Gå til innhold

Noen som kan reglene for feriepenger og foreldrepenger for kommunalt ansatte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kommunen min "sparer" opp feriepenger for sine ansatte, året etter trekker de 5 uker lønn på sommeren, og utbetaler da feriepenger man tjente opp året før.

 

Kommunen utbetaler dessuten alle ytelser fra NAV direkte til arbeidstaker, for så å kreve refusjon.

 

Tjente opp til 5 uker ferie i fjor, da jeg gikk ut i permisjon ved årsskiftet. Siden man bare tjener opp feriepenger ved de 15 første uker av permisjonen, samt de to månedene på slutten av året da jeg skal begynne å jobbe igjen, er det da slik at jeg vil få alle mine opptjente feriepenger fra i fjor, samt foreldrepenger for de resterende 6 mnd jeg ikke vil tjene opp feriepenger i år? Eller er jeg helt på jordet?

 

Evig takknemlig hvis noen vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vår kommune får alle ansatte full lønn og full ferieutbetaling i permisjon. Når jeg fikk barn fikk jeg kun fra nav, siden jeg var privat ansatt.

 

Tror alle kommuner har det slik. Dvs du får utbetalt din vanlige lønn (avhengig av gradering du har valgt fødselspermisjon (80 eller 100%) og du får da 100% feriepenger fordi arbeidsgiver utbetaler lønn og får refundert fra NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...