Gå til innhold

Hvorfor skal alle mene noe om hvor mange barn vi bør få?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har to barn. (Jeg har et fra før, og vi har et sammen)

For oss er det nok i massevis. Eldste er meget krevende og har en diagnose, minste er en bedagelig sak som ikke gjør så mye utav seg. De er nå 7 og 4 år, og jeg merker at det er deilig at de har blitt så store og selvstendige. De krever meg ikke hele døgnet på samme måte som før, og vi er lykkelige "bare" oss 4.

 

På min side av slekta er det ingen som setter spørsmålstegn ved noe, og alle ser og forstår hvorfor vi ikke ønsker flere enn vi har. På mannens side derimot er dette et tema hver gang vi treffes. "Når skal dere få nr 3 da?", og "på tide å sette igang nå så det ikke blir så stort sprik i alder"...

 

Eldste hadde kolikk i 3 mndr og sov ikke før han var 3 år. Jeg orker ikke å skulle gå gjennom det en gang til. Man vet hva man har, men ikke hva man får....

 

Når jeg sier at vi har nok med de vi har stiller alle seg uforstående til det. De stiller spørsmålstegn ved alt jeg sier når jeg forklarer hvorfor vi bare blir 4 i familien, og svigermor holdt på å dette av pinnen når jeg sa at mannen skal steriliseres. "Det kan jo hende dere ombestemmer dere. Det er jo så koselig med mange", osv osv...

 

Jada, det er koselig. Jeg elsker barna mine over alt på jord, og jeg ville gjort alt for dem, men jeg har nok med de jeg har. Jeg skal ha tid til de, jobben, meg selv, mannen, familie og venner forøvrig. Jeg vil ikke befolke dette fylket alene!!

 

Dagens utblåsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg ser den. Men han ønsker ikke flere. Han behandler mitt som sitt eget, og når folk spør hvor mange barn han har svarer han 2. Han er heller ikke noe ungfole lenger, og han ønsker ikke å være 50 år når en eventuell minstemann begynner på skolen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:06, så lenge det er to to som fortsetter å få barn sammen så kommer hun alltid til å ha et barn mer enn han.. hehe

 

Men å sterilisere seg etter 1 barn syns jeg er litt rart. Med dagens skillsmissestatistikk, tenk om de skulle gå fra hverandre og han da ikke vil kunne få flere barn om det er hun som mener de har nok (husker ikke hva som sto i hi). Den hadde vært lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, du postet svaret ditt mens jeg skrev svar til deg så jeg fikk ikke med det du skrev sist.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, jeg kommer alltid til å ha et mer enn han :)

 

Det er ikke bare svigermor som kommenterer dette, men samtlige på hans side.

Og om vi skulle være med på å trekke opp snittet på antall skilsmisser, så tror jeg nok han er ferdig å reprodusere seg uansett :)

 

Han sier at jeg har 2 år på meg til å få flere barn, for etter det er det snipp-snapp-snute. Så det er et valg han selv har tatt...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...