Gå til innhold

SINT SINT SINt.... hmprf... overreagerer jeg??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på seks, og har da fire barn på heltid. Nå har vi ALDRI avlastning og mine to minste har aldri sovet borte.. (det er ikke det jeg er sint på, for jeg aksepterer at mine barn er mitt ansvar og ikke noen andres) Nå har det seg slik at min mann er veldig glad i onkelbarna sine... og det er jo koselig... de har pleid å få sover her en uke hver sommer, og noen dager i vinterferie og høstferie, slik at de slipper å være alene hjemme når mor og far er på jobb. (de er 9 og 12 år) men nå er jeg sliten.. og orker egentlig ikke så mye besøk, og mannen min har bedt de til oss likevel!!!! for jeg er jo bare hjemme likevel med alle mine fire barn.. og det er visst ikke sååå mye mere jobb.. er lei, sliten og trøtt og orker ikke ekstra styr, og lange kvelder da ungene ikke legger seg så tidlig og lett når vi har overnattingsgjester. SÅ må vi jo finne på litt ekstra både med maten og aktiviteter... (Ja, jeg sutrer.. men er over to år siden vi har hatt så mye som en kveld fri fra egne barn, så jeg skjønner ikke hvorfor vi alltid skal passe barn i tillegg til de vi har selv!!) sukk.... er bare sliten idag... og orker ikke ekstra styr.. må ha det litt ekstra pent, og være ekstra hyggelig.. (ikke være muggen slik jeg er nå osv.) Vil også ha litt barnefri til å gå på date med min mann.. men ingen (ikke mor til disse barna som har vært her så mye) kan/orker eller gidder å passe våre barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

glemte å si at jeg hadde satt pris på om hele familien kunne komme på en dagstur, og så dra hjem igjen!! sukk... må det alltid soves over i dagesvis, gjerne en hel uke av gangen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva! Da hadde jeg sagt til mannen: "Bare pass barna du, kjære, for jeg stikker på helgetur"

Så kan han sitte der og passe unger til langt oppetter ørene!

 

Blir irritert på dine vegne her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du være den som gjør alt det ekstraarbeidet, når det er din mann som inviterer dem? Hva driver din mann med når de er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er irriterende! Har en slektning som "plasserer" ungen sin her stadig vekk. Er jo kun en og vi har mangen.

Er jo koselig iblant, men aldri noen som vil se etter våres. Blir litt irritert. Helt greit å være sliten ed en en ikke mangen liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg simpelten ikke funnet meg i! Er du sliten så er du sliten og det bør være første prioritet! Når du er så hjertevarm og raus at du har med glede passet på dem i en uke før, er det jo enda mer tydelig at når du sier nei så må dette tas til etterretning.

 

Snakk med din mann igjen. Du må vise ham hvor sliten du er. Evt så får han ta all middagslaging, vask av hus etc etc i den uken du er der... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du overreagerer ikke det er slitsomt med flere barn i huset og man går litt ekstra på tå når noen av barna ikke er ens egne.

Din mann skal ikke invitere folk til dere uten å avtale med deg først. Spesielt når han forventer at du tar jobben.

Jeg hadde gitt klar beskjed at han invitere så da står an for alt ansvaret med alt som skal ordnes, for alle barna. dette inkluderer matlaging og aktiviteter så får han se hvor slitsomt det faktisk er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forresten en slik søster ............

hun har to barn jeg har to jeg er alene med mine de er to om jobben, jeg har ikke peil på hvor mange ganger jeg har tatt hennes barn fordi det er jo så krise , eller er jo så sliten også videre. Hver gang sier ho at ho skal passe mine tilbake selvsagt og hver gang jeg spør passer det ikke. Siste gangen spurte jeg om de kunne ta de et døgn en helg i den neste mnd og merkelig nok var de opptatt hver eneste helg den mnd altså uten at ho helt huska hva de skulle. Etter det har jeg sagt at jeg orker ikke når ho skal ha barnevakt og gjort meg litt hard på det. Så nå er ho sur på meg synd at jeg ikke får sett tantebarna mine da, men de har jeg aldri fått sett annet en om jeg kommer på besøk til de eller jeg passer så sånn er det bare.

Det er utrolig irriterenes når man passer og passer og ikke får noe tilbake og klart om du gjør all jobben ser ikke mannen din at det er slitsom å ha noen ekstra, så la han ta ALL jobben mens de er der det du gjør til vanlig og det som kommer på toppen, så slapper du bare av. Da snakker han nok med deg først neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er helt lik... han henter onkelbarna sine i hytt og pine... Nå ligger jeg her høygravid og protesterer.. nekter å løfte en finger i dag.... jepp barnslig er jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full sympati fra meg ihvertfall!!

 

Er 4-barnsmor selv, og selv om jeg er heldig og kan få barnevakt akkurat når det passer, ihvertfall til en eller to av dem, så er det mye mer vanskelig å bortplassere 4 barn. Blir ofte mye styr. Og jeg har full forståelse for at du er sliten!

 

Jeg foreslår som noen andre.. Mannen din kan passe alle 6 barna selv, og så kan du ta deg en velfortjent husmorferie.. Kan bli med deg, jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

17:37 her

 

Kanskje vi skulle arrangert felles tur for slitne husmødre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her... takk for så mange gode tilbakemeldinger!!! Ble helt rørt jeg... (joda hormonell osv.) Min mann er jo flink han også, men jobber så mye så det meste faller på meg.. Så er det liksom jeg som syns det er viktig at når det først er besøk her, så må vi gjøre litt ekstra... Han syns ikke det er så viktig igjen.. Men jeg vil jo være søt tante, og det ligger alltid litt snop i en pen eske på hodeputa hennes når hun kommer.. (slike småting er viktig syns jeg, og når det alltid har vært det før.. så er det viktig det er der denne gangen også...)

 

Nå har han lest hele tråden, og han bestemte seg for å utsette hele besøket til senere i sommer... =) Så igjen TUSEN TAKK ...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Når du er så dum å finne på masse unødvendig tøys kan du ikke klage på at det blir merarbeid å ha gjester på overnatting.

Kutt ut alt ekstra tøys - så går det mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke veldig mye ekstra tøys, men litt godt på hodeputene deres er noe vi har gjort alltid.. Utover det ønsker jeg de skal ha det fint, så da gjør vi alltid litt ekstra... Det er ikke tøys, men litt slik at gjestene føler seg litt spesielle.. (mine tanter gjorde alltid det for meg, og mange gode minner fra det.) Så er det noe med at det er mye med 6 barn i en uke, fremfor "bare" 4 barn...spesielt siden det er lettere med egne barn enn andres..

 

Det vil jo bli merarbeid uten det lille ekstra også, for det er da tross alt to unger mer enn til vanlig.. så legging av 6 barn som ikke er i felles rutine er merarbeid fremfor å legge fire barn når alt er som vanlig.. og de derfor er i rutine.. alltid spesielt også for de når vi har overnattingsgjester... de blir litt urolige, og legger seg ikke så fort, vil ligge å skravle litt også, da gjestene deler rom med de osv osv.. (pga plass så blir det litt kaotisk...koselig som regel, men kaotisk...) Gjør ikke noe overdrevent eller noe.. men det blir alltid litt ekstra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste gjør litt ekstra når man har gjester på besøk for man vil jo at gjestene skal trives og ha det bra. Skjønner godt at du ikke orker eller har energi til det akkurat nå og da er det mye bedre å utsette til ting er bedre.

 

God sommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han inviterer, han passer! er slik det er her, har bare en unge, men har vært syk en god stund både jeg og ungen, og samboeren har ikke gjort noe her hjemme, så nå som jeg er på bena igjen, så står jeg med hus arb opp etter ørene, han sa ja til å passe en hund (som krever masse aktivitet) en uke, sa til mannfolket at siden han sa ja, så fikk han passe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...