Gå til innhold

hvordan håndtere en slitsom, plagsom, hårsår, frekk, jente på 9 år.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hun er dessverre min ste søster. min mor ble sammen med hennes far da hun var 5 år. jeg er godt voksen. men denne ungen er utrolig slitsom.

 

jeg har barn selv og de må si takk hver gang de får noe, og er høffelige. min eldste unge er 3 år og sier alltid takk for takk. takker for maten. veldig høffelig.

 

men denne jenta er frekk. hun sier ikke takk for ting, men tar det som en selvfølge at hun skal få det hun peker på. og hun sier sin mening veldig høyt.

 

har jeg klipt meg, så er jeg stygg, og hun må prate om det konstant hele tiden til jeg ikke ser henne mer. har ungene nye klær så er de stygge. pga ditt eller datt. vi kjøpt oss nytt hus nå og første hun sa når hun så huset er det var stygt hus, kjøpte du det, herrigud, ville aldri jeg kjøpt.

 

har mange andre eksempler men orker ikke ramse opp mer,.

 

ja jeg vet henne bare er 9 år. men hun er plagsom for alle som er rundt seg. og faren snakker ikke til henne. hun sjefer over faren sin.

 

hun er bortskjemt, veldig bortskjemt. hun har aldri lekt så mye med leker, men sett på tv. fra moran til kveld.

 

hun skriker når hun snakker til folk.. så å overse henne klarer jeg ikke lenge av gangen.

 

noen som har råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det vel far som må ordne opp. Du kan ikke gå inn i en oppdragelsesrolle.

 

Far må få sitt pass påskrevet og begynne med oppdragelsen, NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, du kan ikke gjøre så mye med hvordan foreldrene oppdrar henne. I alle fall hvis det ikke nytter å snakke til DEM. Ellers kan du vel sette grenser for hennes oppførsel i ditt hjem? Du trenger vel ikke henge deg opp i hva en jentunge sier om håret ditt, såpass voksen regner jeg med at du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og.. En niårings preferanser på huskjøp er vel heller ikke noe å gå av skaftet for??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var jeg deg, så hadde jeg sagt fra til jenta HVER ENESTE gang hun gikk over streken hos meg.

 

Når ikke foreldrene klarer å rettlede, så må samfunnet. Og jeg regner med du føler deg som en del av det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var et ekspempel om hvordan hun snakker om folk det med håret.byr meg ikke så mye om det. byr meg ikke så mye om å passe på at håret mitt er perfekt til alle tider,

 

det nytter ikke sette grenser i vårt hjem. om hun ikke får noe så prøver hun å lure gutten vår på 3 år til å gjøre det hun ikke fikk lov til. enda ikke klart det da jeg og min mann følger med den jenta når hun er hos oss.

 

har prøvd å si ifra om ting men hun overser oss og gjør hva hun vil. selv i vårt hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en jente som har fått en posisjon som overhodet ikke er bra for ett barn å få. Hun leter desperat etter en lederskikkelse. Hun ønsker en rekasjon, ønsker at noen skal overta oppdragelsesrollen for henne.

 

Her har foreldrene feilet rett og slett. Skilsmissebarn regner jeg med, foreldrene synest synd på henne og har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...