Gå til innhold

vasker dere virkelig barna deres neden til etter de er 3år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jepp, 21:47. Og 4-åringen min går i butikken og handler øl til mamma'n sin, og. Skulle bare mangle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi her....

mange som tok seg nær her ser jeg.

du som lurte på om han kan lese, nei han kan ikke det, men han kan alle bokstavene takket være en lekedata fra fisher price :)

 

du som sa jeg var lat, mulig det, men jeg vil ikke ha en lat unge, derfor blir jeg med han på badet hver kveld og ser at han vasker seg ordentlig og pusser tenna ordentlig.....

så det er ikke sånn at han går å gjør alt alene....

 

han er forresten 4 nå.

å fremdeles enda ikke hatt ett uhell om natta uten bleie som han sluttet med for snart to år siden :)

 

ja dere får bare bli provosert, jeg mener dere DULLER for mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA! Skal vaskes hver dag? Jasså.. og om ikke blir en unge luktendes vondt? Dere er spik spenna gale!! Trodde det var allmenn kjent at vaskekluter er ekkelt og grisete. Mitt eget underliv blir ikke vasket hver dag engang. Altså, som regel dusjer jeg hver dag.. men om det må vente en dag pga hyttetur feks så skifter jeg truse og lukter da ikke vondt for det!! Og det lukter iallefall ikke vondt av en unge som ikke har noen form for utflod fra skjeden. Det holder i massevis å dusje ungen feks annenhver dag. Dere som bader spebarna dere hver kveld er spik gærne dere også. Det samme med dere som nivasker ansiktet på ungen hver morgen. Vekk med øyebuser, sikkel og snørr.. la resten være.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de minste jentene vasker seg selv er det fort gjort å få tarmbakterier i urinrøret, noe som kan gi uvi. 4 åringen min vasker først selv, og deretter vasker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt du som har overlatt ansvaret til dine barn hva nedentilhygiene gjelder, inklusive tørk etter tiss og bæsj, burde da virkelig la stumpen til ungene få en omgang med kluten en gang om dagen. Rester av avføring og tiss gir sårhet og kløe. Og nei, du trenger fremdeles ikke bruke såpe. Du mener at unger som har fyllt 2 er mer enn nok klare for å stelle seg selv, samt at du ikke ser nødvenigheten med å gjøre dette hver dag. Vet du, jeg tror ikke det er du som skal sitte her og kritisere. Kjempekult det må være å sende jentungen din i barnehagen med bremsespor og tåkelys, samt at det lukter sur gammel tisslukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva???? Må barna vaske seg selv?? Jeg putter sønnen min i vaskemaskinen og vips etter 30 min. er han ren og pen. No problemo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kverrulerende, 21:55, men bakteriene kan feste seg selvom du vasker rett etterpå... Sånn for å gi deg et tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig HI!!

 

Forresten så har Lille pussa tenner selv siden hun var sikkert 3 år også. Jeg er jo med på badet, sjekker at alt blir gjort og deler ut fluor. :D Vask av underlivet med klut har vi aldri bedrevet, ikke våtservietter heller. Når hun brukte bleie skylte jeg henne under vasken og tørket henne.

 

Forresten sier tannlegen hennes at hun har flotte tenner med null hull og god puss selv når hun gjør det selv før tannlegebesøk. Nå er hun 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geezus.... nei dere får bare fortsette, ikke jeg som sitter der med en 14åring som ikke klarer å vaske seg eller tørke seg i rompa selv.....

 

barna deres har kanskje ikke kommet i klare selv perioden enda??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da pusser han sikkert tennene selv og det er heller ikke noe problem da?

Sånn bortsett fra at da er anbefalingen at de skal få hjelp til fylte 10 år....

 

Kan lite om stell av guttetisser, men for oss som har jenter, er det viktig å sjekke at det ikke har kommet avføring på avveie osv. Barn som ikke bruker bleie får man jo ikke "sett over" på noen måte forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til 21:53

 

beklager, men jeg gremmes og grøsser når jeg leser innlegget ditt. Har bare en ting å si; ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du innbiller deg at selv om vi enda vasker 2-åringen i rumpa samt hjelper han med tørk sånn at ikke bæsjen blir klint oppover ryggen, så får vi 14-åringer som ikke steller seg selv? Så det er DET som er argumentet ditt m.a.o. Jaja, da orker ikke jeg å debattere med noe så hjernedødt.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt se at dette er å dulle med barna, er jo hygiene det er snakk om. Gutten vår er 5 og han vasker seg selv men hjalp han til han var ihvertfal l4, det vil si han vasket litt og jeg litt. Det hadde ikke noe å gjøre med at vi dullet eller ikke mente han kunne, men han var en liten gutt som ville leke og tulle i vannet derfor ble det lett at vasken gikk litt for fort og ikke så nøye når han gjorde det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...