Gå til innhold

Noen som har vert utredet for migrene her?


*Lissi*

Anbefalte innlegg

Må ha meg en tur til legen, for jeg er ganske sikker på at det er det jeg har. Fikk første anfall da gutten min på nå 5 år var liten.

Får prikkinger foran øynene (aura) en halvtimes tid før smertene kommer. En periode hadde jeg ofte anfall. Prøvde meg litt frem. Stress, lite/for mye søvn, lite mat og gå i sol uten solbriller fremmer anfall.

Under svangerskap har jeg vert helt fin. Vesla er 6 mnd. og har hatt 3 annfall nå.

Måtte dere føre noen slags dagbok, ta tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som migrene for meg. Har hatt det hele livet. Var for første gang borte da jeg var gravid og jeg kunne faktisk spise sjokolade uten å få vondt i hodet! En merkelig opplevelse.

 

Du behøver ikke føre noen dagbok e.l., men jeg anbefaler deg faktisk å gjøre det (før inn søvn, mat, drikke, mens, hodepine, eggløsning osv). For min del er ihvertfall migrenen hormonbestemt.

 

Jeg anbefaler deg å finne ut hvilke mat, drikke osv du tåler og ikke. Jeg har dager jeg holder meg borte fra enkelte matvarer. jeg sørger for å spise hver tredje time. Har alltid vann tilgjengelig og "drikker som et høl i jorda". Legger meg og står opp omtrent samtidig hver dag.

 

Er det migrene, er det bra medisiner å få. Jeg har nytte av maxalt smeltetabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner tåler faktisk ikke sjokolade, da får hun annfall med en gang. Jeg reagerer så vidt jeg vet ikke på noe mat, men mistenker at det er hormonbestemt.

Siste anfall fikk jeg rett etter jeg fikk mensen. Da hadde jeg hatt noen dager jeg var veldig hormonell. Slik har det vert flere ganger.

Anfallene varer heldigvis ikke så mange timene. Har hørt om de som ligger i timevis... Etterpå er jeg kjempe sliten. Vanskelig for å konsentrere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mine ♥ ♥ ♥

Jeg utviklet migrene under graviditeten med mitt første barn. Jeg gikk til legen og sa at jeg hadde veldig vondt i hodet i perioder og lurte på om det var migrene jeg hadde fått. Han sa da at det var helt vanlig med hodepine under graviditeten,men han spurte meg hvordan det var. Og da sa jeg som det var at det var som oftest bare lokalisert på ene siden, og at jeg ble kvalm og hadde "dunk dunk dunk" (vibrerendes smerte) i hodet. Da så han med ett veldig int. ut og da jeg sa at alle på min mors side lider av migrene, da var det ikke snakk om noe mer undersøkelse eller noe. Da ble jornalført at jeg lider av migrene, kunne ikke få noe medisin da siden jeg var gravis, men etter fødselen fikk jeg både resept på nesespray og sprøyter mot migrene. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har slitt med migrene i mange år, og tatt mye maxalt medisiner...som hjelper, men jeg kan ikke ta de på jobb fordi jeg blir stuptrøtt og sløv de første timene etterpå( jobber i bhg...)

 

etter lange perioder med nesten konstante anfall fikk jeg tips om å gå til kiropraktor.

 

og det anbefaler jeg videre!!! angrer på at jeg ikke har prøvd før. har nesten aldri migrene eller spenningshodepine lenger...og de sjeldne gangene jeg har migrene er anfallet mildt, og jeg bruker ytterst sjelden medisin lenger...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke noe utredningsprosess her iallefall..Snakket med legen, fortalte hvordan det var, at ingen smertestillende tok smertene,- også fikk jeg prøve en type migrenemedisin. Er ikke sikkert medisinen funker, og det finnes mange typer og prøve, så man risikerer og måtte prøve seg frem. Jeg VISSTE den jeg fikk funket, for min mor har migrene, og hadde prøvd hennes under en av mine "Hodepiner"...

 

Jeg har bare vondt "bak øynene" når jeg har migrene, ikke sånn kjempeille, men vondt nok til å ikke kunne fungere helt 100 om jeg ikke får medisin. Har oftere "anfall" på p.piller enn med hormonspiral, men må bare leve med det så lenge hormonspiral ikke var særlig bra for meg på mange andre måter:o)

 

Migrene er en enkel sak for noen, verre for andre. Men igjen, forbered deg på og måtte prøve flere typer før du finenr "din medisin"...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...