Gå til innhold

1 mnd gammel baby sover bare en dupp i løpet av dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knøttet her sover bare en dupp i løpet av hele dagen. Hver dag våkner han i 8-tida på morgenen, så kan det gå alt fra en til tre timer før han sovner igjen. Da sover han i omtrent nøyaktig tre timer. Etter det er han våken til klokka er ti-tolv på kvelden. Han blir skikkelig overtrøtt og sutrete utover kvelden, girer seg opp og vanskelig å få til å slappe av. Noen ganger er det nesten så han sovner, før han plutselig girer seg opp igjen.

Noen som har noen gode tips eller råd for å roe han ned/få han til å sove en dupp til i løpet av dagen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn
Skrevet

Så utrolig deilig at babyen din har en skikkelig 3 timers dupp på dagtid! :)

Hva med å innføre et lite kveldsrituale? :)

Når dere ser at han blir trøtt og grinete på kvelden så demp belysningen på badet (hvis mulig) og ta ham med dit. Kle av ham og vask ham gjerne med myke kluter mens du synger nattasanger før bleie og pysj tas på. Så kan du se om han finner roen i sengen sin; eller deres eller hvor han nå pleier å sove ;) Han er jo så liten så smokk, bryst eller byssebæring er så klart lov :)

... Og om han ikke vil finne roen ila en times tid (IKKE la ham ligge og gråte så klart, han er altfor liten til det), så er det bare å stå opp igjen..

Min lille gutt var alltid våken til 22-23-tida inntil jeg innførte et slikt kveldsrituale for 2 uker siden. Da var han riktignok 2 mnd, dvs en måned eldre enn din gutt, men allerede fra første gang så sovna hans. Vi starter kveldsritualet kl 2030 og han sover som regel innen 2115 <3

Gjest Madolyn
Skrevet

Ser jo at det var dagsoving du ville ha med 3 timers dupp er jo allerede veldig, veldig bra - og leggetid kl 24 høres mer slitsomt ut enn "kun" 3 timer søvn på dagen ;)

Skrevet

Om han hadde tatt kvelden litt tidligere hadde det vært gull det også. Hva som helst for å slippe den sutringa på kveldstid :) Kan jo legge til at han sover maks 10,5 time i døgnet...

Skrevet

1 mnd gamle babyer bør ideelt sett bare være våkne i 1-2 timer i strekk før neste blund, så én blund om dagen blir litt lite ja. Her var vesla avhengig av bæresjal for å klare å finne roen og sove på dagtid, så var jeg deg ville jeg nok forsøkt det, hvis ikke vogn eller amming i søvn funker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...