Gå til innhold

Hvor mye må vi ut med av kostnader ved kjøp av bolig uten megler? noen som vet?


Love my kidz

Anbefalte innlegg

Dette med 2,5% dokumentavgift f.eks... gjelder det også når vi ikke kjøper via megler?

 

Det blir i allefall ca 1600 for tinglysning av skjøte og ca 1900 for tinglysning av pantobligasjon, det skjønner jeg, og dokumentavgiften går vel til staten, ikke megler... så da må vi betale den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dokumentavgift tilkommer uansett, ja.

 

Jeg ville brukt en advokat til det juridiske, selv om det gir noen tusenlapper i ekstrautgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir brukt advokat i vårt tilfelle, og det er selger som har bestemt det. Er det da vi som må betale advokaten også tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må dere jo avtale med selger. I utgangspunktet tenker jeg at det høres urimelig ut om det er en utgift dere skal dekke - det er jo vanligvis selger som betaler megler også.

 

Dere bør muligens ha en egen advokat til å se gjennom kontrakter etc. på deres vegne. Det koster noen hundre liksom - vanligvis småpenger i forhold til boligprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg solgte privat. det kostet meg 10000 kr. da tok en megler/advokat av seg det juridiske.

Du trenger ikke hjelp til å ordne med skjøte og 2,5%. skjøte får du kjøpt i bokhandel for 10-20kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...