Gå til innhold

Hvilke duppedinger (elektronikk) har deres første/andreklassinger? samme som skravle..


2barns mor

Anbefalte innlegg

Å hvilken erfaring har dere? Hva trenger egentlig 6-7 åringer?

 

Jenta vår har DSI og tv på rommet (som ikke har noen kanaler ennå... kun dvd hun kan se på den, men sjelden det blir gjort)

 

Hun ønsker seg imidlertid såååååå veldig en ipod. Mange klassekamerater har dette, samt noen har mobil. Jenta trenger absolutt ikke mobil enda, men jeg tenker litt på dette med ipod da.

 

Hvilken type bør vi egentlig kjøpe (vet de fleste i klassen har den ipod touch - hvis det heter det) men synes 2000.- er i overkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 år, har bare nintendo ds. Egentlig nok. Ønsker seg playstation/ nintendo wii/ x-box, men vi har ingen planer om å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt barn på fem, snart seks år (skole til høsten) har SE xperia mini, Nintendo DS, Nintendo WII og 32" lcd på rommet med vanlige kabel kanaler.. skal få egen datamaskin til høsten når han begynner på skolen..

 

Årsaken til dette er at han ikke leker med vanlige leker, er veldig interessert i elektronikk.. hvertfall til han eier det.. må oppmuntre han til å bruke DS, wii'en driter han i... tv'n likeså.. mobilen er vår sikkerthet pga astma, er han sammen med noen og ikke tørr å si i fra at han har pustevansker kan han ta kontakt m mamma el pappan.

 

min data ryker snart, derfor skal han få en egen til høsten.. jeg vil ha ny mac, og kjøper ikke den før jeg har spart.. så er ikke for å skjemme han bort.. blir regler for den som alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn på 17 år. Han har 38" TV på rommet, playstation 1,2 og 3.... DVD-spiller, Mp3 og Ipod(Sikkert mer som mor ikke kan noe om ;)). Mobiler styrer han selv, men han har 2 som virker(med nr) nå.

 

Da han var 7 år, fikk han PS og to år etter fikk han mobil. i dag får barn slike ting tidligere og tidligere.

 

Jenta mi på 10, har foreløpig bare mobil.

 

Hva skal de med Ipod? Herremin hatt.... barn i dag har ALT, og vi foreldre lærer ikke barna noe om måtehold.... Jeg har holdt igjen på alt, helt til ungen selv har spart, eller alderen er der for hva jeg syns er passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jo forresten, hun har en CD-spiller til å høre på lydbøker. Får ikke mobil før hun er ti, ikke nødvendig heller, kort vei til skolen og jeg jobber hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt delte meninger her ser jeg....

Men er det ikke bedre å få en ipod enn en mobil? Jeg bare spør..?

 

Som jeg sa, så trenger hun så absolutt ikke mobil. Hun trenger jo strengt tatt ikke ipod heller, men hun er glad i musikk - å ønsker å ha noe å høre dette på. Ikke bare cd-spilleren på rommet.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine barn på 4.5 og 7 år har:

 

Cd spiller på rommet

DS

Dvd i bilen

Lov til å låne mor og fars pc innimellom

Lov til å se TV i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7åring (gutt) har DSi, også har han cdspiller på rommet.

Vi har Wii og tv i stua, og disse kan selvsagt han også bruke.

Mer trengs overhodet ikke for hans/vår del! :-)

(han liker seg uansett best utendørs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hi.

 

Kan ikke du kjøpe deg en ipod som hun kan låne? Da setter du litt grenser, men samtidig gir henne tillatelse til noe du ser din datter har glede av?

 

Jeg følger mer meg og mine barns behov, enn hva andre mener. For mine barn på 4.5 og 7 år er det ikke behov for mobil. De er fortsatt alltid med voksne. Aner ikke når de får det, men tror det er en stund til. Er ikke kategorisk, går ut fra behovene der vi er.

 

Mine barn har lyst på egen pc, for å spille på nrksuper. Jeg har flere bærbare pc, som de godt kunne fått, men jeg sier nei til å ha det på rommet og er klar på at dette er mamma og pappas og vi bestemmer når det basser for bruk til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner anonym 18.57.

 

Sønnen min har en nintendo ds, og det er det. Ønsker seg playstation men det blir lengen til før han får det.

 

Til høsten begynner han i 3. klasse og skal gå til og fra skolen. Det er et lite stykke, så vurderer mobil til bursdag til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wii

en sånn v-tech som hun fikk når hun var 3 år.

DSiXL

 

 

Skal få mobil når hun begynner i 2.klasse og skal få en sånn billig mp3-spiller før vi drar på ferie for å ha egen musikk og lydbøker på. Bare en sånn billigdings fra clas olhson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...