Gå til innhold

Trenger hjelp fra erfarne trillemammaer!!:-)

Anbefalte innlegg

Hei!

Da jeg var gravid var jeg veldig bestemt på at vi skulle kjøpe en stor, god og robust vogn. Vi falt for en Emmaljunga Edge Duo og den er jeg veldig fornøyd med. Eneste problemet med Emmaljungaen er jo at den ER veldig stor og tar mye (les: all) plass når vi skal ut å reise og vil ha med vogn. Så nå er planen å kjøpe en til vogn som er lettere å få meg seg overalt:-)

Og da lurer jeg på:

Hvilken vogn er romslig og god, men samtidig tar liten plass når den er slått sammen?

Må være god å trille å enkel å få med seg.

Jenta vår er snart 3 mnd og ca 60 cm så det må være en kombi/duo vogn som kan bli brukt en god stund fremover.

Hvilken vogn anbefaler du og hvorfor? Ta gjerne med finesser, er litt grønn på barnevognfronten:-P

Tips mottas med stor takk:-)

Fortsetter under...

Jeg gjorde det samme, kjøpte Emmaljunga Edge Duo til nr 1. Og hadde samme opplevelse som deg: Flott vogn, men tung og tar all plass i bil.

Til barn nr 2 har vi kjøpt Bugaboo Cameleon, og maxi cosi bilsete som kan plasseres på understellet for maks lettvinthet. :-) Bugaboo Cameleon veier kun 9 kg, slås sammen på null tid og tar minimalt med plass i bilen. Sjekk demoen her:

http://www.bugaboo.com/learn/bugaboo-cameleon?id=1820

Takk for svar :-)

Jeg har nå kjøpt meg en Brio Sing som jeg fant billig på finn:-P

Har lest meg opp på at den ikke har noe fjæring og at kalesjen ikke er noe særlig, men jeg tror og håper at den skal være grei til sitt bruk.

Skal bare bruke den når vi skal på besøk, på kjøpesenter osv. Hun som solgte den sa at jeg fint kunne klipse bilsete på den med en adapter :-)

På de daglige lange trilleturene skal jeg fortsatt bruke Emmaljungaen ;-)

Vi har bugaboo bee som trille ved siden av kombivognen. Jeg syns den er super. Setet kan utvides etterhvert som barnet vokser, liten og enkel å slå sammen. Setet kan snus begge veier og den har full liggestilling. Kjøper man en mykbag som hører til vognen kan man bruke den fra nyfødt stadiet.

Dessuten syns jeg den er kjempefin å se på:)

Stiv pris, men så mye som man bruker vogn i løpet av småbarnsåra syns jeg absolutt det er verd det!

Annonse

Hehe, har selv hatt brio sing. Dritt vogn. Den tar IKKE så veldig liten plass i bil da den er veldig brei.. Eneste bilstolen man kan feste på er brio sin. Og det kun hvis det er en ny modell. På min 08 modell gikk ikke det en gang. Håper ikke du gav altfor mye for den. Koster ca 3000-4000 for en helt ny på nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...