To barn og hest Skrevet 25. juni 2011 #1 Del Skrevet 25. juni 2011 Hei! Da var det på'n igjen. Jeg var delvis anonym forrige runde, men det er vel bare å hive seg uti. Nå synes jeg det holder med MA'er på meg, altså. To på rad på så kort tid, er ikke det litt mye da? Sukk... Nå venter jeg på hcg-måling nr to (i morgen søndag) og ny ul på torsdag til uka, så kan jeg få cytotek hvis alt tilsier at ingenting vokser. Jeg vet med sikkerhet at egget hadde gått på formiddagen 17.mai (el-test og ul), så det er egentlig ingen tvil om at det er en MA, men for ordens skyld må vi venter og ta ul... Føles litt bortkastet å vente mere nå egentlig... Jeg har hatt mye gravidsymptomer denne gangen, men stort sett bare etter at det ikke lenger var noe liv i magen lenger, burde ikke hvg-nivået begynne å synke da, og burde ikke det da bli mindre symptomer og ikke mere? Sliter virkelig med kvalmen og generelt dårlig form. Igår kveld kjente jeg svake rier, bare noen få, men likevel. Jeg ble håpefull at kroppen skulle sette igang selv, slik den gjorde sist gang, men det har ikke skjedd mere så langt. Jeg har hatt endel vondt i magen de siste ukene. På ul nå fredag så de også blodansamling i livmoren. (Pluss to "erter" i hver sin pose) Kjenner at jeg er veldig ivrig på å få ut alt dette nå, liker ikke at kroppen ikke setter igang selv, men hcg-nivået mitt var på 25411, mens det var på 9800 ved forrige MA. Kanskje derfor den ikke "skjønner" hva som har skjedd? Har dere andre hatt andre med "aborterfaring" å snakke med? Denne gangen føler jeg egentlig litt behov for det, selv om jeg på ingen måte sitter og gråter. Er mest bare sliten og lei... og veldig kvalm!! Blir veldig glad for noen tanker fra dere andre om disse tingene... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/
me5 Skrevet 26. juni 2011 #2 Del Skrevet 26. juni 2011 god morgen...... Jeg føyer meg inn i rekken med deg jeg.... har selv 2 MA en i okt og en mars..... den første da var jeg 12+5 og den andre gangen 7 uker men måtte vente til uke 9 før det ble utskraping.... på den siste var det litt i tvil om det var en graviditet utenfor livmoren ...pga jeg hadde fortsatt symptomer......og stigende hcg.... men det var ikke mye den steg hver gang ... første test var på 1700 og på utskrapingsdagen 3000.... så den fordobblet seg på 2 uker...men etterhvert bestemte de seg for å ta en utskraping og teste at det var graviditets rester de fikk..... og se om hcg sank..... og det gjorde den.... dagen etter var den på 23..... så da ble jeg kjempe glad!!!! ja om noe kan glede....;-) men jeg leste en plass at det var mengen på hcg som gjorde deg kvalm...pga at kroppen trengte litt tid på å venne seg til og at det ofte var de med høy hcg stigning som ble dårligst....så om du enda har høy hcg er vel det grunnen for at du har symptomer.... men jeg må jo si at jeg syns jo du hadde høy hcg..... hvorfor er du sikker på at det er en MA? var selv på ul i uke 7 men min gyn mente at på en dag kan det skje store mirakler..... så han ville ikke da si at det var en ma på meg selv om vi ikke så hjertet.....selv om det sannsynligvis var størst sjangs for det..... jeg har pratet kjempe masse med venner..... som har lyttet og vært helt fantastiske.... de har hørt det samme om og om igjen.... men for min del føler vel jeg at det var den første gangen jeg hadde det værst .... trodde aldri jeg skulle oppleve en MA det var liksom andre det skjedde med... og da jeg var på ul så jeg en baby med armer , bein og fult utviklet.... og så er det jo noe med det at en mister helt kontrollen.....vet ikke hva en egentlig skal igjennom.... men det andre gangen.... var det jo trist men det var ingen baby.... og jeg var liksom forbredt på at det kan skje .... og bare det å hvite hva gangen var i forbinelse med sjukehuset..... og det som jeg også merket da jeg pratet masse om det.... var at det faktisk er kjempe mangen som har vært gjennom det samme..... men det kommer kanskje ikke frem ;-) ha en fin dag og masse lykke til med testen i dag..... så må jeg bare si at 3. gang må vel være GANGEN!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143357048
To barn og hest Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 26. juni 2011 God morgen, ja. :-) Jeg er helt sikker på at det er en MA fordi jeg ble inseminert 17. mai, og da hadde egget gått, sjekket med ul før ins. På ul nå på fredag(uke 7) måtte gynlegen lete lenge før hun til slutt fant to "erter" i hver sin pose. Dette tilsvarer uke 5, og siden jeg har eksakt dato for befruktning er det egentlig ikke særlig tvil om at det har sluttet å vokse. Skal på ul på torsdag for å bekrefte at det ikke har vokst mere, også skulle vi diskutere videre gang da. Den høye hcg er sikkert fordi det kan se ut som om det var tvillinger. Jeg gru-gleder meg til å få testet igjen idag. Håper at den har gått endel ned, slik at det ikke blir en seigpining over tid, som likevel ender med å avslutte svangerskapet. Jeg er singel og har noen få som vet om at jeg prøver i Danmark, men ikke mange, og de få kan jo ikke snakke uendelig heller da... Det å være prøver alene er ensomt nok, men dette er verre. Heldigvis er ungene mine glad i å leke og finne på ting både ute og inne, så dagliglivet går for øyeblikket noelunde greit. Men skulle gjerne hatt mere ork. Har akkurat nå svart samvittighet fordi jeg antageligvis kommer til å bruke store deler av sommerferien deres på dette, for ingenting... hadde det blitt en lillebror eller lillesøster i andre enden, men dette.... Æsj, igår var en drittdag, og idag er en drittdag. Jeg er forholdsvis pragmatisk i forhold til MA'n men jeg kjenner at jeg har fått null tålmodighet med kvalmen og den elendige formen min, vil bare få dette overstått. Sist gang var jeg ellers i ok form og kunne være aktiv på forskjellige måter, det var mye greiere enn å egentlig bare orke å ligge rett ut på sofaen mellom matlaging og klesvask.... Sorry, jeg er skikkelig negativ i dag... Jeg må innrømme at jeg har sjekket ut hvilke urter som kan ha abortfremkallende egenskaper, og hvis hcg har sunket er det ikke umulig at jeg tar en tekopp eller to i kveld. Det beste er jo om kroppen setter igang selv... Noen andre som har prøvd slikt? Jeg tenkte prøve bringebær-te, det er lett tilgjengelig nå. Rylikk er også nevnt men den blomstrer ikke ennå. Det med at hcg har steget så raskt og at den er så høy fortsatt og dermed gir kvalme er veldig logisk. Legen på gyn sa at gravidsymptomene kunne henge igjen på noen, og at de ikke visste helt hvorfor. Håper inderlig at det ikke gjelder meg. Nå vil jeg bare komme videre og ta med ungene på turer og lage fin sommerferie. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143357222
To barn og hest Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 26. juni 2011 En liten oppdatering... hcg var på 27168 Skjønner ingenting, og legene synes også at dette er merkelig. Embryoene/fostrene ligger jo 2 gode uker etter skjema. Det er jo mye når man er bare 7 uker på vei... Og jeg har hatt magesmerter de to siste ukene... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143357686
me5 Skrevet 26. juni 2011 #5 Del Skrevet 26. juni 2011 hm.... det var likt for meg.... jeg var i uke 7 etter mine beregninger men etter ul kunne det tyde på uke 5 men jeg var ganske sikker på når jeg hadde el og med en mann som reiser er det ikke så vanskelig å holde orden på ting ;-) men det var da de begynte å mistenke graviditet utenfor livmoren.... det var jo 6 gyn som var inne å sjekket og ingen kunne si 100 % sikkert men alle trodde vel at det ikke var det.... men det kunne være årsaken til stigende hcg... men det var jo ikke det....så jeg fikk aldri noe svar på det.... skal du fortsette med å ta hcg prøver nå da??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143358089
To barn og hest Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 26. juni 2011 Argh!! Dette er jo ikke lett å bli klok på da!! Jeg begynte også å tenke på svsk utenfor livmoren, men siden hun fant disse "ertene" i posene, så var det ikke det. Nå har jeg maset endel idag, og legen skulle se om jeg kunne få ul litt tidligere. Jeg synes det er lenge til torsdag, da hun har satt opp time, og når på tirsdag skulle jeg være 8 uker på vei, burde da kunne se noe da, vel?!? Foreløpig er det bare en lege som har sett på meg, og jeg er litt ivrig på at en annen lege eller to også skal få anledning til å lete litt rundt der inne. Liker IKKE å gå slik og ikke vite, og være i så fryktelig dårlig form. Jeg har vært kvalm/dårlig form siden uke 5 og det er jo da dette stoppet å vokse, etter hva vi fant på ul. Normalt skal jo gravidsymptomene avta hvis fosteret/ene dør. Jeg har full pakke. For øvrig ikke så rart med den hcg, men likevel... Det er ikke avtalt noen flere hcg-målinger, så må vel bare mase meg inn på ul så snart som mulig igjen, og be om en ny måling i samme slengen. Men hvordan visste de at de skulle ta utskraping? Fant de "noe" som ikke forandret seg? Når hcg stiger blir man jo forvirret. Huff, jeg håper jeg får en ul i morgen, som viser det ene eller det andre.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143358291
me5 Skrevet 26. juni 2011 #7 Del Skrevet 26. juni 2011 de fant jo denne prikken som forandret seg noe.... mn i forrhold til termin mente de at det ikke var tilstrekkelig...... skulle hjem med cytotec kur.... men de ringte meg etter en time da hadde de hatt møte med flere leger som hadde sett bilder og da var det enda mer stigning på hcg..... da sa de at de ville ta en utskraping og analysere det de fikk ut for å se om det var graviditetsmatriale..... og om hcg ville synke...1-3 dagen etter utskrapingen var hcg synket til 25 tror jeg ... og først da kunne de 100% konstantere at det ikke var en en graviditet utenfor livmoren.... jeg hadde også symptomer men ikke mye men de forsvant mesten samme dag som utskrapingen..... syns også at å vente på ny ul til torsdag var litt vel lenge...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143358482
To barn og hest Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 26. juni 2011 Hvor lenge drev de og målte denne prikken da? Det de sier til meg er at hvis det er noen forandring fra fredag, så er det liv. Hvis jeg har forstått dette riktig, da... Men legen på sykehuset heller mot at dette ike har gått bra og at det har stoppet opp i uke 5. MEn de vil ta ny ul etter ca en uke fo rå se om det utvikler seg. Hvisd det ikke er noen forandring er det aktuellt med cytotec. Men foreløpig er det bare denne ene legen som har sett på meg, og jeg vil nok gjerne ha i hvert fall ul med en annen før jeg bare venter tålmodig en ukes tid. Problemet er at de privatpraktiserende i området har ferie, så jeg må bare mase på sykehuset, og da er man jo prisgitt at noen er "grei". Symptomene varierer jo i løpet av dagen, og også fra dag til dag, men hvis jeg finteller, så har jeg kanskej ørlitteran mindre symptomer, men det kan være tilfeldig i ettermiddag. Er jo uten tvil kvalm, men kanskje litt mindre gravid-luktesans, tisser ikke så ofte... Din hcg var jo betraktelig lavere enn min, så kvalmen blir vel ikke borte på et blunk uansett omd et har gått galt eller ikke. Det jeg sitter og lurer på er hva er det som produserer hcg? Du produserte jo hcg lenge etter at det ikke var liv, men andre sier jo at hvis det er økning i hcg så er det liv. Skjønner ikke dette her jeg. Ingen av legene jeg snakket med idag reagerte på hcg-stigningen min, de var fortsatt skeptiske og mente at det hadde sannsynligvis gått galt, men man måtte forsikre seg før man gjorde noe drastisk. Også har jeg jo bittelitt vondt i magen titt og ofte... Herregud som jeg grubler nå!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143358952
me5 Skrevet 27. juni 2011 #9 Del Skrevet 27. juni 2011 god morgen.... det er en helt forferdelig situvasjon å ikke hvite..... men på en annen måte følte jeg at jeg fikk 14 dager på å psykisk få det til å synke inn og bli vant med tanken at det ikke er sikkert at det går veien..... den første gangen var det bare ul og noen timer etter var aborten satt i gang.... (startet med pillekur første gangen.....men alt kom ikke...) følte alt gikk litt over hodet på meg da..... men det er jo anerledes når en ikke har vært gjennom det før..... jeg tror om jeg ikke husker feil at i løpet av 14 dager var jeg på ul 3 ganger..... og det var litt forandring men ingen hjerteaktivitet eller noe om kunne tilsvare hvor langt jeg var.... jeg kunne med 100% siikkerhet si at jeg ikke var blitt senere gravid så da var saken klar.... men sekreteren sa til meg at det var vanlig at hcg steg ei stund etter at graviditeten hadde sluttet å utvikle seg.... for så å flate ut å synke igjen! men som sagt jeg hadde jo en vanvittig lav hcg og lav stigning etter hva jeg har lest på nettet men min gyn sa at det ikke var mengden men at så lenge det var stigning så var det bra!!!! etter begge mine MA kan jeg si at det skal alltid vurderes av 2 gyn.... jeg har begge gangene vært først hos min gyn.... som har videresendt meg på sykehuset..... og da har de på nytt sjekket meg med 2 gyn fra sjukehuset...før jeg kom inn på avdelingen og at det på nytt skulle sjekkes...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143359417
To barn og hest Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 27. juni 2011 God morgen, ja. :-) Jeg har da fått til på onsdag, i steden for torsdag, ikke mye forskjell egentlig... Skal da ta hcg-måling noen timer før, slik at vi har svaret før jeg kommer in til gyn. Og det er til samme legen, så jeg har snakket med Volvat, men der har gynekologen ferie... Jeg er faktisk mindre kvalm idag, men jeg spiste noe middagsrester sent i går kveld, kan jo hende at det roet ned magen min litt utover natten... ? *Det med at hcg flater ut for deretter å synke høres jo ut til å stemme i ditt tilfelle. Lurer jo veldig på hva som er fasit i forhold til meg. Kjenner veldig på at jeg vil ha en annen gyn til å se på meg snart, men det er jo ikke lett i disse ferietider. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143359981
To barn og hest Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 27. juni 2011 Enda en oppdatering :-) Jeg ringte til slutt til CFC. Hcg kan stige ca en uke etter at det har sluttet å vokse. Jeg spurte om man kunne sammenlikne hcgproduksjonen men en stor båt som skulle stoppe og snu -ja, det var en god sammenlikning. Da ble alt litt mere forståelig, følte jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143360309
me5 Skrevet 27. juni 2011 #12 Del Skrevet 27. juni 2011 det er en hel vitenskap...uten fasitt;-) du må skrive hvordan det går etter du har vært hos gyn på onsdag..... Ang. det med at en er kvalm og trøtt ol.... det er jo også varierende fra dag til dag.....i en vellykket graviditet også..... ha en fin dag.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143360627
To barn og hest Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei igjen! Ny ul idag, og ingen forandring/vekst på de to "ertene". Men hcg hadde steget ytterligere til 33-tusen-et-eller-annet. Dette liker jo ikke legene, de er redd for ekstrauterin graviditet, men magesmertene mine er veldig svake, og det stemmer jo ikke helt... Egentlig skulle jeg få en "modningspille" idag, men det glemte sykepleieren. Legen ringte meg i kveld, og vi avtalte at jeg kommer ned for enda en ul i morgen tidlig, med henne og en anne lege, siden jeg må ned for å få modningspllen uansett. Så da blir det cytotec på lørdag i steden. Håper bare at det holder med cytotek og at det ikke er mere som skal ut enn det som er i livmor. Det er jo ikke helt vanlig at det finnes til "embryo/foster" i livmor OG enda et foster utenfor livmor. Kjære vene, jeg vet jo at det var bare en folikkel som sto klar til å slippe før jeg dro ned for inseminasjon. Skulle jo være godt gjort å lage enegede trillinger, hvorav en havner utenfor livmor... ? At det ikke gikk denne gangen heller er greit nok, det er jo lite jeg får gjort med det faktum at de ikke vokser, man må jo bare se fremover, og sist gang gikkd et jo veldig greit, bare aborten var i gang. Sykepleieren sa at jeg kunne regne med at kroppen fungerete omtrent på samme måte denne gangen. Så da skal jeg vel ikke klage... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143367433
me5 Skrevet 30. juni 2011 #14 Del Skrevet 30. juni 2011 det er en ting at det ikke alltid går veien... men at det skal bli så mye styr.... det er kjedelig..... da det var mistanke hos meg på graviditet utenfor livmoren.... da forstod jeg det slik at jeg på for all del ikke måtte ta de tablettene..... jeg ble sendt hjem med dem... men legen rigte en time etter jeg hadde kjørt.... pga hcg hadde fortsatt å stige.... da sa legen at vi måtte ta en utskraping og analysere det de fikk ut og om hcg da sank var det jo greit men om den fortsatte å stige da skulle jeg få ei sprøyte med celle gift... jeg forstod det litt slik at om jeg tok de tablettene og det var en graviditet uten for kunne det være veldig uheldig..... men jeg har jo ingen anelse og det er jo ganske mye forskjellige teorier på det meste... du må holde meg oppdatert.... klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143367858
To barn og hest Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 30. juni 2011 Hei! De har sjekket og klemt og sjekket og klemt idag, og det er ikke noe mere der enn de to ertene, som ser heeelt like ut som forrige uke. Idag fikk jeg Mifygine?, for å modne, så blir det cytotec på lørdag. Ingen kan forklare hvorfor hcg-verdene stiger til himmels, men samma det, nå blir jo alt fjernet i løpet av kort tid, og da synker den vel... Skal på ny ul på onsdag tror jeg, hvis det er rester, blir det utskraping, håper jeg slipper det, blir så mye barnepass på moren min, og jeg kjenner at jeg blir litt stressa av det. Hun blir sliten og jeg pleier ikke å be om så mye som det blir nå. Også vil jeg gjerne slippe utskraping da, så klart. :-) Egentlig er det helt greit, jeg har ordnet litt med noen planter idag. Jeg fikk "allergi-dopet" mitt igår, så jeg kan gå utenfor døren igjen. Det var deilig. Slitsomt å sitte inne hele tiden og nyse og være sløv. Godt å gjøre noe annet. Jeg er foreløpig ikke lei meg, det blir litt sånn "er det dødt, så er det dødt". Da er det ikke noe jeg kan gjøre noe med det, jeg må bare se fremover, og gjøre det beste ut av dagene... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143370071
HH72 Skrevet 1. juli 2011 #16 Del Skrevet 1. juli 2011 Hei To barn og hest, vil bare ønske deg lykke til med alt og håper du blir fort ferdig og klar for nytt forsøk! Barneønske er en enorm drivkraft, hva utsetter vi ikke oss selv for? Du høres ut som en utrolig sterk kvinne og så lett gravid som du tross alt blir, er jeg sikker på at det ordner seg for deg til slutt! Jeg blør fortsatt etter aborten forrige helg, men det er avtagende og smertene er nå bare som lette menssmerter heldigvis. Satser på normal syklus allerede neste gang(med litt flaks). Ellers blir det EL sprøyte og storketur uansett om forhåpentlig ca 6 uker. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143371727
To barn og hest Skrevet 2. juli 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 2. juli 2011 Hei igjen! :-) Det høres jo ut som om du kommer til å komme i normal syklus ganske raskt, så da blir det nok Danmarkstur på deg snart igjen - med økte sjanser. Hvis du er nysgjerrig kan du jo sjekke for el ca 14 dager etter aborten, bare for moro skyld. Jeg er rimelig sikker på at jeg hadde el da, for så å få mensen 14 dager etter det igjen. Ikke noe er bedre enn at kroppen "funker" og rydder opp. :-) Jeg sitter her og lurer på når i all verden denne aborten skal starte. Ikke idag ser det ut til i hvert fall... sukk! Jeg var skeptisk til smertestillende, da jeg ikke vil bli sløv og dopa mens jeg går her alene, men etter at to sykepleiere hadde beroliget meg med at det blir du ikke av disse medisinene, så tok jeg dem da jeg begynte å kjenne litt i formiddag etter at jeg hadde tatt cytotec. 40 min senere slo effekten inn skikkelig over meg, og jeg kunne ikke annet enn å ligge rett ut i sengen. Sitte opp var uaktuellt, alt gikk rundt og jeg var ekstremt trøtt. Skikkelig dopa. Måtte bare gli bort, og tenkte at venninna mi skulle jo kanskje prøve å komme innom noen timer senere, så da går det vel bra... Hun kom og vekket meg, og etter en lang stund klarte jeg å komme meg opp i sittende, 3 timer etter at jeg tok pillene klarte jeg å komme meg ned trappen og på toalettet. Sjanglet og måtte støtte meg på veggene for ikke å gå overende. Pillene jeg fikk var tramadol og diclofenac. Vi misstenker at tramadol kan ha avslappende effekt på glatt muskulatur, slik som i livmoren. Så langt blør jeg litt, ikke mye, og det har kommet en usel liten klump. Det er alt. Jeg har ikke rier, eller smerter å snakke om. Legen på cfc i kveld fortalte at hvis man har høyt hcg-nivå, trengs mere cytotec for å få i gang en abort, og hvis man gjør dette på sykehus, får man 2 piller hver 3. time. Dette er ikke et trygt opplegg å følge hjemme, men tror vel jeg trenger litt påfyll for at det faktisk skal skje noe. Nå må jeg bare se ann utover natta, og vurdere om det trengs mere cytotec hvis det ikke har skjedd noe til i morgen. Og jeg tar ikke mere smertestillende som doper med ned til en zombie, kunn litt ibux eller paracet, muligens. Nå vil jeg vite hva som skjer inntil dette faktisk er ute. Jada... dette skal visst ikke være lett... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143374019
HH72 Skrevet 3. juli 2011 #18 Del Skrevet 3. juli 2011 Synd å måtte styre sånn for å bli ferdig, håper virkelig cytotec er nok slik at du slipper utskrapning. En sånn reaksjon på tramadol har jeg aldri hørt om(er lege), men sikkert best å styre unna hvis du holder på alene. Men vær så snill å vær liberal m diklofenak, det er i sanne gata som voltaren og ibux og skal iallfall ikke kunne gi sløvende effekt. Evt ta ibux i steden hvis du føler deg tryggere på det(i tilstrekkelige doser). Du vet jo hva du går til, evt var du heldig sist uten altfor mye smerter, men jeg for min del gjennomgikk en miniatyrfødsel og ble ganske desp av smerter etterhvert. Tok paralgin forte med null effekt, men tror at ibux el ville vært mye bedre(men det hadde jeg ikke i huset). Uansett gikk det jo bra, tatt i betraktning at jeg var alene med en toåring som heldigvis sob søtt i senga si den natta. Absurd situasjon egentlig, men hadde jo tungt noen hvis det var på dagtid selvfølgelig. Ikke meningen å skremme(tror ikke du er lettskremt heller utfra det du har skrevet her), men ta iallfall noe når det starter! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143355817-14-ma-i-uke-10stoppet-uke-85-246-ma-uke-7stoppet-uke-5/#findComment-143375126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå