Gå til innhold

Finnes det ikke noe spennende man kan gjøre med de minste om sommeren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en på 1 år, en på 2 (snart 3 år) og en på 5 år. Har i tillegg termin slutten av August...føles som om alt har stoppet opp. Vi bor sentralt i Oslo, og vi finner ikke noe spennende som alle i familien kan delta i. En rar og kjedelig sommer må jeg si...

 

Kom med forslag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en tur på Kampen økologiske barnebondegård kan være noe? Burde kunne passe for alle barn i den alderen. jeg har bare gått forbi der selv, men det ser veldig hyggelig ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amadeus dyrepark på Tangen, litt sør for Hamar. Det spørs litt hvor i Oslo dere bor, men tipper dere bruker ca 1,5time maks. Men det er jo avhengig av at du også orker å gå litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østfoldbadet om dere liker å bade - og siden sommeren aldri kommer skikkelig. 50 min med tog fra Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zoolgisk museum i Oslo.. Dit kan man dra uten å bli blakket fullstendig, 50 kr per pers, barn under 4 år er gratis. Det er på samme sted som Botanisk hage osv, og for den prisen har man tilgang til ALT!

 

En dagstur kan ofte være nok med 2 voksne, 3 barn og en rimelig klar bolle i ovnen :) De har vel en reptilpark i Oslo også tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekeberg bondegård! Kjempefint, med masse smådyr, lekeplass, gressletter man kan grille på osv. Koster vel 40kr per pers for å gå inn og kikke på dyrene :)

 

Står om den på rideskole.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere kommer med forslag, kom med flere er dere snille. Nå har jeg skrevet i "to do lista mi:

Kampen økologiske barnebondegård

Amadeus dyrepark på Tangen

Ekeberg bondegård

 

Zoolgisk museum og Botanisk hage har vi vært i og skal det par ganger til :) Når det gjelder Tusenfryd, skal eldste med sin tante, jeg orker ikke med de små. Østfoldbadet også blir litt styr for meg

 

Noen som vet om småbarnsvennlig campingplasser i Oslo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i liknende situasjon, med en gutt på 1,5 og termin i august med nr 2. Bor også midt i Oslo.

 

Tror jeg lagrer denne tråden, for vi har lite planer hittil og her var det mange godt forslag.

 

Vi har forøvrig tenkt oss på "øyhopping" i Oslofjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid på telttur med småbarn???? Behaglig? Vær så snill og ikke følg det rådet. Verste tipset jeg har hørt!

Spar feriepengene til neste år og unn dere en skikkelig ferie da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv jeg, som bor i Nordland vet hva øyhopping i olsofjorden er! Det er når du tar med deg mat, badedrakter og solkrem og kjøper en billett på de små fergene som går fra Vippetangen. Gå i land på Gressholmen, Langøyene, Hovedøya, Bleikøya... Legg deg og sol deg mens ungene graver i sanda rundt deg. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teater i sirkusteltet i Frognerparken. I sommer viser de både Karius og baktus, Pippi, Emil og Mummitrollet. Flott å ta med mat og bli der hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å telte ved Nøklevann. T-bane til Bogerud - men det er et lite stykke å gå derfra, så passer kanskje ikke for de med store mager. Men et lite stykke inn når man går på "venstre" side av vannet, altså går veien opp til venstre der kajakklubben holder til, er det en veldig fin badeplass. Langgrunt så det er kjempefint for de små - og jeg har sett at noen har ligget i telt der om sommeren.

Det er mye mulig det går an å kjøre et stykke for å komme nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...