Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei, det gjør ikke legen heller


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker ikke sist jeg hadde mensen. Jeg var hos legen på fredag, og skal tilbake til legen på mandag. Tar det lang tid før jeg blir henvist til sykehuset for ultralyd? Frustrerende å ikke vite hvor langt jeg er på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn du må regne med når du ikke husker når du hadde mens.. Legen kan ikke holde styr på alt vet du. Ultralyd er avhengig av kapasiteten der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du ikke husker, er det slik at det gjerne kan være 4-5 mnd siden? Eller er det mer som at du ikke husker om det er 3 uker eller 6 uker siden?

 

Jeg har selv blitt gravid uten å vite hvor langt jeg var på vei (men jeg brukte da p-pillen, og hadde regelmessige blødninger 2 ganger etter jeg ble gravid, på "riktig" tidspunkt ift mensen, så det var forsåvidt ikke så rart jeg ikke skjønte jeg var gravid..hehe..)

Jeg var hos legen og fikk henvisning til sykehuset for tidlig ultralyd for terminbestemmelse. Fikk innkallingen fra sykehuset ganske kjapt etterpå, og var vel inne på UL der etter kanskje 2-3 uker?

 

Gratulerer med svagerskapet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du tilbake til legen for? Underlivsundersøkelse? Da klemmer han utvendig og innvendig samtidig. Litt ubehagelig men ikke skrekkelig.

 

Jeg husket ikke sist jeg hadde mensen og troppet opp hos legen i fjor. Han tok underlivsundersøkelse med det samme og konkluderte med at jeg var ca 10 uker på vei. Livmora var 3-4 cm sa han.

Det ble ikke noe ekstra UL, hadde håpet på det:P Trengte ikke tidligere UL siden svangerskapet hadde forløpt fint til 10 uker, sa legen.

 

Jeg ble satt opp til vanlig UL uke 18 med notis om at UL var terminbestemmelse da det ikke var fastslått en foreløpig termin. På UL fikk jeg vite at legen hadde helt rett!

- og jammen ville ikke babyen ut på UL-termin også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom i samme situasjon for en stund siden og gikk til privat ultralydklinikk, time på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan henvise deg til tidlig ultralyd fordi han ikke klarer å fastsette termin. Der jeg jobber så blir ikke ventetiden på det så veldig lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble gravid uten å ha fått tilbake mensen etter forrige svangerskap, så jeg ante ikke hvor langt jeg var på vei.

 

Jeg slo opp på gule sider og ringte en gynekolog jeg, fikk time uken etter og han tok ultralyd for å se. Ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...