Gå til innhold

Å komme tilbake på jobb etter permisjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det rart?

Er man liksom ute av gjengen? Må man jobbe seg inn igjen?

Eller går dagene som de alltid har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert ulikt avhengig av type jobb - og av hvem man er. Jeg har nå jobbet i tre uker og synes det går fint! Mye å sette seg inn i - ting jeg kjenner, men som likevel er nytt. Føles noen ganger som om jeg har begynt i ny jobb hvor jeg kjenner alle de ansatte! Men det går seg til! dagene går kjempefort - og det er så herlig å komme hjem til verdens største smil!

Jeg synes det er veldig deilig å "bruke meg" på noe annet enn datteren min (som selvfølgelig er verdens herligste). Men jeg var klar for å gjøre noe annet nå, og nå var det pappaens tur til å ha hovedansvaret hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes det var kjempevanskelig å komme tilbake på jobb igjen etter første barnet. Ikke på den sosiale fronten, det var som før, men følte meg fullstendig hjernevaska rent faglig sett. Tok fryktelig lang tid (flere måneder) før ting fungerte som før igjen, og jeg klarte å jobbe like raskt og selvstendig som før permisjonen. Jeg har en krevende og stressende jobb, og barnet sov fortsatt dårlig de første månedene etter jobbstart. Tror det hadde noe med saken å gjøre; at jeg var så forferdelig sliten. Håper virkelig det blir lettere neste gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i praksis ute i 3,5 år (sykdom osv i tillegg til foreldreperm). Det var tøft i starten. Like mye pga min manglende selvtillitt som noe annet. Samtidig er det litt lett at de andre tror du vet ting fordi du er så godt kjent, og så har systemer forandret seg osv.

Bruk tid på å bli "kjent" igjen (i datasystemer, rutiner osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...