Gå til innhold

Hjelp til reiseliste når vi skal til syden (spania) med 6 mnd baby:)

Elinnord g11+g13+j14

Anbefalte innlegg

Vi skal til Spania når guttebassen er 6 mnd (aug) men vil gjerne at folk skal dele erfaring med hva jeg bør ta med...jeg ammer han så jeg kommer til å ta med litt mme i tilfelle jeg vil ha litt vin til maten, jeg lager middagsglass dagen før vi reiser og fryser det jeg trenger for ei uke når vi kommer frem til leiligheten. grøt tar jeg også med selv:)

Så bare kom med forslag og erfaringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To ting jeg kommer på umiddelbart!

Bleier- bleier "der nede" er rare og ikke minst veldig dyre.

Nesespray- gi det forebyggende før flyreise. Mange barn får ekstreme smerter under flytur pga korte øretrompeter. Du kan også amme mens flyet letter og lander. Det kan også hjelpe!

Ps! Hvis du har med vogn, pakk ned bleier, badehåndklær ol i den, så får du mer plass i kofferten :)¨

God tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro med min 5 mnding til spania. Fullammet og trengte ikke mme.

Jeg hadde glede av.

Vogn

Bilsete

Helseteppe

Parasoll på vogn

Myggnetting

Tisselaken

Små håndklær

Gasskluter

våtservietter

Bæresele

Hundeposer til oppbevaring av brukte bleier når du er på tur.

Hadde med ALT for mye klær, barnet lå stort sett i body, bleie. Jeg hadde med et lite strikket ullteppe med store hullete masker. Gull verd. Ga lunhet, varme og luft. Babycal fikk jeg ikke bruk for, hun var med meg hele tiden.

Barnet fikk sår og utslett i valker pga varmen, men mye bra på apoteket i spania. Her får du flotte salver og nesesugere. Jeg ringte hjem til legevenninne og hun godkjente de salvene som ble anbefalt. så bare å høre med de på apoteket.

Jeg la opp dagen med tur og strandliv på dagtid. Middag midt på dagen og kvelden tilbrakte jeg på hotellrommet/balkongen, mens barnet sov på rommet. Rolig og behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...