jeg følt har sklidd sånn fra meg i den siste tiden (flere år)

Og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg videre. Jeg sliter med mye vonde følelser og etter at jeg mistet flere venninner for noen år siden pga krangel.

 

Ja, jeg har en tendens til å skape konflikter rundt meg. Og jeg er så lei.... Men jeg vil bare videre og få bli kjent med andre mennesker som få nye venner. Få blomstre i livet igjen. Vel, det er ikke så lett å finne veien videre.

 

Ble langt og detaljert dette her.... Sorry, men må bare få ut mine vonde følelser et sted. Har jo ingen jeg kan snakke med om dette.

Og hvordan kan man egentlig vite om det er meg som er problemet. Er folk så lei av meg at de ikke vil ta kontakt med meg? Er jeg en byrde? er jeg ikke pen nok? Det er vondt å sitte med slike følelser hele tiden....

 

Gi meg styrke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg skal tippe så tipper jeg at venninnene dine er lei av at du kun tar kontakt med dem når mannen din er bortreist og du blir alene og ensom. Da er de gode nok, men ellers når din mann er hjemme så driter du i dem og det er ikke slik man tar vare på, og vedlikeholder, et vennskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skaper du konflikter rundt deg? Hva betyr det egentlig? Er du kranglete, hårsår, sjalu eller noe, eller er du en som sier meningene dine klart og tydelig? Ikke alle som tåler det så godt. Ellers kan det jo være noe i det hun andre skriver om at du bare tar kontakt når DU har behov, selv om hun andre er unødvendig krass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke tilfelle at jeg bare tar kontakt da nei. Men har vært slik med hun ene venninnen etter jeg ble tobarnsmamma. Var slik rett før og etter babyen vår var født.

 

Men hvordan kan jeg pleie et vennskap når jeg ikke slipper til? Når jeg ikke blir delaktig i livet dems? Jeg har rett og slett fått en så stor knekk etter at jeg mistet mine venniner som jeg mistet for noen år siden. Det var mine barndomsvenninner som jeg var veldig nær med. Vi var en gjeng og jeg brøt med de. Den ene flere år etter de 2 andre (søstre).

Blir for langt å gå i detaljer.

 

Vel, jeg har vel kommet inn i en vond spiral. Jeg tar ikke så mye kontakt. Jeg isolerer meg fra resten av verden bak pcen min....

Og jeg vil ut av isolasjonen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...