Gå til innhold

Allergi??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har en 5 åring som aldri har vært allergisk mot noe og generelt frisk og rask. Den siste uken har han derimot vært ekstremt snørrete. Er blankt så ikke betent. Han har i tillegg vært veldig sur og grinete, noe han sjelden ellers er. Nå kommer han klager over at det renner av øynene hans. Ingen hoste eller vondt noe annet sted.

Kan dette være pollenallergi av noe slag? Jeg har ingen allergier selv så har null erfaring med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gressallergi/høysnue comes to mind.. Prøv Lomudal nesespray og øyedråper. Det er reseptfritt og til barn. Funker det tar du kontakt med fastlege og får blå resept=gratis medisiner, funker det ikke er det ikke allergi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være gresspollen. Den har begynt å gi seg til kjenne på meg nå, starter sent. Kommer også an på hvor dere bor hen selvfølgelig. Sjekk hvilke sorter som har utbrudd hos dere akkurat nå.

Ganske sikkert allergi, jeg startet i den alderen. Ble gradvis verre opp mot 20 år og har deretter vært stabilt dårlig hvert år:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gresspollen allergi, og jeg reagerer på det, selv om jeg har gått på medisin siden mars. Nevøen min på 9 år har også fått det. Og han har aldri reagert på noe før i år. Ingen av foreldrene hans har allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Bor i nordland. Hvor kan jeg sjekke hva som har utbrudd nå?(som sagt- clueless;)).

Er det vanlig at ubehaget er av slik art at de blir utrolig sure og tåler veldig lite? Har ikke opplevd maken til sutring hehe:)

Er det greit å teste han eller bare prøve ut denne respetfrie medisin først og se om det er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv yr og pollenvarsel i Google. Velg første alternativ:)

Man blir slapp, trøtt og sliten så han har godt grunn til å sutre!

 

Du kan absolutt ta blodprøve. Tar noen dager før det kommer noe resultat da..

Det gjør ingenting å ta medisinen tror jeg. Jeg tar jevnlig blodprøver, også tatt utenom pollensesong (vinteren). Pollenutslagene er like store uansett. Tror ikke man dekker over problemet.

 

Kjøp inn reseptfrie midler og prøv en uke, blir det markant bedring drar du til legen og får resept.

Ps sterk bedring i øyne og nese kjennes etter ett par timer hos meg. Livostin øyedråper er best. Usikker på beste nesespray.

Telfast er beste tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...