Gå til innhold

Hva bør jeg unne meg når jeg har fått junilønn på 65.000 og 25.000 igjen på skatten samtidig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt å spare en del, men hva gjør jeg bortsett fra det?

 

Er ikke vant til å unne meg noe, lever ganske nøkternt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på interesser. personlig ville jeg ikke ha brukt pengene på noe om jeg ikke hadde noen tanker om det selv..hehe. men det er jo fordi jeg trenger pengene til andre ting..

 

Men noe ekstra stas til ungene som du ikke har hatt råd til før?

 

Ferie?

 

Spa?

 

Skikkelig god middag

 

Nytt til hjemmet?

 

Helaften med mannen..eller venninne/kompis om du er singel

 

Ellers ville jeg som sagt har spart..mest mulig! =) plutselig kommer du på noe du trenger/du har lyst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen forslag

 

Ferie

Klær

En tur på en god restaurant med din beste venninne

Spa

Full behandling hos frisør

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betale alle regninger

Bygge en buffer på helst 3 mnd lønn

Nedbetale lån

Kjøpt et pent antrekk

Kjøpt noe som mangler til huset.

 

I den rekkefølge, og da når man ofte ikke bunnen på listen. Nedbetale lån for meg ville bety 2.8 mill, så lang vei å gå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva du bør unne deg. Jeg hadde kjøpt meg ny PC og gått til frisør, men det er jo mine behov. Sett deg ned og tenkt på hva du ville ha gjort hvis du hadde 90.000. Og tjohei! Du har jo det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har ikke 90 til rent forbruk. Jeg antar minst 25 000 + må brukes i den daglige hverdag. Ant mer siden det er ferie tid og litt avhengig av om hun er alene eller deler utgifter.

 

ca 60 000 er også mye. Jeg ville betalt gjeld på huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg ville jeg nok tatt laser på strekkmerker og permanent hårfjerning både her og der ;) og en juleshoppingtur til Londom med god venninne. Så bygd meg en buffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig at hvis man har så høy lønn (er klar over at dette var en spesiell måned, men...) bør man tenke litt på dem som lider her i verden. Egentlig kvalmt når noen må be om hjelp til hva de skal sløse pengene bort på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun HAR tenkt på det før? Og har opparbeidet seg god karma? Ikke noe galt i å unne seg litt luksus en gang i året. Har du selv gitt til de som lider da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da kom d igjen ja... bimslenginga...

 

hun skrev vel at hun ikke var vant til det eller?

 

Hjelpes meg.. oser misunnelse når man skriver slike svar anonym 20.21..

 

KOS deg du! =) men som andre her sier..bygg deg en buffer.. Vi kjøper oss tørketrommel, babysete og sydenferie for skattepengene..og sparer litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville tatt en spabehandlig og frisørtime!! :D

kan jeg forresten spørre hva du jobber med??

må seriøst vurdere karriæren min..

sitter her med lusne 15000 i mnd etter alle stønader osv.. som alenemor.. huff..

gleder meg til å begynne på skole igen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å svare på når man ikke vet hva du interesserer deg for igrunn.. Jeg hadde kjøpt meg printer, ipad, tv og høyttalersystem. Dette fordi jeg liker elektroniske dubeditter (ipad og høyttalersystem), fordi TV'n er fra 90-tallet, og fordi det koster så mye å printe på skolen.

Videre ville jeg kjøpt meg ordentlig turbukse, sykkelklær, mellomstor tursekk, gps og sjøfiskestang. Dette fordi jeg er friluftslivmenneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal husleia/lånet for noen mnd fremover, så kommer du til å ha d såååå mye mer romsli i økonomien utover høsten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg :- )

 

Jeg hadde kjøpt noe ny sminke, god parfyme, fikset negler, tatt fotbehandlign, gjort noen kupp på salget og booket en weekendtur til en storby ila høsten. Og spart resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag!

 

Ipad har vi snakket om lenge, så det tror jeg vi kommer til å gå for. Har også noen stygge åreknuter som jeg har komplekser for og som jeg skal sjekke om det går an å gjøre noe med (inspirert av forslaget om strekkmerker, men har ingen strekkmerker)

 

Noe nytt til barna blir det også, men mest praktisk som nytt bilsete, ny seng og en barnestol. Men dette måtte vi kjøpt uansett.

 

Skal ikke sløse bort pengene som noen over her skriver. Mesteparten skal spares, men ønsker å unne meg noe siden det blir så sjelden ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...