Gå til innhold

Trenger hjelp av erfarne trillemammaer!!:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da jeg var gravid var jeg veldig bestemt på at vi skulle kjøpe en stor, god og robust vogn. Vi falt for en Emmaljunga Edge Duo og den er jeg veldig fornøyd med. Eneste problemet med Emmaljungaen er jo at den ER veldig stor og tar mye (les: all) plass når vi skal ut å reise og vil ha med vogn. Så nå er planen å kjøpe en til vogn som er lettere å få meg seg overalt:-)

Og da lurer jeg på:

Hvilken vogn er romslig og god, men samtidig tar liten plass når den er slått sammen?

Må være god å trille å enkel å få med seg.

Jenta vår er snart 3 mnd og ca 60 cm så det må være en kombi/duo vogn som kan bli brukt en god stund fremover.

Hvilken vogn anbefaler du og hvorfor? Ta gjerne med finesser, er litt grønn på barnevognfronten:-P

Tips mottas med stor takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emmaljunga City Cross med City Bag, enkelt og greit fordi det er Emmaljunga som er en "stor, god og robust vogn" som er romslig og god men samtidig tar relativt liten plass sammenslått. Den er super å trille og enkel å få med seg. Kan brukes LENGE!

Det var vel alt du så etter? :P Jeg har ikke noe mer å si om den egentlig, bortsett fra at den er veldig lett ift. mange andre vogner og at det er integrert myggnett i kallesjen og at ryggen på sportsvogndelen kan legges helt ned. Super vogn, kommer aldri til å bytte den ut og kommer aldri til å velge noe annet til nestemann :)

Skrevet

Jeg skulle egentlig si at jeg ikke hadde så mye mer å si om den fordi du har Emmaljunga fra før og kjenner kvaliteten, de fleste finnessene er like tror jeg :)

Skrevet

Jeg har hatt simo kombi som også er en stor vogn. Og den er like stor som emmaljunga edge duo. Men vi bytta ut simovogna nå fordi den var for tung for meg pga bekkenløsning. Så vi kjøpte oss easywalker qtro. Genial vogn. Er så fornøyd. Pga jeg har lange barn ble det denne vogna. Han er 5 1/2 mnd og er nesten 71 cm så da er det ikke vits i å kjøpe bagen så vi bruker bare sportsdelen. Men er ikke noe problem siden det er en stor og fin luke i kalesjen så jeg ser han hele tiden. Anbefaler å sjekke den ut.

Positivt: lett, stødig, bra demping, lang i ryggen, tar liten plass i bilen, graver seg ikke ned i grusen og snøen. Får ett minuspoeng siden det er vanskelig å komme til kurven under når ungen ligger i full liggestilling. Men det er det eneste. :)

Skrevet

Emmaljunga city cross :)

Skrevet

Jeg vil slå et slag for vogna mi, som jeg bruker på 2.barnet nå, og det er Emmaljunga City Cross! Den er ganske lik duo edge, men mye lettere og nettere! Og spør du meg, har vekten myyye å si, spesielt i oppoverbakker, inn- og ut av bil/ hus osv... City crossen er stødig og stabil pga fire hjul, og den supre fjæringen gjør den perfekt på all slags føre! City bagen er dessuten stor og romslig, men likevel lett, og derfor enkel å bære med seg, og jeg bruker den fortsatt til lange jenta mi på 9 mnd. (synger på siste verset nå riktignok;) Vognen veier bare 11 kg med city bag, og den supre fjæringa gjør den virkelig til en DRØM å trille!!

Et stort pluss er også at sportsdelen er vendbar, slik at baby kan sitte vendt mot den som triller, og man kan ha bedre kontroll på smokk, humør til baby og man kan prate lettere sammen om det man ser, pluss at baby synes det er trygt å kunne se mammas ansikt ute blant alt det fremmede. Akkurat det er et absolutt must for meg, og gjør at ellers gode vogner som mountain buggy/ OTH og TFK blir uaktuelle som babyvogner siden sportsdelen ikke kan vendes.

les mer her;

http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-city-cross.html

Skrevet

Takk for svar jenter :-)

Jeg har nå kjøpt meg en Brio Sing som jeg fant billig på finn:-P

Har lest meg opp på at den ikke har noe fjæring og at kalesjen ikke er noe særlig, men jeg tror og håper at den skal være grei til sitt bruk.

Skal bare bruke den når vi skal på besøk, på kjøpesenter osv. Hun som solgte den sa at jeg fint kunne klipse bilsete på den med en adapter :-)

På de daglige lange trilleturene skal jeg fortsatt bruke Emmaljungaen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...