Gå til innhold

fikk brev i posten ang. svar på blodprøver. Jeg har hatt hepatitt B!!! Jeg forstår ingenting!!! Helsepersonell her som kan svare på et par spørsmål?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

står bare at jeg har hatt og må ta kontakt med legen.

 

Men går det an å finne ut NÅR jeg har hatt det? Om det er for 1 år siden eller 20??

 

Jeg ka ikke forstå hvordan jeg kan ha fått det, er ikke sprøytenarkoman, har kun hatt sex med 3 menn, alle norske, halle var jeg i fast forhold med. Men jeg har en datter på halvannet, hun kan ha blitt smittet under graviditeten?

Jeg er kjempefortvilet nå :(

 

Mistenker at far (som har vært mye utro med utlendinger før mamma endelig gikk fra han) kanskje har hatt smitten, smittet mor, og jeg ble smittet fra mor igjen da?

 

Forstår ikke hvordan jeg kan ha blitt smittet. er så redd for jenta mi. :( bare gråter og gråter nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google det du, er ikke nødvendigvis farlig. Snakk med legen om hvordan du skal forholde deg. Slett ikke sikkert jenta de er smittet, men om hun er det, trenger det ikke bety at hun blir syk. Du må beskytte deg ved sex, eller rettere sagt, beskytte partneren din. Kjip situasjon, klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Det positive er nå at du er immun mot hepatitt B nå da.

 

Hvor smitten kommer fra er nå ikke godt å si, det blir vel bare gjetting. Det kan like godt være en av de tre du har hatt sex med, hepatitt B er en ganske så utberedt sykdom. Eller du kunne fått det fra helt andre plasser.

 

Hvis datteren din ikke har fått symptomer er det nå nærliggende å tro at hun ikke er smittet, men det er nå noe jeg ville tatt opp med legen og fått undersøkt. Men det er nå uansett et godt tegn hvis hun ikke har symptomer da. Da du gikk gravid med henne ble du vel rutinemessig sjekker for Hepatitt B, det er nå vanlig det. Så jeg vil tro at du har fått smitten etter at du har vært gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet i vei jeg men ikke fått svar på alt jeg lurt epå. Derfor jeg måtte spør her.

 

Men FOR en lettelse at det gr an å få det av kyssesyken, det har jeg nemlig hatt.

 

Trodde ikke de sjekket mot hepatitt b i gaviditeten med mindre en er fra et land der det er utbredt? Det jeg fikk med meg i hvert fall...

 

 

Men satser på det er kyssesyken da...

 

Dette er 15 år siden, Kan han jeg var sammen med da jeg hadde kyssesyken ha blitt smittet? og ha det enda i så fall?

 

takk for svarene

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, jeg var i samme situasjon som deg da jeg var gravid i 2003. Jeg hadde kyssesyken i 98, så tenker meg at det var derfor jeg fikk hepatitt b.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor i all verden har dere det fra at man kan få hepatitt B av kyssesyken? Skyldes to vidt forskjellige virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepatitt B kan smittes over på barn, ja. Så det kan være greit å ta en blodprøve av barnet ditt. Men som regel skal det slå ut ganske tidlig.

Skjønner du er redd, men ta en snakk med legen din. Dette går sikkert helt fint. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepatitt smittes gjennom blod, kysse-syken er luftbåren smitte. Har du fått blodoverføringer, fått injeksjoner? Kan om mulig ha vært urene sprøyter. Men siden du har hatt en utro mann, så skal du ikke se bort i fra at det er han som har vært bæreren. Be han om å ta en prøve, samt en prøve av ditt barn. Er du frisk nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepatitt B kan ligge latent i kroppen, som de fleste andre sykdommer. Derfor kan den blusse opp ved f. eks kyssesyken. Så du har nok faktafeil der, 22:03.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...