playground princess Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Skal man kontakte jordmor/lege når man får vann i kroppen, eller bare vente til neste kontroll?
Bellamor79_høygravid Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Vente til neste kontroll. Har slitt med vann i kroppen i mange uker nå og føttene er så hovne at jeg har problemer med å bruke dem. Kjøp deg støttestrømper eller bandasje for å presse vannet tilbake. Ligg med føttene høyt, helst høyere enn magen. Drikk mye vann, det er faktisk det beste vanndrivende middelet som finnes. Hold deg unna salt. Hovner du opp i hender OG ansikt i tillegg, bør du få undersøkt urinen for proteinutslag og ta et blodtrykk. Det er symptomer på svangerskapsforgiftning, med tilleggs symptomer som flimring for øynene, hodepine, smerter høyt oppe i magen, etc, men dokumenteres ut etter proteinutslag og blodtrykksmåling. Jeg har mye vann og hovne føtter og hender, med hodepine, men ingen svangerskapsforgiftning, men måtte være forsiktig med salt og de andre symptomene. Husk det er veldig vanlig for gravide med vann i kroppen, så ikke grunn til panikk Kos deg med magen og ta deg noen hvilepauser på sofaen med føttene høyt!
playground princess Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2011 Tusen takk for svar Bellamor79 Hadde masse vann i kroppen sist jeg var gravid, men aldri andre tegn på svangerskapsforgiftning. Ble plutselig usikker på om jeg burde ha sjekket nå. Men da slapper jeg av og venter til neste kontroll. Håper det er bedre til uken, har fortsatt ei uke igjen å jobbe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå