Gå til innhold

bare par dager igjen av 1.trimester..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fort men likevel så sakte på en gang :)

Hvordan har dere damer det på samme tid? Kvalmen min har ikke gitt seg, blir akuttkvalm og kaster opp uten særlig forvarsel men blir sjeldnere og sjeldnere!

Synes jeg har følt noe liv i magen, følte noen bittesmå bevegelser i går, overbevist om at det er baby`n :)

Begynt å titte frem en mage, enda jeg har gått ned i vekt!

Koselig tid <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei trollet,

Jeg har det akkurat på samme viset som det.

12+0 i dag, hopper over i morgen, tiden går både drepende sakte og farlig fort. Syns det er rart at jeg har kommet så langt, men det er en merkelig følelse. Ser litt mørkt på å vente 3 mnd til før jeg skal over i 3 tri, heldigvis har jeg ferie nå så tiden vil gå fortere. Når jeg er tilbake på jobb om 4 uker så er jeg 16 uker, da snakker vi.

Spyr ikke men har null energi, er sykemeldt 50 prosent den siste uken nå fordi jeg ikke har energi. Orker ingenting. Håper det blir bedre snart. Har også gått ned i vekt men magen synes såvidt. Synes alt er rart og merkelig samtidig som jeg gleder meg utrolig mye til babyen kommer. Og til jeg kjenner liv, det har jeg nemlig ikke gjort enda.

Lykke til. Vi sees nok videre i svangerskapet her på bim

Skrevet

Går over i 2.trimester i midten av neste uke jeg og :) Føles ut som at jeg har vært gravid sååå lenge allerede, så er veldig glad for å straks kunne gå videre :) Har vært uggen fra starten av, samt forferdelig trøtt og bekkenløsning, og da jeg var 6-7 uker på vei nådde kvalmen nye høyder og har holdt seg der siden. Forferdelig... :/ I tillegg er jeg heelt uten energi, får ikke sove, selv om jeg er usannsynlig trøtt, har mye vondt i hodet, svimmel, svimer av +++.....ja...det meste av plager er ganske intense egentlig... :( har også blødd endel et par ganger, og har derfor vært livredd for å miste. Men alt ser bra ut med den lille, og nå har jeg liksom klart å slå meg litt mer til ro med at detta skal gå bra! :)

Så...heller all verdens plager enn ingen baby - jeg skal klare å holde ut, det vil jo være verdt det!

Jeg har også fått ganske synlig mage (er 3.gangs) selv om jeg har gått ned 1 eller 2 kg, og folk har sett det veldig tydelig i flere uker at jeg er gravid, så her gikk det ikke an å skjule det særlig lenge (måtte også la flere få vite det da, i og med at jeg har vært og er så dårlig).

I går da jeg hadde lagt meg, syns jeg også at jeg kunne kjenne ørsmå bevegelser. Har mye magerumling for tiden, men jeg kjente at det ikke var det samme. Toppen av livmora er nå midt mellom skambenet og navlen, og jeg er ganske så bombesikker jeg og på at jeg kjente disse små små bevegelsene fra inni livmora. Forrige graviditet kjente jeg små men tydlige bevegelser da jeg var i uke 13, og nå er jeg i uke 12, så er jo ikke umulig ;) Veldig koselig :) Og blir veldig moro når det etterhvert blir enda tydligere bevegelser og spark, og sånn at pappan og de kommende storesøstrene også kan kjenne :)

Skrevet

Jeg hopper videre til 2. trimester i morgen, så da sees vi der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...