Gå til innhold

Alle dere med 3 eller flere barn...... har noen spørsmål ang. svangerskap og fødsel!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1. Hvor mye la du på deg iløpet av svangerskapet? Kom kiloene tidlig eller sent i svangerskapet, eller jevnt fordelt? Og var du under-, normal- eller overvektig før du ble gravid?

 

2. Hvor store var barna ved fødsel? (Vekt, lengde, evt h.o.?) Var dette likt som din egen eller barnefarens fødselsvekt? Var det noen spesiell årsak til at babyen/e var veldig liten(små) eller stor(e)? (hvis ikke de var veldig "normale" da)

 

3. Hvor lang tid tok fødslene fra du hadde regelmessige rier m/få minutters mellomrom og/eller du hadde ca 3 cm åpning?

 

4. Hvor gammel var du da du fikk barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 4 barn.

 

La på meg 11 kg med nr 1, 10 med nr 2, 14 med nr 3 og 10 med nummer 4. Jeg er 172 og veide 57 før og veier 55 nå. Slank og helt flat mage oh puppene er uforandret.

Jeg fikk ikke vann og la jevnt på meg. Fikk sent mage alle gangene og hadde aller minst mage med sistemann. Etter uke 36 har ikke magen blitt særlig større.

Barna var 3400, 3800, 4150 og 4000g.

 

Første og andre fødsel gikk raskt. Raskere enn gjennomsnittet. Med nr 3 og 4 var det ulv, ulv, ulv! Men når det først var skikkelig i gang (5cm+) gikk det fort. Brukt i snitt 4 timer fra 3 cm.

 

Var 25, 26, 29 og 31 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se...:)

 

1: Jeg la på meg;

-Nr.1 - 18kg

-Nr.2 - 18kg

-Nr.3 - 24 (!) kg

 

Jeg la på meg relativt jevnt i alle svangerskapene, men litt mer i 2.trimester mener jeg å huske. I svangerskap nr.1 og 2 var utgangsvekten min 10kg mer enn i det siste svangerskapet, men ble uansett ikke regnet som overvektig. Var nok pga en nylig gjennomført slankekur at jeg gikk opp så mye jeg gjorde i svangerskap nr.3. Klarte ikke helt å følge samme matregime når jeg var gravid, ei heller å trene slik jeg pleide pga bekkenløsning.

 

2: Ungene var...;

Nr.1 - 4410g, 54cm, 36cm (tror jeg) rundt hodet - forøvrig ei jente

Nr.2 - 4860g, 56cm og 38cm rundt hodet. Gutt dette her...

Nr.3 . 4400g, 54cm og 36(?)cm rundt hodet - ei jente

 

Både jeg og far er relativt store. Jeg er 172cm, mens far er 193cm. Ingen av oss er overvektige. Jeg var normalt stor da jeg ble født(3600g), mens mannen var stor (4800g mener har, men er usikker).

 

3:

Nr.1 - Fra 3cm til hun var ute tok det 19-20 timer, men hun var stjernekikker så satt fast på slutten. Endte med vakuum.

Nr.2 - Fra 3cm til han var ute tok det vel 3-4 timer. En time fra 6cm til han var ute.

Nr.3 - Fra 3-4cm til hun var ute tok det en drøy time. Stjernekikker hun også, men ble alikevel styrtfødsel.

 

4:

Nr.1 - 24år

Nr.2 - 27år

Nr.3 - 29år

 

Kan jeg spørre hvorfor du lurer på dette?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg er vel bare nysgjerrig, ettersom det nærmer seg termin med stormskritt her nå. Barn nr 3, altså. De to eldste barna våre var ganske like store ved fødsel, og det samme var vektøkningen min. Fødslene, derimot, var veldig ulike. Både i tidsbruk og smerteomfang. VET jo at man ikke har noen garanti for hverken det ene eller det andre, uansett hvilke erfaringer man har fra før. Men syns likevel det er litt artig å se hvilke erfaringer andre har gjort. Nysgjerrighet, som sagt... ;-)

 

Tusen takk for svar, begge dere som har svart hittil! :-)

 

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskap 1:

-la på meg 17 kg, de kom på starten og slutten. Jeg veide 50 kg da jeg ble gravid

-hun var 46 cm, 3040gr, h.o 33cm, 19 dager før termin, jeg er adoptert så jeg vet ikke mine mål, men jeg har alltid vært veldig liten. Faren veide 4400gr da han ble født.

-fra vannavgang til fødsel gikk det nesten 2 døgn, fikk ikke åpning og ble satt på drypp, åpningsfasen varte i 12 timer, men husker ikke akkurat det du spør etter.

-jeg var 20 år

 

svangerskap 2: (annen far)

-la på meg 15 kg, kom gradvis, men mest på slutten da jeg fikk masse vann i kroppen, høygravid midt på det varmeste på sommeren. Veide 58 kg da jeg ble gravid

-han var 51 cm, 3815gr, h.o 34cm, 15 dager før termin, han var nesten identisk på høyde og lengde med faren

-startet med vannavgang, åpningsfasen varte i 12 timer nå også, resten er det samme som med nr 1

-jeg var 27år

 

Svangerskap 3:

-la på meg 15 kg og alt var likt som med nr 2, men fikk enda mer vann i kroppen. Veide 61 kg da jeg ble gravid

-han var 51 cm og 3555gr, h.o 34cm, 24 dager før ul-termin (men den må være feil). Også identisk med faren, samme far som nr 2.

-Startet med rier, hadde da 2 cm åpning, men hodet kom ikke ordentlig ned i bekkenet pga en "vannpose". Etter 8 timer hadde jeg bare 3 cm åpning, så tok de vannet. Åpnet seg fra 3-9 cm på 40 minutter, et sant helvete, men så stoppet det opp igjen og brukte 3 timer på den siste cm.

-jeg var 29 år

 

Svangerskap 4:

-la på meg 5 kg. De kom etter uke 31, veide 69 kg da jeg ble gravid

-hun var 47 cm, veide 3090 gr, h.o 33.5 cm, 11 dager før termin. Tror hun er lik meg der.

-startet med vannavgang, men ingen rier. Gikk et helt døgn med en rie i timen. På natta gikk resten av vannet, da først ble jeg sjekket. Hadde da 6 cm åpning, 30 minutter etterpå hadde jeg full åpning.

-jeg var 31 år.

 

Jentene har tydeligvis vært like meg, mens gutta er lik faren. Eldstemann har en annen far enn de 3 siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...