Gå til innhold

Kan man annonsere på noen måte på FINN at man skal selge huset sitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså privat...

 

For å eventuelt slippe å gjøre alt dette gjennom megler?

 

Og bare bruke megler til alle formaliteter etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, Finn har åpnet for å annonsere som privatselger også på bolig. Detaljene står sikkert på websiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk du koloke pil :o)

 

Kan du svare meg på enda en ting kanskje?.......... Vi har skrevet under avtale med megler om salg av bolig, men venter fortsatt på fotograf, så har ikke kommet så langt i processen.

 

Tror du at megler blir veldig missfornøyd hvis vi gjør det?

 

Hun sa selv at hun skulle kontakte en som var på visning i et annet hus her, om han hadde lyst å komme til oss å se på huset (før visning), og at vi kunne spare mye penger på det hvis han la inne t bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har undertegnet en avtale, så har megleren fått et oppdrag. Han blir nok veldig misfornøyd om dere ønsker å trekke dere. Antakelig må dere betale ganske mye om dere ønsker å avslutte avtalen. En avtale er en avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men megleren selv ringte jo til en fyr som var på en annen visning, og spurte om han ville se på mitt hus (før vi har lagt ut annonse), og hun sa selv, at hvis han vil kjøpe det så slipper vi mye billigere unna når det gjelder utgifter til megler og fotograf og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misfornøyd og misfornøyd. Jeg vil tro dere må betale rimelig dyrt for det, det er standard at slike kontrakter inneholder klausuler i forhold til hva som skjer om man trekker oppdraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. da synes jeg det var veldig rart at hun ordnet så at denne mannen kunne komme å se, eventuelt kjøpe hsuet våres før visning og nevnte det om at vi kunne spare penger.

 

Men takk for svar.

 

fant uansett ikke noe om det på FINN.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste slike kontrakter innebærer at dere betaler fotograferingen, betaler stykkpris per visning etc. - og det ville jo vært penger spart om denne som eventuelt så på huset kjøpte det til en pris dere kunne være fornøyde med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart.

 

Megler vil fortsatt ha krav på sine penger av et eventuelt salg, men dere sparer penger på fotografering, annonse®, visning etc.

 

Tror det er lurt at megler tar seg av salget for det virker ikke som om du har så mye peiling og da er det direkte idioti å selge privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke peiling,d et er derfor jeg spør.

 

men jeg skjønner ikke forskjellen: Megler kontakter en mann og spør om han vil komme å se på huset mitt før annonse og visning..... han legger inn et bud som jeg godtar og megler ordner resten og jeg betaler for det megler gjør,

 

jeg slipper å betale for fotograf, annonse og visninger.

 

eller: Jeg legger ut en annonse, det kommer en mann å ser på huset, han legger inn et bud som jeg godtar, megler ordner resten, og jeg slipper utgifter for fotograf, annonser og visninger.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du må mest sannsynlig ut med en større sum for å bryte kontrakten og da må du også i tillegg gjøre hele jobben selv med visning, takst, kontrakt, banken osv. Klarer du det?

 

Altså: Om du legger inn egen annonse på Finn så må du også ordne med resten selv. Megler ordner ikke resten for du har allerde måtte betale megler ut av kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men si at jeg ikke legger ut en annonse da... At jeg har en venninne eller en nabo som vil kjøpe.... Jeg kan jo fortsatt bruke megleren til papirarbeid etterpå?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det kan du ikke. Men du kan via megler invitere dem på visning.

 

Du må bestemme deg: Enten selge privat eller selge gjennom megler. Du kan ikke gjøre begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må tydeligvis ha dette inn med teskjed.

 

Men jeg vi har et venepar som gjorde det skjønner du, naboen dems ville kjøpe huset dems, de fikk en takst på huset og naboen var villig at gi det de ville ha, så de slapp annonse, fotograf, visning osv, men benyttet seg av megler tilo alt papirarbeid etterpå.

 

betalte for bare den biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an det, men det kommer til å koste deg dyrt å bytte om til en slik ordning nå som du alt har signert en kontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da hadde de nok også en avtale og en kontrakt på det noe du ikke har så da må du enten bryte kontrakten og betale ut megler for så å selge privat (noe du igjen vil tape penger på) eller holde deg til den kontrakten du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! oki, trodde det het teskjed jeg! Sorry :P Jeg er svensk da hvis jeg kan bruke det som unnskyldning :o)

 

Hvordans kriver man det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, helt herlig:-) Svensk er definitivt godkjent som unnskyldning;-)

Det heter teskje, så du var ikke SÅ langt unna;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar jenter. første gangen jeg skal selge bolig (somd ere skjønner), skal holde meg til kontakten og håpe på vrdens beste budrunde og høye bud :o)

 

Ja der kan du se, skje heter jo sked på svensk, så det var jo litt blanding av språk da kan du si, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...