ToneC Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Noen som har noe tips om dette er vanlig? Litt vondt når jeg skal tisse, på slutten av vannlatingen. Og i dag har jeg hatt litt vondt midt i magen. Kan det være urinveisinfeksjon? Er snart 3 uker siden fødsel og har nesten sluttet å blø, ser ut til at alt er grodd fint. Ble kateterisert på sykehuset under fødsel, tenkte det kanskje kan irritere? Setter pris på svar, for er litt engstelig, midt oppi i ammetåka og søvnmangel..;-)
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Jeg hadde ikke noe sånt, men jeg tror jeg ville ringt føden og spurt, evt. helsestasjon. Føden hjalp svarte meg på spørsmål etter fødsel, og de har veldig god kunnskap om det meste Lykke til!
ToneC Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2011 Hmmm, nå er det to uker siden jeg ble skrevet ut derfra så kanskje litt sent å ringe barsel avd? Kan evt kontakte fastlegen på mandag.
Nikamo Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Det er ganske sikkert en urinveisinfeksjon Spesielt med tanke på at du hadde kateter; jeg får alltid uvi etter kateter, og bruker å be om antibiotika forebyggende. (Noe jeg glemte ved keisersnittet sist, og fikk såklart uvi...) Lever en urinprøve på legekontoret på mandag - hvis du orker å vente så lenge... Tror det er mulig å gjøre dette på legevakten også. Det er viktig at du får behandling, så det ikke går videre oppover i urinveiene og utviler seg til en nyrebekkenbetennelse. Dersom du venter til mandag, kan du prøve å ta knekken på det verste med appelsinjuice; drikk masse juice og vann for å gjøre det surt + skylle ut bakteriene. God bedring!
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 26. juni 2011 #5 Skrevet 26. juni 2011 Jeg ringte føden etter 4 mnd med ett spørsmål, og de svarte gladelig
ToneC Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2011 Takk for gode råd. Skal bestille time hos lege i morgen. Er ikke veldig vondt, som jeg pleier å få ved blærekatarr, bare veldig ubehagelig når jeg tisser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå