Gå til innhold

MME - koking + noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på pakken at man skal koke vannet noen minutter (det man skal bruke til MME). Vil det da si at vannkoker ikke er greit? Hm..

Noen som kan gi meg noen tips om MME - eks: Hvordan gjøre det enklest når man skal ut på tur, hvordan gjøre det enklest på natt osv osv.

Har pumpet og gitt på flaske til nå, men nå fader jeg forsiktig over til MME, og trenger noen tips altså :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg koker vannet i vannkoker, men passer på å tømme det i flaskene når det er ganske så nykokt. Mener dette skal være trygt, og har lest flere her inne som gjør det. Lar det avkjøle seg en stund før jeg setter det i kjøleskapet. Når jeg skal varme opp vannet bruker jeg mikro. Har kjøpt inn 16 flasker, så vasker de cirka annehver, tredjehver dag. Bruker sterilisator til mikrobølgeovn (kjøpt på barnas hus), også koker jeg "tuttene" og andre småting i kjele. Så slipper jeg å stå der i timesvis.

På natten tror jeg vi gjør det litt tungvindt, for vi tar ham inn på stua og mater ham så vi ikke forstyrrer den andre som vil sove. Så der er det nok andre som har bedre tips :-)

Skal vi på tur tar jeg med 2-3 flasker med kokt vann, pulver, og MME ferdig på kartong så jeg er på sikre siden. Vi er nesten aldri på kafè, så er ikke så erfaren der, men når vi er på besøk til folk, varmer vi enten mikro eller vannbad.

Bruker Avent sine brunaktige flasker, og fornøyd med de.

Hipp bruker vi både av pulver og ferdig på kartong så lenge det er å få tak i. Pulveret til Hipp har litt bedre slingringsmonn når det gjelder temp. å blande det ut i.

Håper dette var litt til hjelp :-)

Skrevet

Jeg mente å skrive at jeg har vaskedag omtrent annenhver, tredje dag! Vasker jo selvfølgelig flaskene når de er brukt én gang! ;-)

Skrevet

Her koker vi vannet i vannkoker og varmer opp i mikroen, lillemor har nå ikke tatt skade av det hvertfall. På langtur og på natta har jeg halvfulle flasker og nykokt vann på en termos. Har også en slik flaskevarmer integrert i stelleveska, har jeg nykokt vann på en flaske og setter den oppi der rett etter et måltid er den passelig til neste måltid. Har også sånn boks med plass til 3 pulverdoser i, kjempepraktisk.

Skrevet

Hvor får man kjøpt sånn boks for å ha pulverdoser i da? tenkte på det jeg også, men har liksom ikke rukket sett noe enda. Hvilken stelleveske er det da? Tar imot alt av tips jeg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...