Gå til innhold

5 åringen klager over å ha vondt i øynene. Kan dette være indikasjon på at han behøver briller?


anna_lou

Anbefalte innlegg

I løpet av den siste måneden har han flere ganger klaget over at det gjør vondt i øynene, han gnir seg og blir lettere hysterisk (han har alltid vært super sensitiv overfor øynene sine og hater vann i øynene). Vi var på på synskontroll på helsestasjonen i vinter, da sa legen at hun skulle "la det gå", etter at han slet litt med synet når vi la hånden på det ene øyet. Var slik med begge øynene, når han bare fikk se på ett øye så han dårlig. Jeg tenkte ikke noe særlig mer over dette siden legen godkjente det. Men nå når han klager over å ha vondt i øynene begynner jeg å lure på om det kan ha noe med at han trenger briller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok bedt om en oppfølgingstime på helsestasjonen, og eventuelt fått en henvisning til øyenlege. Det kan nok være et tegn på at det er noe med synet. Jeg fikk briller da jeg var åtte år, og da slet jeg mye med hodepine og vondt i øynene. Legg merke til om han setter seg nærmt tv og hvor langt han holder bøker e.l. inntil ansiktet når han ser i det. Jeg tenker at synet er ikke noe å leke seg med, så heller en kontroll for mye enn en for lite :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...