Gå til innhold

IKEA-hvitevarer. Yay or nay?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tegnet et stort, flott kjøkken på IKEA sin nettside.

Er klar til å legge inn bestilling, men har ingen erfaring med hvitevarene fra før.

 

Trenger:

 

* oppvaskmaskin

* platetopp

* stekeovn

* microbølgeovn

* ventilatorhette

* kjøleskap

 

Oppvaskmaskin heller jeg mot Miele. Her er kvalitet viktig, mener jeg. Skal ha åpen løsning inn mot spisestue, og videre inn mot stue, så da er jo dette med støynivå viktig.

 

Platetopp, stekeovn, micro og ventilatorhette er jeg ikke såå nøye på. Bare det gjør jobben, liksom.

 

Og kjøleskap tror jeg blir IKEA uansett, da vi skal ha stort kjølerom ved siden av kjøkkenet.

Trenger bare et lite kjøleskap til smør og pålegg.

 

Noen som har noen tips, erfaringer eller kloke ord å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg istedet for Ikeakjøkken sjekket ut elkjøp og epoq-kjøkken. Så kan du velge hvitevarer fra alle leverandører fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips ;)

 

Jeg kan fritt velge fra andre leverandører selv om jeg bestiller IKEAkjøkken.

Men jeg skal sjekke ut de to du nevnte :)

 

Tar gjerne mot flere erfaringer :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig fornøyd med oppvaskmaskinen fra ikea.. har den dyreste av to nesten likedane.. gutten vår på fem år ramla bakover og på det lokket, det ble litt bøyd bare! fungerer superfint enda !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bare snakke om oppvaskmaskinen som er den eneste jeg har prøvd fra dem, og det er den dårligste jeg har vært borti noen sinne. Varte ikke mange år før vi byttet ut den nei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har komfyr, platetopp(innebygget i skapene), kjøleskap, ventilator,vifte, laminat + oppvaskmaskin fra ikea.. hehe.. ikea-hore.

 

ELSKER alle hvitevarene mine.. NO problems!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har induksjonstopp, ovn, micro, ventilator og oppvaskmaskin fra IKEA. Er ikke fornøyd med ventilator, ellers fornøyd med resten. Men oppvaskmaskinen er ikke så stillegående selv om den vasker bra.

 

Og ja, det er worlpool varer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har IKEA-kjøleskap, stekeovn, platetopp og ventilatitor.

 

Kjøleskapet er lite innvendig, og har upraktisk innredning. Sørg for å åpen det og se innvendig før du bestiller!

Koketoppen og stekeovnen er faktisk veldig bra.

Ventilatoren er fryteklig bråkete, selv på laveste innstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvaskmaskinene er ikke bra, ikke er de stile heller. Vi har annen oppvask fordi jeg kjente den fra før.

 

Vi har dyreste kjøkkenvifte fra IKEA og den er mer bråkete enn andre jeg kjenner som har andre merker.

 

Vi har også dyreste komfyr, med pyrolyse. Den kostet 6500 ca for noen år siden. Den er treg på å varme opp, og den har vifte for nedkjøling, og den bråker lenge etter vi har satt oss til bords. Tror også den durer på vanlig funksjon under oppvarming. Irriterende.

 

Med åpen løsning er støy veldig viktig, og IKEA er ikke å anbefale.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som anbefalte elkjøp og epoq. Epoq er kjøkkenmerket til elkjøp, altså, om det ikke gikk klart frem. Kommer godt ut i tester og gjør at du på elkjøp kan sy sammen en totalpakke meg gunstig pris på alkle elementer. De har selvfølgelig større utvalg på hvitevarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...