Gå til innhold

Sikre fjernsynsapparatet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et tungt fjernsyn, og det er nok en viss fare med det. Apparatet står innerst i et hjørne, og jeg har satt lenestoler på begge sider av det. Men i dag så jeg at småjenta flyttet lenestolen så lett som bare det... Dvs hun får fri tilgang til TVen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel? Er du redd for at hun skal klare å løfte det ned, eller at det skal ramle over henne?

Tror ingen av delene er særlig sannsynlig.....

Skrevet

Hvis hun rugger i det lille bordet den står på, kan TVen velte. Innbiller meg ihvertfall det.

Skrevet

Du sier selv at tv`n er tung så hvordan skal den kunne velte? Står den helt på kanten eller?

Skrevet

Er du redd for at det skal falle ned, så sikrer du det på en eller annen måte. Det er bedre å overbeskytte når det kommer til slik type sikkerhet, enn å ikke gjøre det.. Vi har f.eks. sikret skuffen med kniver på kjøkkenet, selv om ungen ikke rekker opp. For man vet aldri når de er smarte nok til å skyve en stol bort og klatre opp.

Skrevet

Vi har gammel "tykk-tv", det har skruehull under så det kan skrus fast til bordet det står på. Det har sikkert alle TVer med "ben". Var veldig greit å skru det fast. Vi vurderte også å tjore (skru fast stropp i vegg + tv-bordet) det fast til veggen med en nylonstropp (av den typen som følger med en del kommoder og hyller fra ikea, type lastestropp), men det ble ganske stødig når det ble skrudd fast så vi venter med tjoringa.

Skrevet

BabyDan har sånne sikkerhetsgreier til tv.. Vet ikke hvor de selger det da, men det finner du sikkert ut om du kontakter BabyDan. :)

Skrevet

For meg ble dette litt for hysterisk. Hvis barnet klarer å komme seg rundt, og flytte på ting, så er det store nok til å skjønne "nei". Man fjerner barnet fra situasjonen.

Hadde bordet tv'en står på vært helt lealøst, så hadde jeg vurdert å bytte ut bordet for "alles" sikkerhet. En gammel tv er supertung, så tung at jeg så vidt jeg klarer å løfte den alene. Tviler på at en på under to år skulle klare det...? Og få lov til det?

Eneste vi har sikret er et skap med vaskemidler og trappa. Så har jeg noen grenser på hva som ikke er lov. Feks ikke lov å ta på tv, peis, stekovn (uansett om de ikke er varme) eller å gå i trappa alene (hvis de ikke kryper baklengs og trappa er kort).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...