Gå til innhold

Noen flinke bakere her? Hvordan pisker jeg krem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, jeg synes kremen min aldri blir skikkelig 'spenstig'. Nå skal jeg lage bløtkake igjen og vil gjerne få den ordentlig til denne gangen.

Så: Hvordan pisker jeg kremen best mulig? Skal den piskes ulikt til fyllet og pynten?

Og: Når skal den lages ferdig, altså få krem, pynt og syltetøy? Den skal serveres i morgen ettermiddag.

 

På forhånd tusen takk,

Hilsen Nepa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold mixern litt høyt i bollen, slik at du får luft inn i kremen. Ikke pisk for mye, bare til den kjennes nesten tykk nok, fortsett å pisk litt forsiktig en liten stund til. Del opp kremen, slik at du får en del til det som skal være oppå/pynten og en til fyllet, trenger ikke egentlig å mixe syltetøyet inn i fyllet, nok å røre det inn med en sleiv el. lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremen er best om den lages samme dagen som den skal serveres. Ikke ha det for varmt i rommet du skal piske, sett gjerne bolle og utstyr i kjøleskapet før du pisker. ikke la kremen stå lenge i romtemperatur. Skal du blande kremen med syltetøyet kan du gjerne piske den litt hardere. pisk sånn som h andre sa, og ta en slikkepott eller en skje og kjenn etter hvordan kremen er. Ikke pisk for mye, for da blir det smør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

il 1 bx fløte har du i 2 ts vaniljesukker og 2 ss sukker. Så er det bare å piske til fløten er stiv.Altså "toppene" skal "stå" alene;-)

Husk å bruke fersk pisket krem,den bør ikke stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...